AMD lägger ner sitt Pic-initiativ

Permalänk
Melding Plague

AMD lägger ner sitt Pic-initiativ

I slutet av 2004 lanserade AMD sin dator Pic vilket står för Personal Internet Communicator. Det var en billig dator för potentiella nya marknader som Kina, sydamerika och latinamerika. Pic kostade väldigt lite att tillverka, men har inte genererat tillräckligt med inkomster, varpå AMD nu väljer att lägga ner projektet.

Läs nyheten: AMD lägger ner sitt Pic-initiativ

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

lika bra det, varför ska man köpa en sån när man kan få tag på en begagnad men riktig dator för lägre pris än detta...

Permalänk
Avstängd

De kanske inte har blocket.se i brasilien ?

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Jag hade inte tvekat på att köpa en sånn, mest för skojs skull. Jag menar, den är säkert knäppttyst och drar obeytdligt med ström. Alltid kul med nån liten burk.

Permalänk
Medlem

Perfekt som mindre server eller router. Bara att slänga på en extern disk om man vill lagra.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Intressant projekt, men "one laptop per child" projektet känns bättre, så bättre att de satsar på det ;).

Permalänk
Medlem

"Linux-baserad"? Varför har den då ett windows klistermärke?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
"Linux-baserad"? Varför har den då ett windows klistermärke?

Det är Ms-maffian som vart framme och gör smygreklam

Lite synd, men kanske lika bra, one laptop-projektet verkar ju som sagt bättre.
Dock vore det ju trevligt om de istället kläckt iden med "billig, liten serverburk för div. hemmabruk"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.