Permalänk

minnen o kompabilitet

hej har en snabb fråga ang minnen. vilka minnen kommer jag att behöva till detta moderkort? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324621 vore shyst med ett snabbt svar.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Kolla med Crucials minneskonfigurator-applet som komplett har på sidan för minnen.
Det finns säkert billigare minnen, men jag antar du inte direkt vill ha det billigaste utan det som funkar bäst.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Hedersmedlem

Ja vilka? Jag pekar inte ut några specifika men typen är ju DDR2-667 (PC2-5300) registrerat ECC. (Går med slöare minnen också, men det vill man ju inte ha).

Edit:
Minneskonfiguratorn var ju rätt bra, uppdaterad osv och hade ju svaret för just det här moderkortet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

gott. får bli pc-5300 reg/ecc (biligaste möjliga börjar känna plånboken krympa efter att jag beställde moderkort och psu:P)

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Så du ska bygga din überdator trots allt, gl hf. Ska bli roligt att höra om resultatet, vilket/vilka grafikkort kommer du att köra?

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med detta moderkort?

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOgnitiva
Så du ska bygga din überdator trots allt, gl hf. Ska bli roligt att höra om resultatet, vilket/vilka grafikkort kommer du att köra?

japp das uberdatoren ska det bli:P har beställt mobo och psu (enermax galexy på 850 watt) till att börja med lådan ska bli ett hemfabrikat dvs egenbygge. graffe vet jag inte än men det blir troligen ett 8800 eller nått så småningom eftersom dom stödjer dx10 men som sagt det är inte spikat än.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem

Det krävs uppdatering sen i det här projektet. Alltid roligt med datorporr

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

drool datorporr drool visa kretskorten lol:Pskämt å sido vad tycker du om psu valet?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"