Scythe lanserar fläktkontroller

Permalänk
Melding Plague

Scythe lanserar fläktkontroller

Scythe har idag lanserat en ny fläktkontroller som passar in i en ledig 5,25-tumsplats på chassit. Den heter Kama Meter och stödjer totalt fyra fläktar och har fyra stycken temperaturgivare.

Läs nyheten: Scythe lanserar fläktkontroller

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker instinktivt illa om fläktkontrollers (bättre, enklare med temperaturstyrda fläktar på varma enheter och statiska chassifläktar), men den här var ju riktigt tjusig!

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Att matas med ström från en diskettstationsströmkontakt tycker jag är idiotisk, likaså med 2 pinsmolex.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

hur ska den kunna läsa varvtal från fläktar om den har 2 pins kontakter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Att matas med ström från en diskettstationsströmkontakt tycker jag är idiotisk, likaså med 2 pinsmolex.

Varför då? Jag har inte ens min floppy inkopplad så då får man ju användning av strömkabeln ändå.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Det här är den första fläktkontrollerna som jag tycker är snygg.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen

Jao, den var helt okej. Varför har ingen annan tillverkare fattat att det inte ska vara i plast? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så som jag har förstått det, genom att titta på bilden, väljer man fläkt längst upp till vänster och sedan reglerar farten längst ner till vänster. Men om jag har en fläkt som går på max och sedan byter till en fläkt som körs på lägsta hastighet, kommer den senare fläkten att automatiskt öka till max då?
Hade varit schysst om Swec gjorde ett test på denna produkt eller kanske ett stort fläktkontroll-test!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Men om jag har en fläkt som går på max och sedan byter till en fläkt som körs på lägsta hastighet, kommer den senare fläkten att automatiskt öka till max då?

kan omöjligt vara så, då är ju fläktkontrollen helt värdelös....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Hade varit schysst om Swec gjorde ett test på denna produkt eller kanske ett stort fläktkontroll-test!

håller med

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
kan omöjligt vara så, då är ju fläktkontrollen helt värdelös....

http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

Precis!
Scythe har länkat till 5 tester men alla är på tyska. Men där kunde man i alla fall se att kontrollern har 3-pins kontakter för fläktarna.
Om någon som kan tyska skulle kunna vara snäll och översätta hade det varit guld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Så som jag har förstått det, genom att titta på bilden, väljer man fläkt längst upp till vänster och sedan reglerar farten längst ner till vänster. Men om jag har en fläkt som går på max och sedan byter till en fläkt som körs på lägsta hastighet, kommer den senare fläkten att automatiskt öka till max då?
Hade varit schysst om Swec gjorde ett test på denna produkt eller kanske ett stort fläktkontroll-test!

men den ökar ändå till max, vredet är ju markerat med max och min...

fast kanske det inte är vanlig vridpot utan sånna som sitter på stereosar med fjärr, om ni förstår:p

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Att matas med ström från en diskettstationsströmkontakt tycker jag är idiotisk, likaså med 2 pinsmolex.

Förstår inte heller varför det är idiotiskt.
Lite äldre nätaggregat hade ju alltid två sådana och det var väl väldigt få användare som använde båda. Nu tror jag nätaggen gått över till att bara ha en sådan kontakt men så har ju inte så många diskettstation heller.
Tror det är fler användare som tvingas köpa en 4pin "stormolex" Y-kabel är vad det är som måste köpa en 4pin "lillmolex" Y-kabel för att kunna koppla in denna (dvs fler som inte har någon ledig stor kontakt än det är som inte har ledig liten kontakt).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det här är den första fläktkontrollerna som jag tycker är snygg.

Instämmer, återstår dock att se om den är något att ha...
De flesta fläktkontroller brukar oftast vara skit...
Men snygg var den iallafall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Precis!
Scythe har länkat till 5 tester men alla är på tyska. Men där kunde man i alla fall se att kontrollern har 3-pins kontakter för fläktarna.
Om någon som kan tyska skulle kunna vara snäll och översätta hade det varit guld!

Jag kan inte tyska men jag kan använda google dock och google är faktiskt helt ok på att översätta tyska. Länkar till de översatta sidorna:

GameZoom.net (Novermber 1, 2006) in German, User Technic and Silver-Award!

Caseumbau.de (October 29, 2006) in German, Silver Award!

Dexgo.de (October 18, 2006) in German, Gold Award!

PCMasters.de (October 10,2006) in German

SilentHardware.de (September 28,2006) in German

Permalänk
Medlem

Måste hålla med, det är nog den första kontroller jag tycker är snygg.
Den kunde ju vart ännu bättre, men detär långt ifrån dåligt. Och jag gillar att det finns 4 tempsensorer, det finns inget värre än att tro man har fått en duglig kntroller och sen upptäcka att den bara har sensorer för ett fåtal av fläktarna den kan styra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Jag kan inte tyska men jag kan använda google dock och google är faktiskt helt ok på att översätta tyska. Länkar till de översatta sidorna:

Jo, det vet jag. Men nu behöver vi någon som översätter det där till engelska :).

Permalänk
Medlem

bablefish på altavista?

Permalänk
Medlem

Man måste säga att det var no den snyggaste fläktkontrollern som jag har sett. Stilrent och rejält. Tummen upp!

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Här har ni en bra fläktkontroll: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2208&session=a8a12a...
Åtta kanaler och inget lull-lull.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jebus
Jo, det vet jag. Men nu behöver vi någon som översätter det där till engelska :).

Så om du klickar på mina länkar så kommer du in på tyska sidor, säkert?

Pröva att översätta själv då: Länk>>

Permalänk
Medlem

Me likey alot! Håller med många andra, nog den första fläktkontrollern jag tycker är snygg och om den dess utom gör jobbet den ska på ett smidigt vis kan den heltklart få en plats i min dator!

Även jag hade verkligen gillat att se en fläktkontroll-roundup på Swec, jag anmäler mig som frivillig att översätta den till Engelska för ökad traffik :). Glöm inte att testa om denna produkt får plats i ett P180 utan att ta emot frontluckan.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Skit snygg. 300 kr, verkar lite väl lite...

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.