Få Geforce 8800-kort vid lansering?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Säljer dom till en sticksåg och extentions till datorlådan G80 är fan långt som ett ystad brö

Jag vet inte om PCI express har några specifikationern för det, men vanliga PCI-kort som är "full length" får vara 312 mm "långa".
I datorlådor som är avsedda för sådant (oftast gamla servrar) brukar det finnas en slags hållare som håller upp varje kort från "framsidan" (det som är närmast fronten på datorn).
kanske något att ta upp given för datorlådstillverkarna?
"Lian-li 3453242564 geforce 8800gtx edition"

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Asus nVidia Geforce 8800GTX 768MB PCI-E, HDTV, Tv-out, DVI-I, retail

www.jmedata.se in 061115
5 995:-

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Jisses! 6000 papp

Kommer det ingen GT variant?

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

GTS, dygt 1000:- billigare

Permalänk

Reklam eller ren bullshit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
i butiken där jag jobbar har det kommit in ett gäng GTS kort..

Vi var dock tvungen att skicka tillbaka en 20-tal av dom andra som var defekta.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk

tror priset sjunker ganska snart på kortet eftersom fler får in det i sortiment.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
Reklam eller ren bullshit?!

Vad menar du? Vad gör han reklam för?
"I butiken jag jobbar" låter onekligen som en fysisk butik och med tanke på att mannen bor i Trondheim så tror jag han inte försöker göra reklam för sweclockersbesökare.
Har ö.h.t. inte sett vilken butik han jobbar i, och det brukar ju vara det främsta att nämna när man gör reklam.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Uhh... jag skiter väl i om ni tror mig eller inte

Ja jag jobbar i en fysisk butik, i Trondheim.

Hursomhelst så var det GTS versionen vi testade, var ett gäng andra kort vi var tvungna att skicka tillbaka pga något resistorfel på själva kortet.

EDIT: 3dmark06 resultatet blev ca 8800 poäng (passande nr? hehe) med det kortet. På ett core2duo system, 2gb ram och en ren installation av windows, om det nu är någon som är intresserad...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Hedersmedlem

Läste en recension att kortet var 10,5 tum långt (gaah amerikanare och deras jäkla imperiska mått).

10,5*2,54=26,67 cm
Så om det stämmer så har vi inte något riktigt full length kort på halsen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Läste en recension att kortet var 10,5 tum långt (gaah amerikanare och deras jäkla imperiska mått).

10,5*2,54=26,67 cm
Så om det stämmer så har vi inte något riktigt full length kort på halsen.

Tur är väl det. 32cm hade varit ett rent helvete på de flesta moderkort. Tänk bara på de som har strömkontakter och liknande vid kanten av moderkortet där kortet är.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

vkn vill du stanna kvar i forumet bör du vårda ditt språk.
Här hittar du våra forumregler.

Permalänk
Medlem

Suck

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]