Firefox 2.0 smyglanserad

Permalänk
Medlem

Re: Re: HÖG CPU belastning på vissa hemsidor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Säker på att det är firefox som krånglar ? Jag har nu svenskaspel uppe, CPU'n ligger på runt 10...

Du har ju också en rejält överklockad P4, och han som hade problemet har en laptop. 10% CPU-användning för dig kanske motsvarar hans 50-60%, i beräkningskraft då.

Jag tycker FF har buggat för mig lite titt och tätt. Det drar mycket minne för mig och vissa hemsidor hänger sig i 50-80% av fallen när jag går in på dem. Jag slipper dock spyware

"Firefox 2 Release Candidate 3 (RC 3) is a preview release of our next generation Firefox browser and is being made available for download to Web application developers, our testing community and users who want to get a sneak peek at the next version of Firefox."

Det är alltså fortfarande en beta. FF2.0 har ju alltså varit ute ett bra tag i form av RC1 och RC2, enda skillnaden är att detta är RC3.

"The History menu will keep a list of recently closed tabs, and a shortcut lets users quickly re-open an accidentally closed tab."

Underbart! Hur många hånger har man inte kopierat en text, stängt ned fönstret/taben, sen försökt klistra in det någon annanstans bara för att märka att man inte alls lyckats kopiera texten. Det verkar vara något generellt i windows sen senare versioner, för det har inte alltid varit så, det började för kanske ett halvår sedan och är SJUKT störande.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Samma här, när jag har swec och svenskaspel uppe ligger jag på 6-9 ungefär..

FasterFox verkar inte funka än, det var väl det enda.

Du kan ju alltid installerade denna http://users.blueprintit.co.uk/~dave/web/firefox/nightly så kan du köra FasterFox.

Permalänk

Mer grafik och försämrat tab-system. Nåväl, går säkert att laga.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen den riktiga 2.0an eller är det RC3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Är det verkligen den riktiga 2.0an eller är det RC3?

För mig står det iaf Firefox 2.0, utan nå RC. Kör OS X dock.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hitter heller inte stavnings grejen. Kommer heller inte upp när jag skriver det här...

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

om det inte kommer upp så kan det vara så att det inte är aktiverar.. om ni höger klickar på den vita ruta där ni kan skriva ett inlägg så kommer det att finnas i menu "spell check this field" ta och klicka på den.. om den redan har en liten "bock" då kanske det är nåt fel..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Hittade det nu, först är det ett alternativ för att lägga till ordlista Men dom har fortfarande inte fixat så att man kan installera tillägg utan att starta om hela läsaren, lite tråkigt tycker jag, men det kanske kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan fixa tillbaks ''stäng aktiv flik''-knappen

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Medlem

fast nu kan man iaf starta om browsern utan att förlora dem aktuella sidorna man var inne och surfar..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Hittade det nu, först är det ett alternativ för att lägga till ordlista Men dom har fortfarande inte fixat så att man kan installera tillägg utan att starta om hela läsaren, lite tråkigt tycker jag, men det kanske kommer.

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

För er som vill ha stavningskontroll måste ni installera ett tillägg.
https://addons.mozilla.org/firefox/3064/

Permalänk

Mina bokmärken försvann efter att jag installerat ff 2.0. Nån som vet om man kan leta reda på dom igen på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Tar en sida mkt cpu så är de antagligen för att den har väldigt mycket Flash reklam.

Lägg in Flashblock addonet så slipper man att flashladdas, för att ladda flashfilen så trycker man bara på rutan. Dessutom kan man ställa in vilka sidor som man ska tillåta alla flashfiler på

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

sökfunktionen

Jag saknar delar av sökfunktionen (sökrutan längst upp till höger)
Där hade jag förut inte bara hade google utan massa andra som pricerunner och imdb för direktsök .... men går säkert fixa tillbaka på nåt sätt

edit: efter ett par omstarter och automatiska uppdateringar av tillägg och teman var sökfunktion plötsligt tillbaka som tidigare och funkar nu utmärkt med mina andra sökmotorer

Permalänk
Medlem

Jag förlorade inget när jag installerade 2.0an US version.

Och stavningskontrollen fungerade från början (engelska då) och för att få svenskan att fungera så laddade jag bara hem svenskt lexikon. Smidigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
För er som vill ha stavningskontroll måste ni installera ett tillägg.
https://addons.mozilla.org/firefox/3064/

Hoppas nu folk använder det med

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Köra med Fx 2 nu, tycker den verkar suga ännu mer minne än föregående version. Däremot verkar programet har blivit betydligt snabbare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zawaq
Någon som vet hur man kan fixa tillbaks ''stäng aktiv flik''-knappen

Åh, det var en av de första sakerna jag åtgärdade. Den där knappen var ju hemsk!

Citat:

Type about:config in the address bar, press enter, and set browser.tabs.closeButtons to 3 (puts the tab close button on the right instead of on the tabs), browser.tabs.tabMinWidth to 0 (lets tabs get really small before scrolling)

Permalänk
Medlem

Hm, jag kan inte jobba med flera flikar verkar det som? Nån mer som upplever detta? Öppnar jag en ny flik, skriver en adress där så laddas den sidan i "ursrungsfliken"...... =/

Även mina bokmärken försvinner, men dyker upp igen när jag väljer importera. Detta fastän den inte hittar något att importera...Kan dock inte använda dem....Samma gäller för de adresser som finns i vanliga "gamla sidor som man besökt menyn" eller vad den nu kan kallas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lintax
Hm, jag kan inte jobba med flera flikar verkar det som? Nån mer som upplever detta? Öppnar jag en ny flik, skriver en adress där så laddas den sidan i "ursrungsfliken"...... =/

Även mina bokmärken försvinner, men dyker upp igen när jag väljer importera. Detta fastän den inte hittar något att importera...Kan dock inte använda dem....Samma gäller för de adresser som finns i vanliga "gamla sidor som man besökt menyn" eller vad den nu kan kallas..

Prova avinstallera alla versioner av FF du har på datorn och installera om!

Permalänk
Medlem

Den här nya versionen fullkomligt äter minne. Med tre tabbar ligger jag på 80-90mb. :/ Har iofs ingen brist, men det stör. CPU-användningen är inte så skonsam den heller. Finns det några tweaks?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Mitt använder just nu 106MB med två fönster och totalt 14 flikar öppna, datorn har vart igång ett bra tag (flera veckor) och FF sedan update till V2.

Känns inte farligt, och boven till mycket resursanvändning är till 99% dumma extensions.

Mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.