Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det är säkert bra men inte var det snyggt i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Att användare av bärbara datorer skulle få datorer utformade för sina behov, är det lika fel? Precis som att serverchassin kan monteras i rackskåp och sådant?

Skillnaden mellan en dator man ska spela på, resp inte spela på är ungefär precis allt. Du kan i princip "krympa" en dator på alla hårdvaror (grafikkort, minne, cpu etc) om du bestämmer dig för att INTE spela. Ska du spela, då måste du genast uppgradera ALLT, utom hårddisken kanske

Ett serverchassi monteras i ett skåp, det är utformat fördet
En bärbar är (oftast) otformadför smidighet och mobilitet.

Men vad gör ett vanligt standardchassi speciellt för att det ska vara utformat för just spelentusiaster? Bra möjligheter till kylning? Det är väl ändå någonting som primärt är till för prestandaentusiaster eller överklockningsentusiaster. Givetvis kan en spelentusiast ha nytta av bra prestanda, att spela kräver ju ändå sin maskin så att säga, men spel i sig är ju inte egentligen kopplat till chassit på något sätt, och då hamnar ju chassit i nån av kategorierna för prestanda eller klockning. eller?

Nu finns det ju s.k. "gamer" chassin som inriktar sg på så mycket bling bling som möjligt. Dock verkar ju inte nine hundred tillhöra dessa då det saknas blandade förger på tillbehören och skrikiga färger på lacken. istället är det till för "spel-entusiaster". Jag känner flera dussin människor som alla älskar att spela, men ingen kan ett dyft om hårdvara, och det är nått man märker mycket av, speciellt här på swec... hur många "hjälp mitt <insert spel> funkar inte, jag tror det är <insert icke relevant/skitenkel anledning>"-trådar finns det inte?

Så vad gör just ett chassi av alla saker speciellt för att det skall vara utformat för spelentusiaster? Det jag ser när jag tittar på nine hundred är ett chassi som skulle sitta fint om man kan saker om prestanda och kylning, och om att optimera komponenters effektivitet, men jag ser ingenting som direkt skulle göra någon skillnad för någon som gillar att spela. Alltså, det är inget "gamer"-chassi, utan ett chassi för "spel-entusiaster", men det finns inget som definierar det som det, utom då ett liten grop man kan lägga prylar i...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

lite väl dyrt för ett chassi som tycks vara inspirerat från de kantiga 80talsbilarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ett serverchassi monteras i ett skåp, det är utformat fördet
En bärbar är (oftast) otformadför smidighet och mobilitet.

Men vad gör ett vanligt standardchassi speciellt för att det ska vara utformat för just spelentusiaster? Bra möjligheter till kylning? Det är väl ändå någonting som primärt är till för prestandaentusiaster eller överklockningsentusiaster. Givetvis kan en spelentusiast ha nytta av bra prestanda, att spela kräver ju ändå sin maskin så att säga, men spel i sig är ju inte egentligen kopplat till chassit på något sätt, och då hamnar ju chassit i nån av kategorierna för prestanda eller klockning. eller?

Nu finns det ju s.k. "gamer" chassin som inriktar sg på så mycket bling bling som möjligt. Dock verkar ju inte nine hundred tillhöra dessa då det saknas blandade förger på tillbehören och skrikiga färger på lacken. istället är det till för "spel-entusiaster". Jag känner flera dussin människor som alla älskar att spela, men ingen kan ett dyft om hårdvara, och det är nått man märker mycket av, speciellt här på swec... hur många "hjälp mitt <insert spel> funkar inte, jag tror det är <insert icke relevant/skitenkel anledning>"-trådar finns det inte?

Så vad gör just ett chassi av alla saker speciellt för att det skall vara utformat för spelentusiaster? Det jag ser när jag tittar på nine hundred är ett chassi som skulle sitta fint om man kan saker om prestanda och kylning, och om att optimera komponenters effektivitet, men jag ser ingenting som direkt skulle göra någon skillnad för någon som gillar att spela. Alltså, det är inget "gamer"-chassi, utan ett chassi för "spel-entusiaster", men det finns inget som definierar det som det, utom då ett liten grop man kan lägga prylar i...

Det verkar ju ha vad de som spelar behöver.

Bra kylning för alla sina extrema komponenter.
Fönster så man kan se all "häftig" hårdvara.
Ett fack att lägga hörlurar eller liknande i.

Det är inte helt definerat, men det är klart riktat åt det hållet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det verkar ju ha vad de som spelar behöver.

Bra kylning för alla sina extrema komponenter.
Fönster så man kan se all "häftig" hårdvara.
Ett fack att lägga hörlurar eller liknande i.

Det är inte helt definerat, men det är klart riktat åt det hållet.

Det är just "Bra kylning för alla sina extrema komponenter." som jag är tveksam till. Det borde ju ge chassit inriktning åt prestanda-hållet, inte spel-hållet (eftersom större delen av allt spelfolk imo inte verkar kunna jota om hårdvara, även om det säkert finns några ... Däremot så kan de ha användning av resultatet av sådan kunskap ). Och då är man kvar med bara fönster och "fack", vilket känns lite tunt att basera en hel klass av chassi på...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jo speccsen är ju fina. Synd att det ska vara så fult då.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Dom som inte har chassit borde inte kommentera dåliga saker om det ^^ Köpte det idag, snyggare irl än på bild faktiskt :)Finns "switch" L,M,H på alla fläktarna som kommer med chassit Kyler CPBRA och låter knappt =DD

Kommer nog aldrig att byta chassi igen!

mvh

Permalänk
Medlem

precis vad man behöver. 9st 5.25 platser = 3st CM 4 in 3 devices! och fläktarna går ju och byta och fönstret borde man ju kunna göra någonting åt också (:

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

smart med usb m.m. där uppe! de flesta har väl sina chassin i golvhöjd så det verkar ju skitsmart. Det skulle jag vilja se på fler chassin!

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk

Jag fick hem detta chassit igår och det första jag tänkte var att vänta på mörkret för att se hur pass starkt allting lyser. Hade en vän som köpte ett chassi varav allt lös så pass starkt att han fick lägga någonting över för att kunna sitta vid datorn om nätterna.
Det lyser inte alls så starkt, det är behagligt ljus, och tycker man att fönstret är fult så kan man ju alltid ställa datorn så att fönstret inte syns från där du sitter

Det jag också läste om var att man kunde få problem med att sladdarna inte räcker mellan nätaggregatet och allt anant men det märkte jag inte av. Jag kunde tillochmed använda utrymmet vid den understa fläkten att stoppa in överflödet av elsladdarna så det blev lättare att stoppa in grafikkortet. (har Chieftec 560W PSU, Modular Cables)

Jag valde mellan ett bigtower med vattenkylning eller ett chassi med en massa fläktar, tyvärr kan jag inte ge er nått om hur pass bra kylningen är eftersom jag plockade ihop den igår.

Visa signatur

MSI K9N SLI, AMD Athlon(tm) 64 X" Dual Core Processor 6000+, 2 GB RAM, NVIDIA GeForce 8800 GTS

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde va att koppla ur den irrrrrrriterande lysdioden som bara blinkar, jobbigt jobbigt.

Visa signatur

E8600 @ 4200Mhz | ZEROtherm Nirvana NV-120 | 8800GTS 512 800/1100/2000 | OCZ 4GB DDR2 5/6/6/18 | nForce 780i SLI | Xion 630W | Antec 900 | BenQ 24" E2400HD |