Nvidia certifierar chassin?

Permalänk
Medlem

Jag tror de är trötta på att alla idioter som har dåligt luftflöde i sina dåliga lådor och dödar kort på grund av värme som Nvidia sedan måste byta ut, detta kan ju bli ett steg för dem att vägra utbyte ifall man inte har deras certificierade grejjer, eller hur?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mroslin
SLI-certifierad 3-faskabel för strömförsörjning?? Vanligt el-propp på 10 A lär snart ryka när det blir fler strömhungriga grafikkort i datorn, samt allt annat kring datorn...

Men det är lugnt, det löservi med SLi-certificerade proppar vet du

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tror de är trötta på att alla idioter som har dåligt luftflöde i sina dåliga lådor och dödar kort på grund av värme som Nvidia sedan måste byta ut, detta kan ju bli ett steg för dem att vägra utbyte ifall man inte har deras certificierade grejjer, eller hur?

Och då kan man gå över till ATI istället...skärp dig. Det finns lagar som tvingar fram garanti. Tror du att företagen gör det av snälhet ? Dom måste lyda under lagen i landet där grejer säljs annars får dom inte sälja där.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Detdär låter ju mest som en dålig ursäkt för att vara korkad eller för att inte läsa på ens det minsta inför sitt bygge.
Bygger man sin egen burk och väjer ett sånt kort så borde man ju ha vett och tillräckligt med hjärnceller för att hålla kolla på att delarna passar. Och köper man en färdig burk behöver man ju inte ens bry sig.

Och även om det nu är så att vissa faktiskt skulle ha behov av detta (även om jag så skulle säga att de inte har i en dator att göra), så är det ju inte direkt positivt ändå, eftersom det innebär att tillverkare får nått mer i prekatiken värdelöst att stoltsera med och ytterligare en anledning att pressa upp priset lite till i utbyte mot ingenting, och vi vet ju alla att de är mer än glada för varje chans de får att göra det. Sen att det är så löjligt att det är skrattretande kan ju ses som en positiv sak, man har ju kul åt det iallafall

Må så vara att du har en mycket god poäng i detta men jag kan nästan lova att det finns människor som kommer ha användning av detta. Varken du eller jag anser kanske att det här är en särkskilt viktig grej men för alla svenssons som bara tänker på att skaffa det dyraste/finaste kan nog en sån här märkning vara en bra garanti för kompabilitet. Kanske är det så nVidia tänker och troligen kommer de att tjäna ivf något på det hela

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Är inte det här rätt bra för dom som vill bygga chassin med stora monsterkort som 8800GTX. Att vara säker på att ens nya jättebamsingar till kort passar i chassit skulle ivf jag tycka känns rätt prioriterat.

Det är bara och ta fram första bästa mätredskap och måtta.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600