Hårddisk med nand-minne

Permalänk
Melding Plague

Hårddisk med nand-minne

Tillverkaren Super Talent lanserade nyligen en 16 gigabyte minneshårddisk (solid state) i 1,8-tumsformat. Den har en standard bärbar ide-anslutning och finns också i versioner för industrier som kräver lite robustare produkter.

Läs nyheten: Hårddisk med nand-minne

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

inget för B användaren men för militär och sjukhus där sakerna åker fram o tillbaka helatiden kan nog vara bra ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

dom är ialfall tystare

hur lagras datan i dom,måste dom ha ström hela tiden?
hur fungerar NAND minnen föresetn?

Permalänk
Medlem

NAND behöver inte ha ström hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
dom är ialfall tystare

hur lagras datan i dom,måste dom ha ström hela tiden?
hur fungerar NAND minnen föresetn?

Dom fungerar som ett USB-minne. Alltså behöver du inte konstant strömmatning.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Hur är det med att skriva till den x antal gånger då? Har dom en viss gräns där? Vore gött för mitt htpc byggande, men lite dyrt troligtvis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garfi
Hur är det med att skriva till den x antal gånger då? Har dom en viss gräns där? Vore gött för mitt htpc byggande, men lite dyrt troligtvis

Jo de lider såvitt jag vet av det. Men tydligen så anser tillverkarna att de är *tillräckligt bra*. Lite oroad hurvida man som entusiast kommer att passa in i deras beräkningar under *normalt användande*.

Permalänk
Medlem

Vart finns de och köpa dessa diskar???
Har sökt som faan och inte hittat några.

Permalänk
Medlem

Samma här, vore sweet att få tag i en till sin bärbara alltså.
Särskilt eftersom tystnaden vore en välsignelse

Permalänk
Medlem

Alltså de kostar kanske 10 000 kr för 32 gb...
Visst jag skulle verkligen inte tacka nej till en men få lär ha råd...

Tror att samsung säljer dem men hittar ingen produktsida för dem på deras sida ens.