Permalänk
Avstängd

Startar om utan anledning?!

Hej.

Har ett stort problem och det är riktigt jävla störande!

När jag sitter på datorn så kan den starta om av sig själv bara sådär?

När den startats om så får jag en fel rapportering som det står såhär över loggfilen:

C:\DOCUME~1\*\LOKALA~1\Temp\WERaf5e.dir00\Mini110206-03.dmp
C:\DOCUME~1\*\LOKALA~1\Temp\WERaf5e.dir00\sysdata.xml

Vad är detta för något? Hur åtgärdar jag det? Jag har formaterat datorn nyss, detta hände innan jag formaterade också =/

Vad kan det vara för fel =((

Hur fixar jag detta?

mvh

Permalänk
Avstängd

Vad är felaktigt med rapporteringen och varför sitter du på datorn?

Permalänk
Avstängd

vafan snackar du om? Inte konstigt att du nickar dunderMUPPEN din mupp!

OnT: Jag installerade ett annat XP Pro. Funkade bra tills datorn startade om igen, men nu kom det inga felrapporter/fel loggar.

Kan det vara minne som håller på och ger sig?

Jag har två st 256 Mb.

Permalänk

Kan vara problem med minnena , testa köra Memtest 86+

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Kan vara problem med minnena , testa köra Memtest 86+

Den måste man bränna ut eller liknande, och har ingen diskett enhet och inga skivor -.- FInns det inget annat sett eller ngt annat program?

Edit: Datorn kan vara på en längre stund, säkert en timma, men sen när man anstränger den lite så kan den startas om?

Kan detta bero på minnet?

Min dator:

AMD 64 3500+ (Nyinköpt)
Asrock 939 Moderkort (Nyinköpt)
512 MB minne (2*256)
ATI Radeon 9700 Pro
Nätagg på 350 W

Får även imellanåt att jag ska rapportera om ex. f-secure, messenger, firefox innan de stängs ner pga. fel?

Edit 2: Nu har det inte hänt ngt på ett tag. Men exempel när jag startar cs krashar det oftast efter ngn minut när jag börjat lira. =/

Installerade ett nytt anti virus prog, Nod32 och se hur det funkar med det så länge.

Den kan vara på en längre tid. Ibland några timmar. Men när jag exempel öppnar windows media player(ibland) eller anstränger datorn för mkt så startar den om och det kommer blue screen.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem =/

Permalänk
Medlem

Kolla kylningen på prollen. ordentlig kontakt?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Avstängd

Fläkten snurrar ju som den ska, likaså de andra två fläktarna jag har.

=/ Sjukt problem verkligen, aldrig varit med om liknande.

Ibland kan jag ha på datorn i timmar sen startar den bara om, och det är oftast när jag anstränger den lite mer, kan bara hända när jag har på Windows Media Player eller VLC. Bara de programmen krashar ibland bara sådär .

Kan det vara något med mitt windows som orsakar det här?

Jag hade ett windows installerat innan, sen hittade jag en annan windows skiva där man skulle köra en .exe fil medans man var inne på windows, och då fanns de olika sakerna kvar osm jag hade innan osv, kan det ha strulat sig med något? Ska jag köra format C ?