Intel utökar investeringarna i Vietnam

Permalänk
Melding Plague

Intel utökar investeringarna i Vietnam

I slutet på förra veckan släppte Intel ett pressmeddelande där de meddelar att de kommer göra den påbörjade fabriken i Vietnam mycket större. Fabriken skall gå från tidigare planerade 14 000 kvadratmeter till 50 000 kvadrat meter och summan som investeras ökas från 300 miljoner amerikanska dollar till 1 miljard dollar.

Läs nyheten: Intel utökar investeringarna i Vietnam

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, Intel är på G

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kvadratmeter är särskrivet.

Intel verkar satsa stort ^^

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

Det går dåligt för Intel och Intel svarar med att bygga ut ännu mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det går dåligt för Intel och Intel svarar med att bygga ut ännu mer?

njae går det verkligen dåligt för InteL?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Kvadratmeter är särskrivet.

Intel verkar satsa stort ^^

Korrigerat!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
njae går det verkligen dåligt för InteL?

Det tappar marknadsandelar till AMD och de fick nyliggen sparka 2000 pers.
Inte kan man väll påstå att det går bra för Intel?

Permalänk
Medlem

Det verkar bara bli strax under 46 500 kvadratmeter enligt mina beräkningar

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Bra för Vietnam då
Lurcazzus: Glöm inte att storlekmässigt är Intel ENORM som företag så dom har råd att tappa ett par procentenheter och ändå förtsätta vara världens största chipsföretag. Dom kallas inte "Chipszilla" för ingeting Sen att dom kickar folk är faktiskt inte så farligt som man skulle tro. Kallas för rationelisering och är rätt vanligt inom företag för att rensa upp dom anställda vars jobb ersättes av teknologi/mindre efterfråga osv.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det tappar marknadsandelar till AMD och de fick nyliggen sparka 2000 pers.
Inte kan man väll påstå att det går bra för Intel?

Dom har tappat andeler på processorsidan.. men nu tillverkar Intel mer än bara processorer för pc-marknanden.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Dom har tappat andeler på processorsidan.. men nu tillverkar Intel mer än bara processorer för pc-marknanden.

Ja, och dessutom innebär inte förlorade andelar nödvändigtvis färre sålda processorer ...

Dessutom kan det vara så att man rationaliserar och flyttar verksamheten till billga länder när det går så dåligt .......

Permalänk
Medlem
Citat:

Diskussioner med Vietnamesiska myndigheter har också enligt pressmeddelandet gått mycket bra.

no shit..

viva el commie-CPU!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det går dåligt för Intel och Intel svarar med att bygga ut ännu mer?

Det är väl det enda rätta att göra. De lär ju inte vinna tillbaka någonting om de lägger sig ner och kryper undan. Nu har ju Intel pengar så de kan drunkna i, så att satsa stort är ju en bra idé för att knappa in. förutsatt att man satsar rätt d.v.s, men det tror jag intel vet hur man gör vid detta laget.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.