Permalänk
Medlem

herregud, allt _går_ ju att göra, man kan skicka data genom ett grässttrå om man verkligen ger sig fan på det.
men jag trodde vi pratade om en realistisk lösning, vilket inte går att finna.

Permalänk

Här är en kille som uppenbarligen använder ett ljudkort för att använda som modem över en radioförbindelse, så visst går det, det är väl frågan om det är värt mödan.

http://www.patmedia.net/ralphmilnes/soundcardpacket/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Finns ju satteliter som sänder ner bilder.
Det som behövs är en mottagare som klarar av frekvensen (på FM-bandet tror jag), en dator med en viss programvara och en ljudkort. Mottagaren/scannern kopplar man in i ljudkortets ljud in och programmet sätter ihop vad den tar emot via ljudkortet till en bild. Testade det i skolan för ett par år sen. Utan mottagare. Skrek lite i mikrofonen. Det blev ingen fin bild iaf.

Finns ju satteliter som sänder ner bilder. :DDD

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
Finns ju satteliter som sänder ner bilder. :DDD

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Förklara gärna.
Missade jag kanske att skriva "via fm-bandet som alla kan ta emot med ett vanligt ljudkort om man har en mottagare" eller vad var det roliga?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Stämningen i denna tråd blev tämligen dålig därav låses den.

Även om det teoretiskt går att få det att fungera är det en extremt omständig lösning som inte är särskilt praktisk.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||