Nec lanserar 25,5 tum stor lcd-skärm

Permalänk
Melding Plague

Nec lanserar 25,5 tum stor lcd-skärm

Nec har börjat leverera sin senaste lcd-skärm ämnad för professionella användare, kallad 2690WUXi. Det är något så ovanligt som en 25,5 tum stor lcd-skärm i bredbildsformat.

Läs nyheten: Nec lanserar 25,5 tum stor lcd-skärm

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om man ändå hade pengar...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Ja vore ju inte heelt fel direkt
Inte så farligt dyr heller (allt är relativt). Trodde den skulle vara dyrare faktiskt.

Permalänk
Discokungen

Den är ungefär lika dyr som en 30"-skärm. Helt okej faktiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

har alltid undrat HUR mycket "bättre" dessa skärmar är...

alltså visst det är skillnad på Blått och blått men om man pratar om själva känslan.. ser det mer verkligt ut?? någon som sett??
är detta värt om man sitter mycket med bilder etc??

Permalänk
Medlem

Om du jobbar med prepress eller någon annan form av grafisk form och trycksaker så spelar det roll att färgerna visas så som de ska vara. Men för alla andra vanliga svensson så är det bara överkurs att ha en sådan skärm. stor skillnad är det inte.

Permalänk
Medlem

nej det var det jag undrade om man liksom "WOW vilken bild"

Sedan om den blåa färg tex. som jag ser inte är 100% trogen.. det spelar ingen roll så länge det är skarpt etc.

Jag har manuella inställningar så min blå är nog ändå lite annorlunda hehe

Permalänk

Nackspärr när man ska leta efter ikoner

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Nackspärr när man ska leta efter ikoner

Känner du för att kommentera Dells 30"-skärm då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Nackspärr när man ska leta efter ikoner

Inte då, det är ju en widescreenskärm. Höjden lär nog inte vara så mycket värre än på en 21-tums CRT (Utan att jag orkar räkna/kolla upp det själv)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

tänk om man fick den billigt.... gruppköp eller nått sånt.

Permalänk
Medlem

Skumt format!
Som vissa personer redan nämnt, skärmen är "gjord" för det professionella marknaden. Men det spelar igentligen ingen roll vilken monitor man köper när man jobbar med layout eller grafik, om man inte kalibrerar monitorn! (vilket man oftast gör med en hårdvaru kalibrator)

Köpte precis min andra Apple Cinema Display 23" och det känns helt absurt att ha 2st brevid varandra! Tanken är inte att jag ha det så här men jag var tvungen att testa (3840*1200) Jag trodde aldrig jag skulle säga det men...Det är för mycket!

/

925

Visa signatur

/925

Intel 8700|32Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3