Permalänk
Melding Plague

Ingen Pentium E1000?

Vi har tidigare rapporterat om kärnan Conroe-L vilket bygger på Core-arkitektur men endast har en kärna. Enligt en rapport idag verkar det som om Intel inte skall introducera den som en Pentium-processor utan skall använda kärnan i sin Celeron-serie istället. Pentium E2000 ersätter E1000 och har två kärnor.

Läs nyheten: Ingen Pentium E1000?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter vettigt
Varför döpa sin budgetprolle till Pentium som var Intels förra Hi-end-prolle?

Permalänk
Avstängd

Själv är jag enormt intresserad av den enkärniga varianten under förutsättning att den har markant lägre energiförbrukning än E6xxx vid både låg och hög last.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Låter vettigt
Varför döpa sin budgetprolle till Pentium som var Intels förra Hi-end-prolle?

jag skulle inte kalla den mid-end, snarare mer low-end. dom är långsamma och vaaarma. nånstans mellan low-end och mid-end kanske...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jag skulle inte kalla den mid-end, snarare mer low-end. dom är långsamma och vaaarma. nånstans mellan low-end och mid-end kanske...

Nu ja, men inte under alla de ca 1o år innan C2D kom ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jag skulle inte kalla den mid-end, snarare mer low-end. dom är lågsamma och vaaarma

Det var Intels förra high-end-prolle. Bara för att de inte var bättre än AMD i de flesta tester så blir det inte en low-end prolle. Och varm, vad snackar du om? Min förra processor var en P4 och den låg på 35*C. Det är inte så varmt. Den var inte så långsam heller. Visst Amd's athlon var nog snabbare, men det gör inte Intels p4 till low-end.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jag skulle inte kalla den mid-end, snarare mer low-end. dom är långsamma och vaaarma. nånstans mellan low-end och mid-end kanske...

Vad jag vet så hängde Pentium M med AMD64 med lätthet i spelprestanda... så visst vill du kalla AMD64 för mid eller low end så gärna för mig.. numera är AMD64 low-end då med tanke på att C2D förpassat den till sopnedkastet?

Vad ska man kalla en single AMD64 när förmodligen en Celeron Core smeker den? bottom end?

Nädu.. vi lägger ner sådant skitsnack, eller vad tycker du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad jag vet så hängde Pentium M med AMD64 med lätthet i spelprestanda... så visst vill du kalla AMD64 för mid eller low end så gärna för mig.. numera är AMD64 low-end då med tanke på att C2D förpassat den till sopnedkastet?

Vad ska man kalla en single AMD64 när förmodligen en Celeron Core smeker den? bottom end?

Nädu.. vi lägger ner sådant skitsnack, eller vad tycker du?

Han kommenterade pentium, inte AMD64. Så du vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Han kommenterade pentium, inte AMD64. Så du vet

Nej men skruvis gjorde (otroligt nog) en väldigt bra jämnförelse.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Ahh den blir nog god och klockvänlig

Permalänk
Medlem

Jag börjar tröttna på att vara dryg..

Varför hålla på att smutskasta märken hela tiden.. har en produkt lanserats som high-end så är det high-end oavsett om det gått 1 vecka sedan lanseringen eller hundra år... Thats it.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless