Permalänk
Melding Plague

Silverstone GD01MX

Silverstone har i dagarna släppt ett nytt chassi tänkt för hemmabiomarknaden. Chassit heter GD01MX och ingår i en ny serie chassin kallad Grandia. Det har goda möjligheter till lagring samt en inbyggd lcd-display.

Läs nyheten: Silverstone GD01MX

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är i princip en liggande låda men annan front

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

vissa av silverstones lådor är stora ja men dom håller fortfarande samma dimensioner som en high end förstärkare så dom passar in i stereo hyllan eller på skrivbordet. desutom har den väldigt bra kylning och gott om plats, jag äger en själv. (lc16m)

det enda negativa är att det är bara fronten som är aluminium.. det sabbar hel hets intrycket men lådan är väldigt stadig.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Just denna modellen verkar bygga på LC03 som jag har i min ägo. Det första man irriterar sig på är att varje gång man skall åt CD/DVD så måste man öppna en lucka.
Bättre med de senare modellerna där det finns dolda cdluckor istället.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Vill inte ens veta priset...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Jag har också ett LC03 chassi. Personligen tycker jag att LC03 är mycket snyggare än detta (gillar inte LCD'n). Det jag saknar på mitt chassi är bättre kylning, orginal har det 2 st 60x60mm bak och en 80x80mm i botten. men det verkar vara förbättrat på det här chassit.

Permalänk

Kan inte annat än hålla med föregående talare.
LC03 suger vad gäller kylningen...

Så detta kan vara ett alternativ, lådan är ju ruskigt bra annars (förutom luckan och den lite för lilla displayen).
Skulle inte ha något emot en 4-raders display faktiskt.

Visa signatur

Artificial intelligence is not a match for natural stupidity

Permalänk
Medlem

Och nu har jag köpt detta gd01MX, bästa htpc chassit jag någonsin sett, se länk nedan

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.