Permalänk
Medlem

Minnesfel och reboot.

Hej!

För ett tag sedan började jag få minnesfel från windows varje gång ett program avslutas. Samt att datorn, ganska sällan, och inte nödvändigtvis endast under hårt arbete, startar om sig.

Vad jag gjort hittils:

Formatterat och installerat om windows xp. Efter det försvann problemet ett tag. Nån dag eller två.
Kört memtest 2 ggr, utan errors.
Plockat ur varje rambricka för sig, och testat.
Testat att avaktivera swap (växligsfil).
Bytt kylpasta på nordbryggan.
Kontrollerat teperaturerna, och de verkar inte vara allt för alarmerande. Runt 50 grader.

Har en p4 och 4 ddr-brickor (totalt 1792mb) på ett asus-bord.

Permalänk
Medlem

Detta inlägget ligger i fel forum, du borde vara i Intel forumet.

Men testa att höja volten till prollen, minnena och uppdatera alla drivisar.
Testa även att minska (öka på) timingsen till dina minnen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Då kan jag ta över denna tråd, för den låg i AMD sektionen.
Har samma problem, gjort samma saker. Blir bara irreterad, får avslutades oväntat varje gång jag stänger ner ett program.

Har Asus M2N- Ultra 1 Gb ddr2 Corsair XMS2 5400CL4 heatsink nånting coolermaster 500w amd64 3200+ och en sata hårddisk.
Har sänkt timingsen och inget ändrat, har minnena på rekommenderade 1.9V processorn vet jag inte vad den ska stå på, så jag har den på auto.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag tror mig ha hittat en lösning. För mig iaf.

Jag formatterade om än en gång, och denna gången startade jag om efter varje programinstallation. Problemet började när jag installerade kaspersky 6, och när jag tog bort det verkar det löst sig.

Nu behöver jag bara hitta nytt antivirus!

Permalänk
Medlem

Fint. Kör NOD32

Visa signatur

überdator

Permalänk
Medlem

jag kör nod32, men nu har det lagt av helt
Nu har msn t.o.m börjat med att de har avslutats fel vill du skicka meddelande.
Snart blir jag galen

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

jag fick aldrig fel som faktiskt dödade program, utan bara minnesfel varje gång jag stängde av ett program eller en process. vi har nog inte samma problem då tyvärr

Permalänk
Avstängd

Jag har EXAKT samma problem som du. Ibland när jag anstärnger datorn för mkt lite så startar den om sig, jag får blue screen och att den är ngt med minnet =/

Har en AMD 64 3500+ osv.. Nyinköpt.

Fattar inte vad felet är =/

Ska formatera datorn alldedes strax och kolla om det hjälper.(Fjärde gången jag gör det nu.)

Permalänk
Medlem

Har formaterat denna dator 4 ggr redan
Och nu fick jag en bluescreen om kernel pageing :S

Edit:
Mina minnen e defekta Får över 10000 fel i memtest :/
Så jag får lov att byta ut dom, de var Corsair om ni undrade.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Avstängd

Har också fått olika saker som tror har med minnet att göra. kernel, page osv..

Ska köra memtest alldedes strax och kolla om det kan vara det som är fel.

Permalänk
Medlem

Jag körde memtest
Fick felmeddelanden hela tiden, stack över 100000 fel.
Testade att starta ett och ett, första blev de fel på i memtest.
De andra så vägrade datorn starta överhuvudtaget.
Så jag har skickat iväg dom nu
Men men shit happens.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Avstängd

Körde memtest precis, har aldrig kört det förut, där det stod "Errors" visade den ca 280 st, körde i ca 40 min. Det vådar inte gott eller? =(

Permalänk
Medlem

Har du garanti äre bara att skicka in det, mina har livstidsgaranti. Om man inte överstiger en viss volt gräns, vilket jag inte gjort.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz