Permalänk

Onödiga trådar...

Varje dag dyker det upp trådar där medlemmar ställer frågor om ett visst minne eller moderkort fungerar tillsammans.

Hur svårt är det att kolla upp fakta på respektive moderkorts tillverkares hemsida? Där finns all information om vilka minnen som garanterat fungerar med ett specifikt moderkort.

Men många av frågorna är ju ställda sedan tidigare här på forumet och har fått svar med så svaren finns oftast om medlemmarna hade brytt sig om att försöka leta INNAN man skriver en ny fråga och startar en ny tråd.

Det är djävligt slött och brist på respekt att inte läsa reglerna för detta forum och följa domsamma, det är en jävla tur att jag inte är moderator...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

instämmer!

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

finns ju användare som skapar en tråd så fort dom söker ett svar. Tycker lite synd om dom.

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk

det är framför allt fruktat många trådar angående "vilket mobo ska jag skaffa", "sänk mina timings" och "jag försöker överklocka utan någon som helst grundläggande kunskap i ämnet, varför funkar det inte". suck...

edit: ytterligare en favorit är ju "min dator gör konstigt. vad är fel?".

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Håller med väldigt mycket på många punkter där. Börjar nästan tröttna lite på att läsa på swec pga att det är bara massa onödiga trådar tycker jag. Inga direkta projekt längre eller vettiga diskussioner som är värda att följa.
Lite synd faktist. Som förr, fast iofs, man kanske har blivit lite kräsnare.

Vet dock inte vad moderaterna ska kunna göra bättre så sett för att få upp nivån ett snäpp iallafall.

(sen finns det ett feedback forum till för typ sånna här trådar. Längst ner på sidan)

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR

Vet dock inte vad moderaterna ska kunna göra bättre så sett för att få upp nivån ett snäpp iallafall.

Tror nog att moderaterna ska hålla sig ifrån att försöka styra och ställa på detta forumet Det skulle minst sagt uppfattas som överraskande.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
*Tråd flyttad*

hehe...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

suck... Själv har jag tröttnat på folk som hackar på stackars trådskapare som söker förtröstan i (förhoppningsvis) mer erfarna "clockers"... om en tråd verkar ointressant, testa att slå till "backspace" istället för att skräpa ner tråden med uttryck som "SÖK" osv...

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nova28
suck... Själv har jag tröttnat på folk som hackar på stackars trådskapare som söker förtröstan i (förhoppningsvis) mer erfarna "clockers"... om en tråd verkar ointressant, testa att slå till "backspace" istället för att skräpa ner tråden med uttryck som "SÖK" osv...

Tycker det är viktigt att påpeka att man inte ska skapa en ny tråd om problem och funderingar många många andra skriver om i andra trådar. Gör man inte detta så skapar denna person säkert många fler trådar med frågor som ma enkelt kan hitta svar på i just detta forum. Saken är ju att folk har lessnat på dessa skittrådar och pallar inte skriva vettiga inlägg.

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Medlem

Är man så pass dum att man inte kan läsa å fatta FAQ och forumreglerna så ska man inte jolla med datorn. Köp Dell i sånt fall.

Ett forum är inte en 1,2,3-guide i hur man köper de mest optimala delarna till just sig själv och hur man sen klockar den till sitt max. Ett förslag, fixa ett ställe där man kan ställa noob-frågor så man kan slippa sådanna frågor i vanliga diskussionstrådar. Det finns alldeles för mycket slödder som varken läser forumregler eller FAQ eller som verkar vara oförmögen att söka själv på nätet.

Om ni nu är så måna om att Intel-diskussioner och AMD-diskussioner skall vara separata kan ni väl också greja ett nybörjarfrågor-ställe. Ja jag vet, det finns problem med vad är en nybörjarfråga osv. Men problem är till för att lösas och man kan sätta upp en FAQ eller guide för hur vad som borde räknas som nybörjarfrågor.

Bara för att förtydliga och reservera mig mot dumma svar. Jo man får vara nybörjare på saker och man kan få ställa "dumma" frågor. Men inte om man inte har försökt söka eller läsa sig till något först. FAQ är till för att läsas och det är alldeles för många som inte läser i dom.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

problemet med en FAQ ang. vad som ska anses vara nybörjarfrågor är väl att de som inte läser nuvarande FAQ:ar utan frågar istället knappast kommer att läsa den FAQ:en.

jag har ingenting emot att folk frågar, självklart ska man göra det om man inte förstår. det jobbiga är ju när det är tio trådar i rad med frågan "ja ska köppa coreDUO22 ,,va ska ja ha för nåra minen????!!!!1". då blir man lätt en aning irriterad och ger ett otrevligt svar, helt i onödan.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ang onödiga trådar

Den här tråden måste väl vara en av de mest onödiga som jag har sett
här på bra länge.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Ang onödiga trådar

Den här tråden måste väl vara en av de mest onödiga som jag har sett
här på bra länge.

Varför tycker du det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Ang onödiga trådar

Den här tråden måste väl vara en av de mest onödiga som jag har sett
här på bra länge.

Tråden är inte onödig men inlägget ovan kan säkert diskuteras...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara datanördar på det här forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davva.c
Det är ju bara datanördar på det här forumet.

Nja, definiera "datanörd" innan du kommer med ett sådant påstående. Och sen kan du ju lära dig skillnaden mellan data och dator också. Jag lovar, det behövs ingen "datanörd" för att förstå skillnaden

Menar du också att du själv är en "datanörd" eller?, eftersom du själv är här på forumet. Om i sådant fall, varför är du själv en datornörd?(som det egentligen stavas).

Edit:
Datanörd, borde inte det vara lika som tolkad-informations-nörd

Data är otolkad information, alltså, information är tolkad data. Tex. ett nummer: 476584030349595820200019928888493820909026375047380 är data för de flesta men kan man tolka den så kan man få ut ett telefonnummer ur denna sträng. Den som kan det har alltså tolkat datat till information.

En grupp människor som tolkar data är bland annat forskare i synnerhet och universitets- och högskolemänniskor i allmänhet. Alltså människor som baserar forskning på vetenskapliga grunder. Jag hör själv till denna grupp människor. Om det var detta du menade när du skrev datanörd förstår jag inte hur du menar, för jag tror inte att alla på Sweclockers är aktiva på universitet och högskola, kanske några men inte alla.

Menar du datornörd har du fel där med. Jag ser tex. inte mig själv som en datornörd. Jag är inte tillräckligt kunnig på tillräckligt många delar av datornörds-området som i alla fall jag tycker man skall vara för att få kalla sig datanörd, nej oj...datornörd heter det ju

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Skulle bara kolla om någon va vaken. Klart jag vet skillnaden på data och dator.
Har ju gått DATA kurs, det här me att skriva i word å de..
Nu skulle jag lägga in en "inläggsikon" tummenupp men det va inte med på utbildningen. Fasen

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att det är många gånger som trådskaparen, om det kommer till överklockning, är osäker på om det som står i andra trådar verkligen gäller för honom eller henne. Visst, det går säkert att googla fram det mesta, men då kanske man missar ett tips från någon kunnig - eller varför inte ett flamewar. Sedan är det så att skaparna och utvecklarna av sweclockers har varit väldigt duktiga på att göra lättsökta sidor för googles sökrobot, vilket gör att trådarna hamnar i googles minne och lista. Alltså, så fort någon gör en ny tråd här så kan Arne eller Stina hitta det dem söker via google och hamna på sweclockers, registrera sig och sedan fråga vidare i tråden. Ju fler trådar, desto mer användare till swec, desto mer pengar från annonsörer.

Tänk på swec, skapa en tråd! Eller..?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com