Permalänk
Medlem

Problem att starta ubuntu

Jag vill få installerat ubuntu men när jag startar live-cdn får jag problem. Vid "Enterprise volume management system" så kommer det upp en lista med först en massa siffror och resten vet jag inte exakt men något med translate, ata och scii tror jag. Tidigare har jag också haft blåskärm för nvata.sys och n4_disp. Har nforce 4 som chipset. Laddade ner drivrutiner men dessa bestod bara av massa filer och ingen riktig .exe. I enhetshanteraren så lät jag de olika sakerna med nvidia och nforce-namn söka i mapparna och alla tre pata/sata kontrollerna fick nya drivrutiner men det hjälpte inte.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Vafan hjälper det att du la till drivrutinerna i Windows!?!?!? Googla på ditt moderkort plus Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Vafan hjälper det att du la till drivrutinerna i Windows!?!?!? Googla på ditt moderkort plus Linux.

Jag trodde win har lite kraft att leka till moderkortet. För att jag även fått blåskärm i windows och därmed trodde att det hade med samma saker att göra.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Om du kan skriva ner felmeddelandet skulle det säkert hjälpa. Sen ang. att drivrutinerna inte har någon .exe fil är därför att linux använder inte .exe, det är enbart windows som kan hantera det om man inte har wine. Ser inte att det är något fel på nForce4 eftersom jag också har det och det funkar fint för mig att köra Ubuntu, har aldrig fått något felmeddelande.
Detta var nog ingen hjälp men keep on, det är värt det

En sak till, varför är du så otroligt otrevlig Hagbarddenstore ?
Om du inte vet svaret och måste verkligen skriva, skriv på ett trevligt sätt så blir detta forum mycket trevligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Om du kan skriva ner felmeddelandet skulle det säkert hjälpa. Sen ang. att drivrutinerna inte har någon .exe fil är därför att linux använder inte .exe, det är enbart windows som kan hantera det om man inte har wine. Ser inte att det är något fel på nForce4 eftersom jag också har det och det funkar fint för mig att köra Ubuntu, har aldrig fått något felmeddelande.
Detta var nog ingen hjälp men keep on, det är värt det

En sak till, varför är du så otroligt otrevlig Hagbarddenstore ?
Om du inte vet svaret och måste verkligen skriva, skriv på ett trevligt sätt så blir detta forum mycket trevligare.

Driver_IRQL_not_less_or_equal

Det konstiga är att innan jag formaterade den nu sista gången så fungerade skivan helt perfekt. Jag körde memorytestet som kom med på skivan, datorn klarade detta 13 ggr irad utan fel. Drivisarna kom i massa filer och ingen .exe i mitt windows likaså.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd