Splinter Cell 4: Double Agent

Permalänk
Medlem

tur man gillar xbox versionen bättre

håller med att det är jävligt synd på ett så pass bra spel att det ska förstöras med dålig fps!

tur att xbox versionerna flyter bra iaf!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

spelet i sig suger rätt kraftigt så att det flyter eller ej spelar inte så stor roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
spelet i sig suger rätt kraftigt så att det flyter eller ej spelar inte så stor roll.

Givande "det suger"
Förklarar gärna varför du tycker det med.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Asså, finns det ingen "äkta" coop som i Chaos Theory??? Jag fattar fan inte hur man hittar det isf? Jag hittar bara massa MP spel där man bara själv kan hosta, och man lirar nått jävla science fiction trams, för geeks. Med massa konstiga saker man ska göra. Känns som det e två olika utvecklare för SP o MP...
Eller har jag fel? Var ju därför jag gick o köpte spelet för 449kr. Jag ville upplevea gosig äkta coop, med en annan, som i theory..

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med allt på HIGH (förutom skuggor) på min rigg konstigt nog.

AMD Athlon 2500+ 1gb TwinMos PC3200 Nvidia 6800GT, 256mb.

Flyter på runt 20fps, använder jag dock nightvision så är 20fps historia...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Hehe, upptäckte just att jag inte ens kunde ladda in sparade spel, får bara igång savet längst upp på listan. Antingen en bugg till eller så är jag bara helt dum i huvudet...

Det här spelet är officiellt i min karantän lista tillsammans med F.E.A.R: Extraction point och GRAW multiplayer, skit som måste patchas innan det blir spelbart.

Permalänk
Medlem

Hur fan.....

Blir så lack....
Installerade Splinter Cell Doble Agent med stora för hoppningar.
Nu kan jag inte spela skiten, någon som kan hjälpa mig ställa in display options riktigt??
Sitter med en Dell XPS M1710 Intel®Core™ 2 Duo Processor T7400 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX
så jg tycker ju inte att det kan hänga på datorn och ändå är grafiken konstig när jag börjar spela och ska hoppa från planet samnt när jag simmar under vattnet och även när jag kommer ur vattnet, sedan har jag inte orkat spela längre.
Märkte också att sam är genomskinlig .....fy fa*!!

Någon som kan hjälpa mig få ordning på detta??

Visa signatur

Dell XPS M1710 Intel®Core™ 2 Duo Processor T7400 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX, Dell XPS 700 intel core 2 2,16 2 gb ram

Permalänk
Medlem

Wolf74 testa att stänga av AA (antialiasing) i Nvidia panelen ute i windows!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

hur??

Hur gör jag detta då?
är kass på sånt har aldrig haft en ricktig "värsting" förut och därför inte spelat krävande spel.
MVH Wolf

Visa signatur

Dell XPS M1710 Intel®Core™ 2 Duo Processor T7400 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX, Dell XPS 700 intel core 2 2,16 2 gb ram

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Har inga som helst problem med allt på HIGH (förutom skuggor) på min rigg konstigt nog.

AMD Athlon 2500+ 1gb TwinMos PC3200 Nvidia 6800GT, 256mb.

Flyter på runt 20fps, använder jag dock nightvision så är 20fps historia...

hur fan kan du säga att det flyter med 20FPS :)?
med 60 FPS DÅ flyter det.
20FPS är ju ospelbart.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Jag kör max allt förutom upplösningen som jag kör i 1280x1024. Jag har en Opteron 146 @ 2,9 och ett BFG 7950 GX2. Allt flyter fint!

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Jag kör max allt förutom upplösningen som jag kör i 1280x1024. Jag har en Opteron 146 @ 2,9 och ett BFG 7950 GX2. Allt flyter fint!

vilket betyder att du måste få dubbel prestanda med din Opteron jämfört med en A64 2.6GHz?
eller hur...snackar du om flyt så menar du runt 50FPS va vilket är dubbelt så snabbt som jag får oftast.
imponerande har du fixat patchen själv? isåfall kan du ju posta den.

SÅ mycket snabbare är inte ett GX2 jämfört med kortet jag har.
men det kanske stämmer som det står i readmen att spelet är optimerat för X2 CPUer?

nån kanske kan bekräfta det och posta FPS med en kärna och FPS med två kärnor.
så får vi se hur mycket som skiljer.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag såg ingen skillnad alls på den banan jag var på, då jag stängde av en kärna alltså.

Kör på Next-gen och 1680x1050, ingen AA, tror jag har 4xAF. 30-60 fps oftast, eller, det lilla jag spelat för det här var ju inte kul direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
vilket betyder att du måste få dubbel prestanda med din Opteron jämfört med en A64 2.6GHz?
eller hur...snackar du om flyt så menar du runt 50FPS va vilket är dubbelt så snabbt som jag får oftast.
imponerande har du fixat patchen själv? isåfall kan du ju posta den.

SÅ mycket snabbare är inte ett GX2 jämfört med kortet jag har.
men det kanske stämmer som det står i readmen att spelet är optimerat för X2 CPUer?

nån kanske kan bekräfta det och posta FPS med en kärna och FPS med två kärnor.
så får vi se hur mycket som skiljer.

Opteron presterar oftast bättre än A64, om jag inte minns fel. Och Gx2 är rätt mycket bättre än det kortet du har.

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan har nästan identiska datorer och vi kör båda på 1680x1050 och allt maxat, har aldrig märkt av att spelet är krävande ens.
Kanske är spelet optimerat för X1950XTX kort eller något för vi märker aldrig att det ens segar ner något.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Är ju mer mot smyga hållet så en jättehög framerate är ju inget krav. Men om ni kör med fraps så kommer ni att se att ni säkert har neråt 25-30 ibland.

Permalänk
Inaktiv

För mig är det nu knappt spelbart med nyköpt dator (se under). Segt, och det ser inte bra ut med Widescreen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Kör på Next-gen och 1680x1050, ingen AA, tror jag har 4xAF. 30-60 fps oftast, eller, det lilla jag spelat för det här var ju inte kul direkt.

Hur gör du för att köra i 1680x1050?

Permalänk

Gå till \Program\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent\SCDA-Offline\System\SplinterCell4.ini
och ändra FullscreenViewport till:

[WinDrv.WindowsClient]
FullscreenViewportX=1680
FullscreenViewportY=1050

sen går du in i SplinterCell4User1.ini i samma mapp och änrar FOV till:

[Engine.PlayerController]
DesiredFOV=85.0
DefaultFOV=85.0

sen gör du samma sak i SplinterCell4User.ini.

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Givande "det suger"
Förklarar gärna varför du tycker det med.

det jag menar med det är att spelet fick, tror jag, inte många utvecklingstimmar som kanske chaos theory fick(som i mitt tycke är bästa i serien tillsammans med1.an) och känns helt framtagen för fort bara för att ha något spel från tom clancy att tjäna lite cash innan Las vegas kommer ut. detta skulle vara bra som tillägg men inte som ett eget spel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aki04
det jag menar med det är att spelet fick, tror jag, inte många utvecklingstimmar som kanske chaos theory fick(som i mitt tycke är bästa i serien tillsammans med1.an) och känns helt framtagen för fort bara för att ha något spel från tom clancy att tjäna lite cash innan Las vegas kommer ut. detta skulle vara bra som tillägg men inte som ett eget spel.

Double Agent är väl utvecklat av Ubisoft Shanghai, vilka är utvecklarna av Pandora Tomorrow.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, måste man spela alla splinter cell-delarna innan för att uppskatta double agent? Har bara spelat ettan, kommer inte ens igång om jag körde klart det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Double Agent är väl utvecklat av Ubisoft Shanghai, vilka är utvecklarna av Pandora Tomorrow.

då fattar ni vad jag menar. Hoppas las vegas blir bättre iaf.

Permalänk
Medlem

Blev smått besviken på det här spelet, beror förmodligen på att de har portat det från 360. Jag stör mig på att interrogation-menyn är ersatt med taskiga ikoner, och att Sam verkar ha gått bakåt i utvecklingen eftersom hans skugg- och ljudmätare är borta. Överdrift kanske men jag är en sån som stör sig på småsaker. Sam har helt plötsligt blivit svår att manövrera

Har väl runt 30 fps, A64 3000+, 6800GT och 2gb minne.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Snabb fråga, måste man spela alla splinter cell-delarna innan för att uppskatta double agent? Har bara spelat ettan, kommer inte ens igång om jag körde klart det.

Mjae, egentligen inte. Men Double Agent är så lite Splinter Cell som det bara kan bli. Det kanske finns 2-3 halvriktiga Splinter Cell uppdrag (som liknar de tidigare uppdragen alltså). Nu är man mest i JBA HQ där man knapt har någon utrustning i huvudtaget. Resten av banorna representerar konstant ljus överallt, så det är omöjligt att gömma sig. Vill du spela Splinter Cell, spela Chaos Theory. Vil du uppleva något extra, spela Double Agent.

Permalänk
Medlem

tjena! jag fick hem splinter cell double agent från posten förra veckan eller nått. problemet är att jag ej vet hur jag klarar första banan! jag är fast där som man ska desarma raketen eller nått, o jag har försökt o lyda det han säger på radion, men det går ej! har hittat där jag kan använda repet, men hur i heklefjäll ska jag ta mig ut därifrån?

någon som har klarat denna bana, o vill dela med sig av hur man klarar uppdraget?

tack på förhand

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

jag hörde lite rykten om nån som hade testat SCDA på Vista och det gick snabbt uta helvete tydligen.
(7800GTX)
vet ej om det stämmer.
nån kanske kan bekräfta det?

SCDA testat på Vista
"the fps was too bloody fast and was impossible to played. I downloaded and patched with 1.01 then the game was very stable and ran fast and smoothly with all options maxed included HDR"

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nått nytt under solen ang. om det kommer en patchen till SM 2.0?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför tjafsa om grafik hit och dit? Sitter på en Geforce 6600GT och jag älskade spelet Klarade det nu (lite påverkad, easy)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Spelet var en riktigt stor besvikelse. Tekniskt sett var det en katastrof, hade flera krascher i spelet och problem med lagg. Sen är det så att Shanghai studion som gjorde spelet inte är värst bra på att optimera sina spel.

Gameplay sög hårt, Splinter Cell ska köras i mörker inte på upplysta banor, enda anledning att det funka någonlunda bra var för att AI:n på fienderna var riktigt låg.

Tycker spelet är mer en mod en ett eget spel. Tycker bara Shanghaibanan var ok, de andra banorna höll inte samma klass som i de föregående Splinter Cell serien.

Storyn var blekare än normalt, skulle man inte komma in mer på Sam Fischer som person? Han är ju lika tråkig som han brukar, nej storyn är det sämsta jag sett.

Enda positiva jag kan hitta med spelet är att det går att avinstallera.

Permalänk
Medlem

Nightvisionen, värmekameran suger. Man borde ha Ljusmätare och ljudmäatre som i de förra spelen.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.