Google börjar sälja annonser i dagstidningar

Permalänk
Melding Plague

Google börjar sälja annonser i dagstidningar

Sökmotorjätten Google skall testa att börja hjälpa sina kunder att köpa reklamplats i 50 amerikanska dagstidningar, för att se hur företaget kan expandera sin verksamhet även utanför Internet.

Läs nyheten: Google börjar sälja annonser i dagstidningar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Google tänker ta över världen... jag är säker på det.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Nej! jag var inte först med att säga det hade tänkt säga EXAKT det du sa

Men det är nog sant, snart har vi googlechip i hjärnan så vi kan söka information i skallen

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

om några år kommer vi kunna se "Ads by gooooooooooooogle" i aftonbladet.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Men var var det jag läste att dagstidningen, som vi känner till den, är på väg att dö?

Permalänk
Medlem

Jag assossierar direkt till MGS2. En jättelik maskin skapad för att kontrollera all världens information. Den dagen google tycker att exempelvis Andra världskriget inte längre skall vara en del av vår historia, kommer en liten censurrutin anropas, och inom ett par år är det ingen som minns WW2. USA's nästa president blir den som säljer sin själ till djäv.. erm, google. Osv. osv.

http://www.google-watch.org/bigbro.html

Permalänk
Medlem

Frågan är hur de har tänkt att implementera det. Just nu styrs ju annonserna av innhållet på webbsidan, skall de köra samma sak på pappersvarianten? d.v.s: Ett program som söker av tidningsinnehållet och sätter ut väl valda annonser på förutbestämda platser? En plugin till Indesign/Quark?

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag assossierar direkt till MGS2. En jättelik maskin skapad för att kontrollera all världens information. Den dagen google tycker att exempelvis Andra världskriget inte längre skall vara en del av vår historia, kommer en liten censurrutin anropas, och inom ett par år är det ingen som minns WW2. USA's nästa president blir den som säljer sin själ till djäv.. erm, google. Osv. osv.

http://www.google-watch.org/bigbro.html

Ja, det är faktiskt en trolig händelse. Jag hoppas att något sådant inte sker. (Inte på internationell nivå, alltså).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zypher_X
Frågan är hur de har tänkt att implementera det. Just nu styrs ju annonserna av innhållet på webbsidan, skall de köra samma sak på pappersvarianten? d.v.s: Ett program som söker av tidningsinnehållet och sätter ut väl valda annonser på förutbestämda platser? En plugin till Indesign/Quark?

eller ännu bättre, print on demand som är kopplat till användarens surfvanor (eller andra prenumerationer man har) kräver iof direktaddressering av tidningen men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

google som företag skrämmer mig. de växer alldeles för fort och nästlar sig tamigfan in överallt. hittar de bara en rejäl kassako som folk absolut inte klarar sig utan så har vi nog ett nytt microsoft på halsen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

p.g.a. googles försök att köpa allt i sin väg har jag nu börjat använda Microsoft söksida Live Search istället.

Visst google är en bra söksida men det stör mig något när de ska köpa allt och synas överallt.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

ska använda eniro mer då:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
p.g.a. googles försök att köpa allt i sin väg har jag nu börjat använda Microsoft söksida Live Search istället.

Visst google är en bra söksida men det stör mig något när de ska köpa allt och synas överallt.

Microsoft är ju inte ett bättre alternativ isf skulle jag vilja säga.

Google är så sjuka! haha! De gör allt rätt så smart så bra! Men de börjar bli läskigt stora!

Som ni nämnde "Google kommer att ta över världen" tänker jag också varje dag! Men jag använder mig mycket av deras tjänster..

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk
Medlem

Googles tjänster är bäst.
Google kommer ta över världen.
_________________
Vi kommer få de bästa tjänsterna.

Enkelt och bra.

Permalänk
Medlem

Kapitalismens baksida det är (observera yodagramatiken).

Permalänk

Snart kommer google börja tillverka egna maskiner.
Google = Skynet

Permalänk
Medlem

Jag tror bara att Google har fått storhetsvansinne och vill tjäna ännu mer pengar, som alla andra företag.

Visa signatur

TBA