Gateway lanserar överklockningsdator

Permalänk
Melding Plague

Gateway lanserar överklockningsdator

Tillverkaren Gateway lanserade igår sin nya flaggskeppsserie Fx530 som man skall kunna beställa med överklockad processor enligt pressmeddelandet. Datorer som skeppas överklockade täcks av Gateways garanti.

Läs nyheten: Gateway lanserar överklockningsdator

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dell har även datorer som är överklockade från fabrik.

Permalänk
Medlem

eller så kan man spara 20 000 kronor och göra det själv...

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men var det inte Gateway som var inblandade i kuppen mot Håkan Lans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Överklockad dator + garanti = succè

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

De är väl kanske bra/snällt i sig men själva grejen me överklockning försvinner ju. Men men lite mer prestanda skadar ju aldrig för köparen.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Överklockad dator + garanti = succè

Garantin försvinner ju inte på en vanlig dator vid överklockning, så jag förstår inte riktigt poängen. Klockningen är ju inget som fysiskt märks ändå.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Rätta mig om jag har fel, men var det inte Gateway som var inblandade i kuppen mot Håkan Lans?

Det var det, tillsammans med Dell...

Så jag röstar för att vi alla bojkottar både Dell och Gateway!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Det var det, tillsammans med Dell...

Så jag röstar för att vi alla bojkottar både Dell och Gateway!

På vilket sätt var Dell inblandade? Det har jag missat.

Gateway tillhör efter det som de gjorde, till de företag som jag anser bör stekas i flytande lödtenn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
På vilket sätt var Dell inblandade? Det har jag missat.

Gateway tillhör efter det som de gjorde, till de företag som jag anser bör stekas i flytande lödtenn.

DELL tillhörde väl den skara företag som bestridde stämningen, hurvida de var inblanade i kuppen vet jag dock inte.

För övrigt så anser jag att sweclockers inte borde ge tvivelaktiga företag som detta någon uppmärksamhet, i form av nyhetsrapporteringar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
På vilket sätt var Dell inblandade? Det har jag missat.

Gateway tillhör efter det som de gjorde, till de företag som jag anser bör stekas i flytande lödtenn.

Jag läste det i tidningen Computer Sweden, så det borde stämma

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
DELL tillhörde väl den skara företag som bestridde stämningen, hurvida de var inblanade i kuppen vet jag dock inte.

För övrigt så anser jag att sweclockers inte borde ge tvivelaktiga företag som detta någon uppmärksamhet, i form av nyhetsrapporteringar.

Jovisst, men det var ju Gateway som lierade sig med Lans advokater och försökte blåsa honom på hans patenträttigheter med ett mer än tvivelaktigt avtal.
Det var ju detta diskussionen handlade om...
Var Dell på något sätt inblandade i detta avtalet tilsammans med Gateway? Det har jag inte sett.

Permalänk

Lans vs Gateway @ Computer Sweden finns här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bli alla Fall billigare att klocka själv,eller hur.........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ