OCZ släpper aktiv minneskylare

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper aktiv minneskylare

Tillverkaren OCZ släppte igår ett tillbehör till varma minnen. Produkten heter Xtreme Thermal Convection Memory Cooler och är två stycken små fläktar i ett aluminiumskal som fästs över minnena för att kyla dem.

Läs nyheten: OCZ släpper aktiv minneskylare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nice synd bara att man inte har något att klocka

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Känns som bättre ide att sätta en stor 120mm fläkt över. lär låta litte med den på^^

Permalänk
Avstängd

Så meningslös. Precis som Caop säger får man mycket bättre resultat med en 92 eller 120mm över minnen. Tystare är det också.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

De har verkligen inte slut på idéer. Verkar vara lätt att mjölka entusiaster genom att locka dem att köpa absolut onödiga prylar.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk

nej inte mer fläktar!!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Very nice! How much?

Permalänk

ska dom inte göra en liten docka också som man ska sätta på minnena så att man får mer tur med att klocka? Denna minnes kylare var ett snäpp mer högljud och dumare än alla andra minneskylare! tycker JAG

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

gött högvarvigt ftw!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YberlAggen
ska dom inte göra en liten docka också som man ska sätta på minnena så att man får mer tur med att klocka? Denna minnes kylare var ett snäpp mer högljud och dumare än alla andra minneskylare! tycker JAG

Hoppas det kommer bli möjligt att docka iPoden med sina interminnen. Har alltid saknat den funktionen.

Och jag tror nog att den där låter mer än en Termaltake Volcano 9-kylare.
Fläkten som medföljer till den bokstavligt talat svävar om den läggs på plan yta. Vibrerar mer än Logitech Z-5500.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Trött på dessa små roterande tingestar. De piper, susar, klickar, skrapar eller gör något annat svårbenämnbart ljud som driver en till vansinne. Passiv kylning på allt tack!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

säger bara.. : lal?!

Permalänk

fläktar i all ära men kan dom inte bygga ett vattenkylnings kitt till minnena och alla bryggor i stället för att lägga till en ljudkälla som inte gör mer än.. just det för en massa ljud. passivt ska det vara koppar flänsar och heat pipes for the win.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd

Notera att den obligatoriska bokstaven X är med i namnet. Då måste det ju vara en nyttig och bra produkt
Denna produkt är bara extrem i ett hänseende, den är extremt onödig.

Permalänk
Medlem

Håller med. En 120millimetare fixar jobbet mycket bättre än den där och orsakar mindre oväsen. Såvida den där saken inte går på så låga varvtal att i den knappt hörs. Men isåfall lär den ju inte kyla speciellt bra heller.

OCZ är riktigt bra på att pumpa ut tillbehör. Jag tycker att de ska hålla sig till minnen, den biten kan de.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har man varma minnen är det kanske ett bra allternativ, och den är snyggare (för de som har ett fönster i lådan alla fall) och sitter antagligen bättre över minnena än en 120mm fläkt.

Visa signatur

MacBook / 2.16 ghz / 2gb ram / 120 gb hdd

Permalänk
Medlem

om man är tysk (no offense mot tyskar men ni förstår vad jag menar ) och elajt på chassimoddning och tycker om aluminium och att damma ur sitt chassi varannan dag så visst. om man är något annat, nej tack.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Kunde väl ha satt ett lite mindre restriktivt galler på den...

Permalänk
Medlem

vi har några gamla p2 kylare på skolan som är 40mm som går i 5000varv och efter 7 års konstant drift mer eller mindre så tycker jag att dom har gått till sig och blivit riktigt tysta.. fast håller man i en löst vibrerar dom som fan.. men jag kan inte höra dom ifall jag inte sätter huvvet imot.. och ja dom snurrar riktigt fort.. det syns

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

mera fläktar i datorn.. jjippi

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
vi har några gamla p2 kylare på skolan som är 40mm som går i 5000varv och efter 7 års konstant drift mer eller mindre så tycker jag att dom har gått till sig och blivit riktigt tysta.. fast håller man i en löst vibrerar dom som fan.. men jag kan inte höra dom ifall jag inte sätter huvvet imot.. och ja dom snurrar riktigt fort.. det syns

din syn fungerar nog bra då men hörseln är vääääädigt dålig skulle jag tro :/

en 120mm fläkt är inte bättre då luften inte kommer direkt på minnena,men den kan va tystare.

grymm kylare va det,med den slipper man limma fast fläktar på minnena också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
din syn fungerar nog bra då men hörseln är vääääädigt dålig skulle jag tro :/

en 120mm fläkt är inte bättre då luften inte kommer direkt på minnena,men den kan va tystare.

grymm kylare va det,med den slipper man limma fast fläktar på minnena också

Använd en Zalman FB123 så slipper du limma nåt, plus att du kan använda valfri fläkt. 80, 92 eller 120mm går bra.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

sen när är minnen varma?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Det bästa är nog att sattsa på en rejäl chassikylning i stället
tex en aerocool t3

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jetblack
sen när är minnen varma? [/QUOTE
Prova att köra dom med 3,5v och klockade till 290+Mhz ! Det är inte alla som nöjer sig med PC3200 vet du.....

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Hur bra funkar den där stora saken på aerocool t3 egentligen, känns som att den bara är där för syns skull?

För övrigt så vill jag inte ha fler fläktar i mitt chassi.

Permalänk
Medlem

Jag tror att man inte behöver den alls.
det är bara ett sätt at tjäna pengar från deras sida. liksom ramminnen med lysande led's. ser häftigt ut men har det nån nytta? knappast.
jag har ett nForce4 moderkort och denna fläkten dog för över ett halvår sedan. alla mina kompisar sa att chippet kommer brinna upp om jag inte sätter dit en ny fläkt. den lever än idag och när jag spelar bf2 kommer den inte ens upp på kritiska temperaturer. sen testade jag med att koppla ur cpu-fläkten det är en original boxed grej från amd när jag köpte min 3000+ gick lika bra det.
bara mitt grafikkort behöver väl fläkt för att inte brinna upp.
sen har jag inga chassi fläktar alls. så burken är lagom tyst.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

oerhört ful :S

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

snart får la minnena egna fläktar å heatpips

EDIT: noterade med nu när ajg såg bilden igen att om det där är 40mm fläktar så msåte det fan i mig var max 2mm stora hål som är stansade på åvansidan med rätt bra prridning. kommer ju bara vina massa om den där skiten än å blåsa nåt ändå. usel design.

Permalänk

VI får väl se hur bra dom presterar när det kommer lite tester.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.