LG börjar snart massproducera 100” lcd-tv

Permalänk

Jag skulle mycket hellre införskaffa en projektor som klara 1080p/i för ca. 50,000:- och så en motordriven duk till det, och en 42" LCD-TV för att glo på TV på. Allt för en bråkdel av priset på denna best.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ignore-Painless
Jag skulle mycket hellre införskaffa en projektor som klara 1080p/i för ca. 50,000:- och så en motordriven duk till det, och en 42" LCD-TV för att glo på TV på. Allt för en bråkdel av priset på denna best.

Ja men du är dock inte målgruppen för denna tv.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tänk er att lira nya Gran Turismo med PS3 på den!!!

Sen att det fanns någon som skrev att det inte finns någon målgrupp så är det totalt fel. Pengar finns och det i överflöd hos många personer som är villiga att spendera.

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Det blir ganska tydligt att Finkelzvin tog fel på centimeter och millimeter. Kan hända den bäste... Var det inte nåt sånt som fick nasas sondsak att krasha för nåt halvår sedan?

För övrigt tycker jag det var ett djärvt antagande att pixlarna skulle vara kvadratiska. ^^

jo den krasha:P det var för att NASA använde meter systemet i mjukvaran för navigation men tillverkaren använde fot och tum som sin mått enhet i sensorerna osv. dom missade mars pga det:D

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Hah, hur fan kan man tro att 1920 gånger 1080 är för lite för 100tum... Har du aldrig sett bilden på en projektor med 720p?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

80" med projjen räcker än i 720p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Du får nog räkna om.

Eller menar du på allvar att denna skärmen kommer att vara 1920*1,5 cm bred? (28,8 meter cirka)

Jajaja, klockan var mycket

Väldans vad diskussion det blev om året snedräkning.

Permalänk
Avstängd

Något dyrt från billiga Goldstar.... LG

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Suck..
Tycker utvecklingen är på väg åt fel håll.

Snart blir väl personerna på tv:n större i helfigur än dom som sitter och tittar.

Nä. fram för billigare skärmar.

Då jag som är mellan två jobb som det så vackert heter, kan jag inte relatera till tv reklam där dom säger " tv med xx antal tum BARA 15000kr"

VADÅ BARA 15000

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

500.000kr för denna... hmmm... Hällre skulle jag köpa en Corvette C6 för 400.000kr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
500.000kr för denna... hmmm... Hällre skulle jag köpa en Corvette C6 för 400.000kr

Finns dom som inte behöver välja här i världen.

Och 400.000kr för en sketen amerikansk bil? Då köper jag hellre kvalitét, alltså Europeiskt eller Japanskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Finns dom som inte behöver välja här i världen.

Och 400.000kr för en sketen amerikansk bil? Då köper jag hellre kvalitét, alltså Europeiskt eller Japanskt.

Den nya Corvetten är faktiskt en ruggit bra bil (dvs. den kan ta kurvor numera), men det e klart jag hade nog hellre tagit en Europeisk bil. Nåja det var lite of topic.

On Topic, tycker att faktiskt att det är grymt coolt med en sådan skärm. Är ju den perfekta prylen för den som har allt. Tänk en konversation där två förmögna män ska skryta om sina prylar lite (som vi alla gör ändå trost att vi saknar pengar), i slutet så kommer den ena att kunna knäcka den andra genom att bara säga ja ja jag har då en 100" lcd skärm i sommarstugan.
Så nog finns det kunder.
Och jag hade ju inte tackat nej till en sådan best.

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk

Drar nog för mycket ström den där, så jag avbeställer nog min

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO