Bilder på Crysis med Direct X 10

Permalänk
Medlem

Det är betydligt mycket lättare att göra ett spel tvåtrådat än fyrtrådat.
Tvåtrådningen ska tydligen kunna göras med diverse "fulhack"
Egentligen så kräver flertrådade spel nya utvecklarprogramvaror och liknande, fyra trådar är inte bara att implementera på samma sätt som med två trådar.
Det tar sin tid, bra exempel är Quake 4 där det implementerades en patch för två trådar, vid fyra hade de varit tvungna att gå igenom halva spelmotorn.
Att flertråda spel är tids- och resurskrävande, därför görs undersökningar på vad den största massan spelare sitter på för riggar, därefter skapas en motor utefter de speccen. En spelmotor tar tid att göra, därför ligger mjukvaran alltid lite efter, om ett år eller två kommer det vara vanligt med fler än två trådar i spelmotorer.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska spelet lanseras innan 2007?

Som många andra skrivit så är det ju totalt omöjligt att avgöra kvaliteten på dessa bilder då de är så lågupplösta. Man blir bara förbannad och tycker det luktar trick när de gör såhär istället för att konkret visa upp något ordentligt. Är dom rädda för att folk ska bli besvikna kanske? Alla videos som finns på Crysis är digitalt fixade med kontrast etc för att se så bra ut som möjligt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Detta är dom systemkraven jag har sett.

Minimum Requirements

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)
RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista

Finn även lite fler bilder i denna tråden
http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id=2...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

skumma krav, ofta man rekommenderar 768MB ram 1gb och uppåt är väl ändå minimum för detta spel när det väl släpps.

Permalänk
Medlem

Hrm. eftersom farcry fortfarande är bland det snyggaste som gjorts (bara åka runt på vattnet i en båt är ju en fröjd) så kommer väl Crysis knäcka i många år framöver. Kan tänka mig att uppgradera till DX10 om ca 2 år kanske eftersom jag nyss köpte ny burk. Spelet kommer säkert vara ett av de värsta/ballaste då med.
Men vi konsumenter kan ju bara hoppas att resten av spel-utvecklar-världen hänger på denna gången och kommer med en bra kontring. HL2 var/är i mina ögon det enda efter FarCry som är värt att tala om. Har kört F.E.A.R mm men blir så lack när, hör och häpna, lådor på golvet inte går att skjuta sönder eller slänga iväg, hehehe.

Tills dess att ett DX10 kort inhandlas får jag nöja mig med mitt 1900XT och Core2duo. Hoppas det klarar biffen bara *gulp*.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
skumma krav, ofta man rekommenderar 768MB ram 1gb och uppåt är väl ändå minimum för detta spel när det väl släpps.

Tror nog inte riktigt heller på dom kraven, var en person som postade dom :P.
Jaja hoppas att dom inte stämmer. Tycker att minimum kraven oftast bara är vad som behövs för att starta spelet. Sen för att kunna spela det med bra flyt på höga grafikinställningar krävs ofta en fyrdubbling av dom rekommenderade kraven ^^.

Edit: Det var tydligen en Admin på Crysis oficiella forum som postat specsen, men det är fortfarande bara spekulationer.
http://digitalbattle.com/2006/07/23/crysis-system-requirement...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

När familjen köper ny dator om 1 år så blir det ju lätt med DX10 osv! måste ju bara få spela på sån grafik ;D, men tyvärr har jag inte råd :<

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk

Till er som oroar er för prestanda datorer Crytek ligger bakom spelet! inte dice!!!! Farcry såg hemske bra ut! och ser fortrafande bra ut och går att spela på låg prestanda datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armed_monkey
Till er som oroar er för prestanda datorer Crytek ligger bakom spelet! inte dice!!!! Farcry såg hemske bra ut! och ser fortrafande bra ut och går att spela på låg prestanda datorer.

Japp stämmer bra, jag anser Crytek vara bättre på att gör spelmotorer än ID och de skalar riktigt bra. Och alla screenshots som kom från DX9 versionen (alla screenshots som släppts innan de i nyheten) har varit med 2 st X1900XT i Crossfire och en X2 4800+ enligt Crytek själva. Och det kan jag tro är med riktigt hög upplösningen, så 1 kort borde fungera hyffsat.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
frågan är...hur många såna där detaljerade miljöer får man se i crysis?
Crysis är, vad jag sett, mera djungel. Same shit hela tiden.
MEN jag måste säga att jag ser fram emot spelet. Annars hoppar väl all a på mig

Jo, för det kan ju inte vara varierande djungelmiljöer som i tex Far Cry.
Nej, mycket bättre med de vanliga FEAR eller DOOM miljöerna som verkligen är precis samma instängda mörka skit genom hela spelet

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Ja va säger man. Bara screens gör en helt stel av glädje och förväntan. Men men de e bara att hålla ut tills spelet är installerat och körklart på riggen.

Bara far cry var ju ett spel som höll sig i sin egna xtrema grupp

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Det står ingenting om att detta är DX10-bilder, förutom här på sweclockers då. Däremot sägs det i kommentarerna på incrysis att det kan vara DX9-bilder: http://incrysis.com/forums/viewtopic.php?pid=23042#p23042

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

Gillar denna

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Har varit många spel som lovat guld men inte alls uppfyllt kraven. Har grymt höga krav på crysis så man får väl se om det är så jävla grymt som det verkar, yttrar mig först efter jag lirat det!

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Gillar denna http://www3.incrysis.com/screenshots/crysis-editor-facial_edi...

Jag förstår fan inte hur dopm kan göra det så snyggt, amazing

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Som någon annan klok medlem här på swec sa (kommer inte ihåg vem). När dom kan göra talande munnar verklighetstrogna, då har vi kommit långt.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

De bör ju skriva vad de använder för grafikinställningar på skärmdumparna. Vad vi vet så kan de köra SLI med allt på max i 5 fps och ta dem.

Permalänk

haha ja man kanske behöver quad sli för att komma upp i 7 fps

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Spelen blir ju mer och mer verkliga. Tänk om 6-7 år. Då har vi fått 1000 nya sinnessjuka mördare tack vare spelen ser ut som verkligheten

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

tjena

bara till o mecka en fet dator sen

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att EA inte kör CRYTEK till botten som de gjorde med DICE. Är verkligen orolig då man redan ser EA tendenser hos Crytek. *ryser av oro*

Visst ser det snyggt ut men kommer det vara samma underbara känsla som Far Cry hade, det är frågan...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
haha ja man kanske behöver quad sli för att komma upp i 7 fps

det räcker att du kör med DX10 så kommer grafikkortet att jobba på fn så mycket bättre än förut.
DX10 och Vista ger ju en skaplig boost i prestanda inte enbart med DX10 kort.

frågan är hur dom kan köra i DX10 när det inte finns några DX10 kort ute.
nån som vet vad dom sitter med för hårdvara när dom spelar in filmerna?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

Oki, grymt off-thread men varför hatar alla EA?
Jo, det finns bättre utgivare men utan EA skulle typ halva spelindustrin försvinna:P
Tittar man bara på antalet lyckade spel i förhållande till antalet utgivna spel, så är väl EA sådär men man ska komma ihåg att EA lägger vantarna på så gott som allt de kan komma åt. De lär ju, har inte räknat, släppt flest bra spel av alla utgivare genom tiderna.

Apråpå nymodigheter inom databranschen i allmänhet så är det alltid korkat att "köpa" inför framtiden. Köp när det kommit ut istället.
Ta t.ex. Athlon 64 3000+ som släpptes för grymt länge sedan. Reklamen var då, var framtidssäker, uppgradera till 64 bitars processor blablabla.
En 3000+ är stenålders när Vista kommer ut. Ni fattar poängen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice

nån som vet vad dom sitter med för hårdvara när dom spelar in filmerna?

Rykterna säger typ X2 5000+ och X1900GTX i CF

simulerad dx10 som då kräver ordentliga doningar.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Frågan är ju hur stora förluster man får genom själva simuleringen dx9-->dx10

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

oooohhh fyyy fan!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Som någon annan klok medlem här på swec sa (kommer inte ihåg vem). När dom kan göra talande munnar verklighetstrogna, då har vi kommit långt.

Tycker Valve har kommit långt med source-motorn där. Har du sett Half life 2: ep 1? Munrörelserna är ju grymma där.

FEAR är nog något av de sämsta moderna spelen när det kommer till munrörelser och lip-sync.

Permalänk
Medlem

Kollade på bilderna på deras hemsida och där är ju bakgrunden blurrig på alla bilder, hoppas verkligen inte det kommer vara samma blurr i spelet sen. Skulle vara otroligt irriterande och springa runt i en djungel där man bara ser 50 meter sedan är det en massa blurr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
vilken av bilderna är de verkliga, de översta? :S

Översta är väl prerender, medans den nedre är real time