Hitachi Flora med VIA-processorer

Permalänk
Melding Plague

Hitachi Flora med VIA-processorer

VIA tillkännagav igår tre stycken datorer som kommer använda sig av VIA:s C7- samt Eden-processorer. Det handlar om en stationär dator och två bärbara som är väldigt små till storleken från tillverkaren Hitachi.

Läs nyheten: Hitachi Flora med VIA-processorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vad är det för batteritid på dom tro?

Permalänk
Medlem

Låter ju som en vettig storlek. Jag vill ha en knädatan som inte är stor som en ladugårdsvägg.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

Helt och hållet min melodi. Synd bara att de inriktar sig främst på den japanska marknaden.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

500Mhz var kanske lite väll långsamt? Bra initativ men lite fart är man endå behov av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
500Mhz var kanske lite väll långsamt? Bra initativ men lite fart är man endå behov av

Nja, jag kör med C7:an i 1GHz versionen nedklockad till 800 MHz. Fungerar hur bra som helst.

Permalänk

Då gissar jag att du inte kör XP på den?

Permalänk

256mb ram då? funkar de fint me XP?

Permalänk
Medlem

C7 på 1Ghz i en stationär på 2Kg? Min mac mini med G4 1.42Ghz väger 1.3Kg och sågar en C7 flera gånger om.

C7 är helt kalrt en intresnat processor men jag hade hellre sett en dator på 500-800g med 1.8 tums disk mm. Hade nog varit helt möjligt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luke Skywalker
256mb ram då? funkar de fint me XP?

Det fungerar alldeles utmärkt. Hälften fungerar också bra. Man behöver inte alls så mycket som folk rekommenderar, förutsatt att man inte spelar eller håller på med tyngre programvaror, fast det är väl självklart att man inte gör på en sådan här maskin.

"XP går inte ens att starta på en dator med mindre än 256 MB internminne"
- En tjej i kassan på Inet i Göteborg.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

256mb ram funkar väl om man kör 2 eller 3 program i taget men om man vill surfa med tex många tabs i ff öppna är det ju helt kört

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
256mb ram funkar väl om man kör 2 eller 3 program i taget men om man vill surfa med tex många tabs i ff öppna är det ju helt kört

Läste du vad jag skrev?

Det är inte alls kört och man kan visst köra FF med många tabs utan minsta problem med 256 MB internminne.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Håller med thallid, Xp funkar fint med 256mb ram så länge man inte kör dom nyaste spelen eller håller på med cad på datorn.

Visa signatur

8D

Permalänk

Det fungerar, men hur piggt är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det fungerar, men hur piggt är det?

Hyfast för att använda datorn till att skriva surfa spela quake3 kolla emailen.

Kör nu firefox med två tabbar, itunes. openoffice och msn på min windows dator vars hårdvara är AMD sempron 1,8GHz och 256mb ram det flyter på hur bra som helst. Kör även folding @ home och några andra saker i bakgrunden med.

Visa signatur

8D

Permalänk

Hyfsat är ordet ja, men har man kört XP på 512MB så vill man inte gå tillbaks. Till och med min morsa märkte enorm skillnad.