Standardorgan för trådlöst HD-material

Permalänk
Melding Plague

Standardorgan för trådlöst HD-material

Flera stora tillverkare tillkännagav igår att ett nytt standardorgan har startat. Det består bland annat av Sony, Samsung, NEC, Toshiba och LG och syftar till att utforma en standard för trådlös överföring av HD-material.

Läs nyheten: Standardorgan för trådlöst HD-material

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"Tekniken skall heta Wirelesshd eller förkortat Wihd. Cirka 60 miljoner enheter med trådlöst gränssnitt för överföring av ljud och bild förväntas säljas detta år."

Ska det säljas 60miljoner trådlösa enheter i år när det är november nu och standarden inte är klar än? Har jag läst fel, missat något eller har en miss inträffat nån annanstans?

Permalänk
Medlem

Det kommer göra det enklare för oss konsumenter i slutändan så det är väl bara att gilla.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

hehe, de kan man undra..

60GHz? De ju radar-frekvenser nästan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
hehe, de kan man undra..

60GHz? De ju radar-frekvenser nästan?

haha sitter och utför radarspaning och plötsligt dyker baywatch upp katten va snopet.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
"Tekniken skall heta Wirelesshd eller förkortat Wihd. Cirka 60 miljoner enheter med trådlöst gränssnitt för överföring av ljud och bild förväntas säljas detta år."

Ska det säljas 60miljoner trådlösa enheter i år när det är november nu och standarden inte är klar än? Har jag läst fel, missat något eller har en miss inträffat nån annanstans?

Det finns fler sätt att överföra bild och ljud trådlöst än just Wihd.

Mycket bra initiativ tycker jag, standardisering över företagsgränserna gynnar oss alla.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

iofs... Men alla jag sätt baseras på scart som jag sätt.. Finns det inget för DVI?

Permalänk
Medlem
Citat:

WirelessHD, which intends to specify the unlicensed, globally available 60 GHz frequency band, will enable wireless uncompressed high-definition,

och varför hundan ska det vara okomprimerat, bara för saken skull eller för att det lättare ska finnas marknad för nyare frekvensband eller standarder tidigare framöver? *suck..*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
och varför hundan ska det vara okomprimerat, bara för saken skull eller för att det lättare ska finnas marknad för nyare frekvensband eller standarder tidigare framöver? *suck..*

Man vill väl inte förlora kvalitet genom komprimering om man använder HD till att börja med?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Man vill väl inte förlora kvalitet genom komprimering om man använder HD till att börja med?

Komprimering kan ju vara helt förlustfri. Tänkt dig .zip eller .rar
Filerna är identiska före och efter nerpackning ;).

Permalänk
Medlem

60GHz-bandet pallar upp till 2.5Gbps om jag inte minns helt fel, så ska nog inte vara några problem om det är okomprimerat eller ej, men men.. Blir väl lite jobbigare att lagra sitt HD-material om inte annat.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av epple
60GHz-bandet pallar upp till 2.5Gbps om jag inte minns helt fel, så ska nog inte vara några problem om det är okomprimerat eller ej, men men.. Blir väl lite jobbigare att lagra sitt HD-material om inte annat. [/QUOTtillräckligt många som ska in där och knuffas så har vi snart en repetering av hur det ser ut nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

mera strålning i ansiktet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
mera strålning i ansiktet

ja med tanke på att radarstrålning absolut inte är bra så.. (dokumenterade fall finns på verkan från ankrade militärfartyg på bebyggelse i närheten av hamnar)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint