Warhammer: Mark of Chaos

Permalänk
Medlem

Warhammer: Mark of Chaos

Beta som pågår just nu för dom som hade reggat sig i deras forum före den 24/8, www.markofchaos.com.

Har själv spelat en del, fast svårt att få ett fungerande spel, alltid någon som krashar eller bara drar... Men när det väl blir spel 2vs2 eller något liknande så är det väldigt kul.

Gillar Greenskins, massvis med nightgoblins och stora feta troll. Annars finns det Empire, Skaven, Chaos och High Elves också för dom som gillar sånt trams.

Är det någon som har betan, dra en pm isf så kan vi lira loss

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

Jag har betan... inge speciellt bra... orkar inte få det att funka för o lira matcher nuförtiden. Lirat 3 matcher typ, alla har varit buggiga och högst 2 min långa.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Demo på 1.13 GB? Wtf?. Tycker det börjar bli lite jobbig tmed alla gigantiska spel. Man har ju inte hur mycket plats som helst. Semesterfilmerna tar ju sitt
Kan de inte börja sälja spelen färdiginstallerade på USB-minnen eller nåt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Demo på 1.13 GB? Wtf?. Tycker det börjar bli lite jobbig tmed alla gigantiska spel. Man har ju inte hur mycket plats som helst. Semesterfilmerna tar ju sitt
Kan de inte börja sälja spelen färdiginstallerade på USB-minnen eller nåt.

1.13gb för en bana som vara i 5-10min, och två tutorials. Kul:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
1.13gb för en bana som vara i 5-10min, och två tutorials. Kul:)

nåja är faktiskt 3 banor och 2 städer med prylar att köpa units i

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Så värdelöst, tråkigt spel, enformigt och buggat kanske fullversionen är bättre men lär vänta med att köpa det i alla fall.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ja, lite synd på ett såpass lovande spel, hela betan var ett enda stort fiasko, buggar, ospelbart, inga betatestare...

Får väl se hur slutprodukten blev, men har inga stora förhoppningar.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Spelet finn ju ute nu..
Någon som kör det?

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Kan de inte börja sälja spelen färdiginstallerade på USB-minnen eller nåt.

Haha, japp, det kallas för konsoll typ SNES
Annars en ball idé.

För övrigt så har jag lirat det hos en kompis, inte så mycket då tyvärr... tyckte det var rätt skoj och får nog titta lite närmre på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Spelet finn ju ute nu..
Någon som kör det?

Jag tänkte köpa det finns ju inte i nån jävla affär, får köpa på internet :(.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, alla olika warhammer spel, hur är de? kräver de mycket av datorn eller flyter de på bra+

Permalänk

Alla warhammer spel? :S

Detta kräver nog inte så mycket, inte Dawn of War heller

Permalänk

Detta kräver en hel del, jo.

Jag har en 3200+ CPU, 1 gig ram och 6600GT kort och skiten hackar sönder när jag kör borg-strider på absolut minimum grafiksettings.

Kanske inte världens bästa rigg, men iaf en medium dator. Jag kan dra en liknelse med Medieval War 2, som flyter bra förutom i de allra största striderna, och där har jag ändå medium gfx settings.

Dawn of War kräver inte mycket dock. Och det är en fan så mycket bättre spel än Mark of Chaos dessutom. Detta är lika enformigt som att banka skallen mot en garderobsdörr (inte för att jag testat). Och de där "duellerna" som tillverkarna gjorde så mycket reklam för i sina previews....jo men visst, trycka på en knapp och använda en skill där man slår för dubbel skada i 3 minuter medans hjältarna kör samma moves och står helt still utan att man kan röra dem..uhm.

Detta spelet är knappt värt skivorna det är tryckt på, och jag är ändå en stor fan av Warhammer sedan innan.

Vill du spela ett WHFB spel, prova Dark Omen. Det är kanske 10 år gammalt, men bättre än detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget

Vill du spela ett WHFB spel, prova Dark Omen. Det är kanske 10 år gammalt, men bättre än detta.

8 år tror jag :P, jag har det på ett oäkta sätt, men kan inte hitta nån no-cd :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airfixer
8 år tror jag :P, jag har det på ett oäkta sätt, men kan inte hitta nån no-cd :S

Du behöver väl ingen no-cd för det?

Jag har det liggandes på HD:n och körde genom det för ett halvår sedan.

Permalänk
Medlem

Jag håller med, striderna är för korta även med 30000 poäng arméer (10 minuter) och då kan man knappt kontrollera enheterna ordentligt dels för att spelet blir ett bildspel och för att det krävs så otroligt mycket micro.

Dawn of War är ett mycket bättre och genomtänkt spel.

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Alla warhammer spel? :S

Detta kräver nog inte så mycket, inte Dawn of War heller

Sätt igång Dawn of wars "hemliga" high fuktion så kommer du trilla av stolen.

Annars har jag inte fått mitt ex änn, webhallen blev snurriga.

Permalänk
Medlem

Jag gav detta spel en ny chans och kör om det med chaos. Har ju bättre dator så jag hoppades slippa det värsta lagget men icke. När det är mycket trupp eller en borg på skärmen så får man hela 5 fps och all kontroll försvinner? Tydligen är jag inte den enda som har problemet heller då warhammer forumet är fullt med folk med samma problem. Verkar inte vara prestandabaserat heller utan det drabbar alla oavsett dator.

Så jävla synd då spelet är riktigt kul när det funkar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.