Coolermaster Real Power Pro 850 Watt

Permalänk
Melding Plague

Coolermaster Real Power Pro 850 Watt

Tillverkaren Coolermaster har i dagarna släppt en ny serie nätaggregat som heter Real Power Pro. Den kompletterar Coolermasters tidigare nätaggregat i Real Power-serien med betydligt fler Watt. Första modellen har en effekt på 850 Watt och har hela sex stycken linjer för 12 volt.

Läs nyheten: Coolermaster Real Power Pro 850 Watt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja den behöver jag!^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Den tar vi! tillsammans med 2 st 8800 =D

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Den tar vi! tillsammans med 2 st 8800 =D

Hur många diskar och dvd brännare hade du tänkt att ha för att det skulle kräva det där agget?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Hur många diskar och dvd brännare hade du tänkt att ha för att det skulle kräva det där agget?

2-300st?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det börjar kännas löjligt med så kraftiga nätagg, hur gick det med energisnålare datorer och rädda världen från energislöseri?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det börjar kännas löjligt med så kraftiga nätagg, hur gick det med energisnålare datorer och rädda världen från energislöseri?

Jag kör på fint med ett 350W Chieftech till Opteron 146 och X850XT. Inga problem alls med mina fem diskar heller. Starka nätaggregat är överskattade. De låter bara mycket.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

bara för dom är starka betyder det inte att dom drar mycket ström.

ved blir priset på det här agget?
hade man haft pengar så hade man kunnat köpa ett zippy agg men ett bra sånt kostar upp emot 10 000kr

Permalänk
Medlem

Mitt cooler master låter som en hårtork, så tyst e de inte.
Undrar om detta e tyst som dom säger.
Mitt skulle ligga på 20-30db.
Och detta 700W ska ligga under detta, då borde de va som ett jetplan då

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

bör vara något för mig om jag ska ha 15diskar i min låda ( sign) eller upp runt 60st om jag köra på ett annat vis

men spriset därtill.. dock ska man gilla eller ogilla att det är en 135 fläkt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
bara för dom är starka betyder det inte att dom drar mycket ström.

ved blir priset på det här agget?
hade man haft pengar så hade man kunnat köpa ett zippy agg men ett bra sånt kostar upp emot 10 000kr

och vart får man tag i dom?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Ja det var ju fett, men jag gillar inte utvecklingen, det vore bättre om det gick åt andra hållet!

Och fyfan vilken pris =/

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
bara för dom är starka betyder det inte att dom drar mycket ström.

ved blir priset på det här agget?
hade man haft pengar så hade man kunnat köpa ett zippy agg men ett bra sånt kostar upp emot 10 000kr

Klart ett 850W nätagg drar mer än ett säg 350W visst kan det vara dåligt verkningsgrad men inte så mkt.

En sak som ser konstigt ut i texten
"Nätaggregatet är det första i världen som har sex stycken strömlinjer för 12 volt. Varje linje kan belastas med upp till 18 Ampere vilket gör att man totalt kan lasta 108 Ampere på 12-voltslinjen, eller 720 Watt. På 3.3-voltslinjen har nätaggregatet en maximal last av 25 Ampere och på 5-voltslinjen 30 Ampere."

Hmm 108A 12V borde bli 1296W så jag antar att den inte kan pressa alla 12V linor samtidigt och att 720W stämmer (vilket skulle bli 60A).

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Det jag är mest intresserad av är inte maximibelastningen på varje rail (då de i princip bara har en enda) utan minimibelastningen. Är den 1A vilket är rätt vanligt, så måste du belasta precis varje rail med 1A innan det ens startar. Sådana problem har rätt många nya nätagg börjat få..

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Klart ett 850W nätagg drar mer än ett säg 350W visst kan det vara dåligt verkningsgrad men inte så mkt.

En sak som ser konstigt ut i texten
"Nätaggregatet är det första i världen som har sex stycken strömlinjer för 12 volt. Varje linje kan belastas med upp till 18 Ampere vilket gör att man totalt kan lasta 108 Ampere på 12-voltslinjen, eller 720 Watt. På 3.3-voltslinjen har nätaggregatet en maximal last av 25 Ampere och på 5-voltslinjen 30 Ampere."

Hmm 108A 12V borde bli 1296W så jag antar att den inte kan pressa alla 12V linor samtidigt och att 720W stämmer (vilket skulle bli 60A).

redigt så går det inte till... det är mycket mer räknande så bara för det.. är det en rail så funkar det men om det är fler så går det inte..
men då den skalar lite här o var på sinuskurvan så finns det mer o pressa ur...

tanken är god men tyvärr inte rätt..

5v @ 30A är ju 150watt
3.3 @ 25A ~85watt

då är du över 230watt vilket ett gammalt atx agg skulle ligga runt på alla totalt..

men som sagt sinuskruvan har hela 4 ställen den kan hämta sin spänning ifrån

dock ipraktiken ännu mer = orkar inte räkna men det är många många många isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Klart ett 850W nätagg drar mer än ett säg 350W visst kan det vara dåligt verkningsgrad men inte så mkt.

En sak som ser konstigt ut i texten
"Nätaggregatet är det första i världen som har sex stycken strömlinjer för 12 volt. Varje linje kan belastas med upp till 18 Ampere vilket gör att man totalt kan lasta 108 Ampere på 12-voltslinjen, eller 720 Watt. På 3.3-voltslinjen har nätaggregatet en maximal last av 25 Ampere och på 5-voltslinjen 30 Ampere."

Hmm 108A 12V borde bli 1296W så jag antar att den inte kan pressa alla 12V linor samtidigt och att 720W stämmer (vilket skulle bli 60A).

Korrigerat.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+