Permalänk
Medlem

Ubuntu Edgy Eft kommer snart

Om drygt 4 timmar och 30 minuter kommer senaste Ubuntu versionen (kl 12).
Finns på www.ubuntu.com

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Tror jag skall försöka tvinga på min brossa detta.

Permalänk
Medlem

Det ser jag verkligen fram emot.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas installeraren under Xorg läge fungerar bättre och att uppgraderingen går bra :). Tankar ner dvd:n till amd64 och i386 direkt när det kommer ut. Sen kanske man ska beställa några skivor också :).

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel med den förra installeraren? Det fungerade helt fläckfritt för mig förutom att partitioneraren bråkade lite.
Jag tror dom har gjort om det här med hur dom skickar ut skivorna, vet inte riktigt hur det fungerar nu och om det är lika gratis, men det går väl att kolla så fort det släpps.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Kan man uppgradera sin nuvarande installation eller måste man installera om allting? Får lite dubbla budskap när jag läser om det här på olika ställen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Hoppas installeraren under Xorg läge fungerar bättre och att uppgraderingen går bra :). Tankar ner dvd:n till amd64 och i386 direkt när det kommer ut. Sen kanske man ska beställa några skivor också :).

kommer inte att gå att beställa Edgy via deras shipitprogram, som jag fattar det så är det fortfarande 6.06.1 som kommer att fortsättas att delas ut.

Permalänk
Medlem

Det går att uppgradera. Det tror jag man gör genom att skriva:

sudo apt-get upgrade -d

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Det går att uppgradera. Det tror jag man gör genom att skriva:

sudo apt-get upgrade -d

hmm.. hellre ska man köra detta

gksudo "update-manager -c -d"

Men det verkar inte gälla efter att edgy är släppt..
http://www.ubuntu.com/news/EdgyReleaseCandidate

Permalänk
Medlem

Det kommer iaf inte vara något problem att uppgradera efter att det släppts skulle jag tro. Kolla in på sidan en snabbis och du får det säkert tatuerat i pannan hur man gör.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Det kommer iaf inte vara något problem att uppgradera efter att det släppts skulle jag tro. Kolla in på sidan en snabbis och du får det säkert tatuerat i pannan hur man gör.

nej, det är enkelt att uppgradera, men tittar man i devtråden för edgy så vette fan om jag vill köra edgy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
nej, det är enkelt att uppgradera, men tittar man i devtråden för edgy så vette fan om jag vill köra edgy

Jag tycker det funkar riktigt bra faktiskt. Har nogknappt haft några problem på hela tiden jag haft Edgy betan, förutom små problem som har lösts efter en dag eller så.
Så länge man inte kör Compiz eller Beryl så går det stabilt, och det blir ostabilt om man kör dom oavsett vilken dist man har.

Nu börjar nedräkningen till nästa verion som ska heta The Feisty Fawn!

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Ska den inte släppas snart? Sitter ju här och väntar.
Jag har faktiskt inte ens provat RC av Edgy.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Jag väntar också lite
Den borde ha kommit för ett tag sen.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Drog in Edgy RC av Kubuntu i tisdags. Kunde inte hålla mig längre.
Det har fungerat helt perfekt utan det minsta problem. (eller jo, kwallet sparar inte mina lösenord annars ingenting).

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Går att uppgradera nu med hjälp av "gksu "update-manager -c -d"".

edit:

Går ganska snabbt nu, 600K/s. Tror det gäller att uppgradera nu innan den är officiellt ute sen blir det troligtvis fullsmockat på servrarna.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
http://ubuntu-releases.cs.umn.edu//6.10/

RC? Release Candidate, är väl inte den släppta versionen då.
Kolla gärna datumen på filerna, 17:e, 19:e oktober etc.
Bättre lycka med denna då, sen igår: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

Permalänk
Medlem

Ute och klart!
http://releases.ubuntu.com/releases/6.10/

Nån som vet hur man bränner en CD image epå en DVD skiva? Den verkar inte finnas som DVD än.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
RC? Release Candidate, är väl inte den släppta versionen då.
Kolla gärna datumen på filerna, 17:e, 19:e oktober etc.
Bättre lycka med denna då, sen igår: http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

Aha ok.

Permalänk

Kör det nu och det mitt första intryck är:

+ Nytt ljud vid inloggning.
+ Ny login skärm.
+ Firefox 2.0.
+ Snabbare uppstart. (MYCKET SNABBARE!)
+ amsn fungerar

- 2.6.17 kärna, vad hände med 2.6.18?
- Ful boot up skärm och inga meddelanden (voice?)
- Svenska layouten fick ställas om
- lite småproblem vid uppgraderingen (meddelanden)

edit:

För de som undrar så kommer man inte kunna beställa denna release gratis från Shipit. Man får betala istället.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

sluta tanka era as, går inte över 180kb här nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394

+ Nytt ljud vid inloggning

(voice?)

ja, skön savann-känsla. näst gång hoppas jag på introt till Hocked on a fealing..

voice va?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
- 2.6.17 kärna, vad hände med 2.6.18?

2.6.18 kom ut efter freezen. Men de viktigaste fixarna ska vara backportade till 2.6.17.

edit: Känns bra att ha använt Edgy runt en månad nu, behöver ju bara ladda hem ett par meg för att få release

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

Menar att det inte kommer upp några meddelanden under loggan och progressbar vid boot. Vet inte om man ska kalla det för echo eller voice etc ;). Min boot skärm är även svartvit. Ska vara färgad enligt release notes :/.

Glömde säga att typsnitten har ändrats också :).

Hur som helst är det officiellt att Edgy är ute nu. Förstår dock inte varför man skyltar med allt direkt istället för att visa bilden för 6.10 ett bra tag innan osv.

https://wiki.ubuntu.com/EdgyReleaseNotes

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Menar att det inte kommer upp några meddelanden under loggan och progressbar vid boot. Vet inte om man ska kalla det för echo eller voice etc ;). Min boot skärm är även svartvit. Ska vara färgad enligt release notes :/.

[/url]

ah, men det går ju att ändra.

själv tycker jag det ser bättre ut att inte ha boottexten där ,men man skulle ju kunna ha så att den går att växla till med tex F2 som en del har.

vore ännu finare om det går att fixa en roterande U-logga istället för progressbaren också:

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda ner ISOn nu.
Klar om en kvart. (ca 800 kB/s).

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Precis installerat klart

Permalänk
Medlem

använd torrent är ni snaälla..
http://torrent.ubuntu.com:6969/
x86 desktop torrent

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag kör 6.06 räcker det att jag kör apt-get update så får jag senaste versionen?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Som jag skrev ovan, kör "gksu "update-manager -c -d"".

Kan tillägga att dvd avbildningar finns här: http://cdimage.ubuntu.com/releases/edgy/release/ . Går riktigt snabbt också.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB