Permalänk
Medlem

Amd/am2 " framtids säker ? "

är am2 tryckt för framtiden lr kommer amd snart med en nya processor socket ? :/ nån som vet :/

Visa signatur

tenshi

Permalänk

am3 kommer väl snart så vitt jag vet

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Flera saker tyder på att AM2 kommer kunna köra AMDs nya processorer ("K8L") nästa år och i så fall sannolikt även quadcore-versionerna av dessa. AMD har dock inte officiellt bekräftat det, så helt säkert är det ju inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
am3 kommer väl snart så vitt jag vet

Om man nu anser att 2008 någon gång är snart...

EDIT: Kan ju tillägga att AMDs nya processorer som kommer i mitten av nästa år lär använda socket AM2 och HyperTransport 3.0. Denna sockel/platform har på flera håll kallats AM2+. Processorerna verkar dock vara bakåtkompatibla och bör därmed kunna köras på tidigare AM2-moderkort. Med tanke på att nuvarande AMD-processorer knappast är begränsade av HyperTransport-bussens prestanda, så lär användandet av äldre AM2-kort med de nya processorerna knappast begränsa prestanda nämnvärt.

Permalänk
Medlem

Är det säkrare att köpa socket AM2 än socket 775?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AimGamer
Är det säkrare att köpa socket AM2 än socket 775?

Nej, det är högst tveksamt. Båda kommer dock, mig veterligen, vara aktuella ett bra tag till.

Permalänk
Medlem

när am3 har kommit ut så kommer det komma nåt annat de tär ingen ide att hålla på vänta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Nej, det är högst tveksamt. Båda kommer dock, mig veterligen, vara aktuella ett bra tag till.

AM2+ processorerna kommer iaf att passa med AM2 moderkort. Fast man vet ju inte om de är bättre än Intels framtida processorer.

Permalänk
Medlem

Just nu är nog inget AMD framtidssäkert. Intel Core Duo har både bättre prestanda och lägre priser.

Jag skulle inte köpa ett nytt AMD moderkort just nu.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Den här diskussionen liknar den som folk brukade ha om vilken konsoll som var bäst och vilken man skulle köpa. inse att det kommer alltid komma nya grejer och att så länge socketten du köper e relativt ny så kommer den hålla ett bra tag till.

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |