Vista uppgraderingskampanj

Permalänk
Melding Plague

Vista uppgraderingskampanj

Vi har tidigare skrivit om att konsumenter som handlar en dator med Windows XP kommer att kunna uppgradera till Windows Vista till ett reducerat pris. Kampanjen gäller mellan den 26 oktober i år och 15 mars nästa år och kommer även att omfatta Microsoft Office.

Läs nyheten: Vista uppgraderingskampanj

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och jag tvivlar på att det kommer gälla för någon med oem licens också...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nån som har lite info vad Vista kommer att kosta överhuvudtaget?

Sen hur många versioner av Vista kommer det att finnas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Nån som har lite info vad Vista kommer att kosta överhuvudtaget?

Sen hur många versioner av Vista kommer det att finnas?

Finns i någon tidigare nyhet här på Sweclockers.

ca 3000kr skulle Ultimate kosta i allafall, vilket är versionen som innehåller "allt" samt den jag kommer inhandla.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Och jag tvivlar på att det kommer gälla för någon med oem licens också...

Njae, vet att Lenovo erbjuder detta och minns mig minna ett par andra som också skulle göra det.

Meningen är om jag förstått det rätt att alla PCs med Vista-ready loggan (lär bli måånga) ska kunna uppgradera till vista till ett reducerat pris.

Permalänk
Inaktiv

Låter ju rätt bra, om det bara gällde Sverige...

Permalänk

Jag har den fina loggan "Windows Vista Capable"... Betyder detta att jag då får Vista till reducerat pris? Synd... För jag tänker aldrig slänga in Vista på den! Linux FTW!

Permalänk
Medlem

"...plus fraktavgift."
"...och endast behöva betala för frakten."

Stenåldern? Vad sägs om möjligheten att kunna ladda ner dom?

Permalänk
Medlem

Har den här lilla vista capable loggan på min bärbara HP med. Kommer dock avakta ett tag tills värsta stormen lägger sig. Tvivlar lite på att det är helt ok när det släpps. Betatestarna är oftast vana datoranvändare, det är "svensson" användare som hittar de stora felen.

Permalänk
Medlem

hehe... när jag läste rubriken trodde jag stenhårt att det skulle handla om hårdvara ^^

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vista Capable = rejäla DRM prylar i hårdvaran färdigt som samarbetar fint med Viserdig

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
ca 3000kr skulle Ultimate kosta i allafall, vilket är versionen som innehåller "allt" samt den jag kommer inhandla.

Runt 4000SEK+moms = Runt 5000:-

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Runt 4000SEK+moms = Runt 5000:-

Dock: är man normal i huvet (å är gamer @ sweclockers) så köper man Home Premium för 269 USD.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Någon här på forumet, som har en aning om vilka av Vista-versionerna Home Premium och Business, som kommer vara mest överklockningsvänliga?

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Någon här på forumet, som har en aning om vilka av Vista-versionerna Home Premium och Business, som kommer vara mest överklockningsvänliga?

Ingen som helst skillnad, och varför skulle det vara det? :s

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Förstår mig inte på dem olika versionerna.. hur många finns det egentligen?! Vad är det för skillnad på dem? Fattar ingenting...

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Förstår mig inte på dem olika versionerna.. hur många finns det egentligen?! Vad är det för skillnad på dem? Fattar ingenting...

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_vista Scrolla till editions.

Själv säger jag bara, FÖR många versioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Runt 4000SEK+moms = Runt 5000:-

Snarare 3000kr + moms? Alltså närmare 4000kr

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
Vista Capable = rejäla DRM prylar i hårdvaran färdigt som samarbetar fint med Viserdig

Så jäkla sant

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.