AMD 4x4-moderkort fasnat på bild

Permalänk
Melding Plague

AMD 4x4-moderkort fasnat på bild

AMD har enligt en rapport skjutit upp lanseringen av sin 4x4-plattform ytterligare. Det har inte skrivits särskilt mycket kring plattformen i media vilket tyder på att tillverkare gör att för att hålla plattformen så hemlig som det går tills lanseringen sker. Idag har dock bilder publicerats på ett moderkort som tillhör 4x4-plattformen.

Läs nyheten: AMD 4x4-moderkort fasnat på bild

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

men..uppskutet igen! nåja.. vilka minnen ska dom använda?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Är det inte bättre att köpa ett socket F moderkort då? Trodde enbart att det skulle vara en socket :/

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

detta börjar bli löjligt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Är det inte bättre att köpa ett socket F moderkort då? Trodde enbart att det skulle vara en socket :/

jo. det är samma format LGA 1207. skillnaderna är inte så jätte stora igentligen bara det att 4x4 har lite mer portar för usb grafik och sata.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Shit.... Den lär ju bara ta lite ström med 4 grafikkort...

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Avstängd

Äh det var ett väldans tjat om att saker drar ström. Skitsamma, en sån vill jag ha

Permalänk
Medlem

Holy mother of jesus...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Tufft! En riktig beast

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
detta börjar bli löjligt...

Ja, faktiskt.

Men fy vad häftigt!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

vem behöver 4a graffar. mer än två är bara slöseri med cash.
om du inte har en skärm på 100tum eller nåt sånt.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Lär ju fläska på rätt bra med 4 st Geforce 8800GTX

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Från föregående nyhet:
"Inom kort skall AMD släppa sin 4x4-plattform som det talas mycket om i pressen den senaste tiden."

I denna nyhet:
"Det har inte skrivits särskilt mycket kring plattformen i media..."

Haha, den ensamma PCI-porten måste känna sig väldigt instängd
Varför har inte alla PCIe-x16 portarna full hastighet? Finns moderkort med två st x16 i full hastighet, och detta ska ju ha dubbelt av allt.

Permalänk

ingen som tycker bilden ser väldigt 3d gjord ut? specielt graffikkorten?

tycker kortet ser rörigt ut men vad vet jag är nästan lite ägt att bara har 2 porppar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför ens tänka tanken att trycka in en pci-port mellan de olika grafikkorten? Går det ens att få plats med något där?

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Inaktiv

Vilken jäkla best, som någon redan påpekat. En sådan skulle man ha. Vad tror ni kunniga människor om priset? snackar vi 4000+? Ajja, när jag blir stor ska jag ha en sådan i min ventrilo-server-burk^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Lär ju fläska på rätt bra med 4 st Geforce 8800GTX

frågan är väl hur praktiskt användbart det är.
Om jag förstog kingpings tråd rätt på xtremesystems så bottleneckade 2st 8800gtx (överklockade såklart) en gravt överklockad kentsfield.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

OMG

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Klyftigt att bygga ett extremt high-end moderkort som inte har plats för high-end grafikkort. (nej, 7950GT är inte tillräckligt high end)

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att detta skulle kunna slå Intels värsting grejor ändå.
Eller missar jag något?

Permalänk
Medlem

hur ska man få plats med fyra 8800 gtx/gts ? dom tar ju två slottar .... det är ju dom enda dx 10 korten som finns, troligt att man köper en fyra-korts best som inte klarar dx 10 ........

Permalänk

Med annan placering av portarna får jag det till att man borde kunna få plats med 4st "2enhets höga kort". 7platser i chassiet och sen sista nedre kortet får vara gjort utan täckbricka så får de utnjytta de 2 sista cm i chassiet, förutsatt att man har dem alltså ;).

Permalänk
Medlem

Hmm måste säja att Jag tycker att dator tillverkarna biter sig själva i svansen, d.v.s. Om man vill så kan man köpa/sälja dessa monster maskiner
men, idag börjar många diskutera energi åtgång och resurs slöseri.
Vilket dessa Monster är "som vi alla förstås sucktar efter men knappt få har råd med" de lär dra närmare 800Watt--> kosta multum och vara få i slutänden... Tycker det här närmast kan liknas vid Amerikanarnas bilar på slutet av 80-talet. stora å fula, drar enorma mängder bensin = BALLA men vem fan har råd med dom ? När bensinen kostar mer än 4kr ..... ?
Jag inser att få i dessa forum ger blanka fan i vad som kommer hända sen... men, förr än vi anar kommer framtiden ikapp oss, detta med Datorerna är inget undantag, som det är nu så är utvecklingen vansinnig.
RIKTIGT kul att folk, står i kampanjer och förespråkar att vi ska slå av "standby" knappen.. för att spara energi...Hahaha.... när 1 Timme med datorn är = 1 års förbrukning av en av dessa apparater.. ) T.

P.s. Alla vill ha det värsta men få har råd>-< Även om man har råd, ska vi ?
D.s.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Jag håller totalt med dig tal666!

Visst är det jävligt shysst att ha det.... men särskillt ekonomiskt eller miljövänligt är det inte!
Och jag tvivlar inte på att folk som inte bryr sig om strömförbrukningen antingen fortfarande bor hemma hos mamma och pappa och aldrig ens har sett en elräkning eller har "gratis" el inbakad i hyran.

Alla måste dra sitt strå till stacken! men det är svårt när tillverkarna envisas med att hela tiden vara "bäst", och säljer mer snabba bilar och datorer än strömsnåla och miljövänliga.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Visst, vilken modern processor som helst bottleneckas kanske av den där grafikprestandan i många sammanhang. Men att utnyttja grafikkorten som GPGPUer och du har en jevla dator. Oslagbar workstation till konkurenskraftigt pris.

Permalänk
Medlem

håller med två ovanstående talar. förutom på en punkt. utvecklingen är inte vansinnig. den har ju fanimej avstannat helt. det tog vad, fyra år, för nvidia att "utveckla" 8800. fyra år för dem att ta något befintligt, fläska på som f*n, och sedan säg att det är "ett monumentalt steg" för grafikkort. kortet har ju inget som säger framsteg. det är inte tyst, inte kallt, inte litet.. det är inget av det som folk egentligen vill ha. det är helt enkelt större, varmare och kräver mer ström. samma för detta moderkort. samma för allt numera inom datorvärlden känns det som. jag är inte impad..alls

dessutom ser det ut som skit ju haha...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
håller med två ovanstående talar. förutom på en punkt. utvecklingen är inte vansinnig. den har ju fanimej avstannat helt. det tog vad, fyra år, för nvidia att "utveckla" 8800. fyra år för dem att ta något befintligt, fläska på som f*n, och sedan säg att det är "ett monumentalt steg" för grafikkort. kortet har ju inget som säger framsteg. det är inte tyst, inte kallt, inte litet.. det är inget av det som folk egentligen vill ha. det är helt enkelt större, varmare och kräver mer ström. samma för detta moderkort. samma för allt numera inom datorvärlden känns det som. jag är inte impad..alls

dessutom ser det ut som skit ju haha...

Personligen tror jag bara det är du och ett fåtal till som ens bryr sig om hur det ser ut, och sen är ett 8800 gtx ett stort steg framåt, iaf i DX9. Hur bra kortet är i DX10 återstår att se. Sen vore det förstås bra om man kunde göra strömsnåla kort, men men, dom som köper ett kort för 6k har säkert råd med elräkningen ändå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
håller med två ovanstående talar. förutom på en punkt. utvecklingen är inte vansinnig. den har ju fanimej avstannat helt. det tog vad, fyra år, för nvidia att "utveckla" 8800. fyra år för dem att ta något befintligt, fläska på som f*n, och sedan säg att det är "ett monumentalt steg" för grafikkort. kortet har ju inget som säger framsteg. det är inte tyst, inte kallt, inte litet.. det är inget av det som folk egentligen vill ha. det är helt enkelt större, varmare och kräver mer ström. samma för detta moderkort. samma för allt numera inom datorvärlden känns det som. jag är inte impad..alls

dessutom ser det ut som skit ju haha...

Nja, veror på hur du räknar. Delar av arkitekturen har dom nog arbetat på iflera år ja. Men det var väl drygt ett år sedan dom släppte GeForce 7. Nu är åttan här. Ingen lång tid, och prestandaskillnaden sen. Jämför sedans GeForce 3 och frammåt t.ex. Enorm skillnad mellan varje generation.
Och vet du vad? Att dom utvecklar grafikkorten så dom blir snabbare. Gör också att du kan välja bort lite av den nyvunna prestandan och få det svalare. Köp ett sånt kort istället. Men då får du nöja dig med att prestandan inte kan mäta sig med korten som är tillverkade för prestanda.
Och du, om nu nVidia bara släppte dom tysta korten dom utvecklat och sket i resten, så hade folk köpt ATI. För trot eller ej, tvärt emot vad du säger så vill folk ha prestanda för pengarna.

Finns tysta kort eller kort som är lätta att göra tysta, så klaga inte. Men du får allt ta och nöja dig med jämförelsevis kass prestanda. För man kan inte få båda.

Och du, om du inte kallar unified shaders och DX10 för framsteg så undrar jag vad du begär? Det är bara en snabbare serie. Dom basunerar inte ut det som om det vore ett underverk med prestanda som räcker i generationer.

Permalänk

4 stycken gigabit-nätverkskort (med Firstpacket bland annat)
Jag ser bara två på baksidan, är den andra gömda nån annanstans eller?

Permalänk
Medlem

kostar , mycke eller

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300