Permalänk
Robot

Ecdis dator

Denna dator har gått oavbrutet(bara ett par mindre reboots och ett byte av moderkort vad jag har fått veta) sedan 1999. det enda den driver är ett digitaltsjökort. Den har dock blivigt ganska mishandlad genom att den har stått i ett skåp på en båt som trafikerar Afrikas västkust.
Det speciela med denna dator är att moderkortet är delat i två delar och att när det är ihop monterat utgör ett L.
Notera också den näst intill antika Cpu:n och den väl rengorda fläkten.

Besök albumet: Ecdis dator av vopac

Permalänk
Medlem

Haha, ser lite småskankig ut...

Verkar ju iaf vara driftsäker!

Visa signatur

/frissii

Permalänk

läckert ^^

Visa signatur

//I begynnelsen fanns enbart Yahoon.

Permalänk
Medlem

Det är inte precis något speciellt med det moderkortet, alla datorer i liggande låda hade förr i tiden sånna moderkort. Och cpun är långt ifrån antik.. det är för fan bara en P2'a!

Men för att kommentera datorn istället.. Fan vilken skabbig liten grej.. Finns säkert ett spindelbo eller något i nätagget

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

najs.. dock undrar varför de inte byter upp sig till ett ITX eller så?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

om du blir hungrig kan du ju ta en tugga av dammet, det såg ganska ihoppackat ut ;);)

Visa signatur

signatur?

Permalänk

Cpun är väl inte antik ;)? jag sitter fortfarande och knattrar med en sån den funkar finfint aldrig bytt någonting i datorn går som en klocka

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

min favorit var dammet

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Barmhärtighetsavlivningsdags kanske?
Lång resa har den gjort iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron