Permalänk
Medlem

vika@hemma?

jo, drog ner och startade foldaren från Stansford men vet inte riktigt vad den gör eller om den gör några framsteg.. snor halva CPU-tiden gör det hursomhelst.

ska man kanske satsa på nått roligare?

hittade http://www.blueprint.org som simulerar proteinkedjor. och det kan ju vara ..bra.

tipsa gärna om lovvärda projekt att köra eller sidor där mer info finns.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Re: vika@hemma?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jo, drog ner och startade foldaren från Stansford men vet inte riktigt vad den gör eller om den gör några framsteg.. snor halva CPU-tiden gör det hursomhelst.

ska man kanske satsa på nått roligare?

hittade http://www.blueprint.org som simulerar proteinkedjor. och det kan ju vara ..bra.

tipsa gärna om lovvärda projekt att köra eller sidor där mer info finns.

Men gode gud pojk, blundade du när du laddade ner programmet från hemsidan. Inte för att vara otrevlig men det står ju på förstasidan.
Folding analyzerar också protein för att hjälpa forskningen mot bl.a. cancer och alzheimers.
Har själv kört det ett tag nu, finns en bra readme har jag för mig om du vill se hur det fungerar. Du ska kortfattat köra det i terminalen från den katalog det ligger i, alltså inte starta från en extern katalog. Det går väldigt lånsamt så ha tålamod.

Jag har även en superkaramba-widget för att få lite grafisk info.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Det finns en klistrad tråd om det i Microsoft delen. Sweclockers har ett eget lag som ligger på 217/46308:

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Jag funderar dock på att desertera till Ubuntu istället 219/46308:

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Seti@home finns ju också om man är intresserad av sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Seti@home finns ju också om man är intresserad av sånt.

Ah, originalet. Jag har nog kört det i fem år snart.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Ah, originalet. Jag har nog kört det i fem år snart.

Orginal och orginal. distributed.net fanns ju flera år innan seti@home började. Fast det kanske var projekt som slutar på @home som du syftade på?

Faktiska tester av hur starka våra krypteringsalgoritmer är känns faktiskt som ganska viktigt också (finns mycket som slutar illa om vi inte längre kan lita på vår datorkommunikation).

//C

Permalänk
Medlem

distributed.net är trevligt. om man har tur så kan man vinna pengar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Men gode gud pojk, blundade du när du laddade ner programmet från hemsidan. Inte för att vara otrevlig men det står ju på förstasidan.
Folding analyzerar också protein för att hjälpa forskningen mot bl.a. cancer och alzheimers.
Har själv kört det ett tag nu, finns en bra readme har jag för mig om du vill se hur det fungerar. Du ska kortfattat köra det i terminalen från den katalog det ligger i, alltså inte starta från en extern katalog. Det går väldigt lånsamt så ha tålamod.

Jag har även en superkaramba-widget för att få lite grafisk info.

haha.. blev lite galet kanske, eftersom det heter just folding vet jag iaf det. menade andra ändamål även om det inte blev så uppenbart där..

som:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Seti@home finns ju också om man är intresserad av sånt.

specimen är ju kul!

inget ont om kryptering och cancer dock. den ska ju snart vara knäckt ändå om man får tro nyheterna. (cancer alltså, inte krypteringen) men finns det inget sånt här för att beräkna elektromagnetisk stabilisering av plasmaflöden tex?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
elektromagnetisk stabilisering av plasmaflöden tex?

yadayadayada ????

Lät coolt men cancer känns viktigare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
yadayadayada ????

Lät coolt men cancer känns viktigare...

detta kan minska cancer på sikt också faktiskt om man drar det till sin spets..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint