Permalänk
Medlem

Moderkort Läcker ström?

Har ASUS A8N-E , Nyinstallerad WinXP sp2 ,

Och Undrar hur kan ström komma fram till mitt tangentbord efter attt jag stängt ner windows & datorn !
fler av Logitech's tng.bords Dioder lyser efter att strömen är av, efter en vanlig nerstängning. allt annat är tyst & still.

hur kan ström läcka ut till tangentbordet? jag måste stänga av Via brytaren på nätagget, sen klicka på den igen, så är tng.bords dioderna släckta...

Råd tack. är ngt. trasigt?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Så är det på mitt moderkort med. Bara en fördel för mig för jag laddar Mp3spelaren under natten via usb:) Så då kan jag ha datorn avstängd utan att den stör mig när jag sover.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jo..
Fast det skumma är att med min Förra WinXP sp2 Installation, så har jag inget minne av att Tangentbordets Dioder Lös vid avstängd dator.
det skulle ja märka (fler dioder).

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Det finns ju settings i bios för sådana saker, tex om du vill starta datorn via ditt tgb, iaf på mitt kort så kan jag välja att ha 5v ut ur usb´n även om datorn är av.

Permalänk
Medlem

ok inget jag ser, bara Boot med PS2 TngtBord & en för PS2 MUS.

har iofs USB tangentbord som går via PS2, men det ger inge skillnad när jag ändrat valet till Enable.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

ATX nätdelar är aldrig avstängda så länge de är inkopplade till elnätet. Om de stängde av fullständigt så skulle de inte kunna starta igen.
Nätdelen levererar hela tiden ström till moderkortet, och vissa komponenter är alltid inkopplade. Tex kan USB och PS/2 vara det. Asus använde tidigare byglar för att bestämma om just dessa enheter skulle strömförsörjas av standby-spänning eller gå på ordinarie 5V (som stängs av när nätdelen stänger av).

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

ok...

Iaf så tror jag dessa Dioder slocknar med Win Avstängning Nu, efter att jag lade In Logitechs Egna Tng.bords Program (ej drivisar) Nyaste :iTuch från år 2004 !

mysko att win inte har nån funktion efter så många år, till ett så stort märke. Bara för funktionen at släcka ner dioderna åtminstonne... även om strömen går på sparlåga på heltid i mobo, så vill man verkligen inte bli påmind om det =/ iaf inte genom starka dioder som lyser upp halva rummet

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--