EFTERLYSES: Tv-bracket (AV/S) till ASUS moderkort M2NPV-MX / M2NPV-VM

Permalänk
Medlem

EFTERLYSES: Tv-bracket (AV/S) till ASUS moderkort M2NPV-MX / M2NPV-VM

Jag behöver köpa en sån.
Det är den lilla mojängen som sättet i en PCI-plats på baksidan och sedan ansluts via en sladd till några stift på moderkortet (alltså inte via själva PCI-porten). På den sitter sedan TV-ut portar.

En ny sådan kostar ca 100 kr men är väldigt svår få tag på.
Moderkortet har inget häftigt inbyggt utan vanlig Geforce 6150 men jag behöver inget häftigt i min mediadator.

Du kanske har ett sånt moderkort men inte behöver bracketen?

Jag ger dig 250 kr för den (inklusive frakt i ett vadderat kuvert).

Du får alltså 250 kr (150 kr över nypris!) och allt du behöver lägga ut är ca 20 kr på kuvert och porto.

För strax över 300 kr kan du få ett helt ny nytt Geforce 6200 som är bra mycket bättre än det inbyggda. För ytterligare en hundring kan du få ett 7x00. Passa på att uppgradera

/F

Permalänk
Medlem

Skynda och fynda ...
http://www.webhallen.com/prod.php?id=52896

Edit,
Medlemmen under mej hittade rätt kort ...

Permalänk
Medlem

Tror det va en sån här han mena: http://www.webhallen.com/prod.php?id=52892

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Medlem

Får jag citera webhallen "Passar intel till: Asus - Socket lAM2 - ATX jGeForce 6150 (M2NPV-MX) - VGA / DDR2 / SATA II"

Naturligtvis har jag testat den

Permalänk

Men så vad är problemet om du har testat den? funkade inte den du fick med eller har du haft sönder den?

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Det är fel kontakt.

Dock

Igår blev jag lite sur på att kontaktjävuln inte passade Den har 6 stift medans moderkortet har 8 stift. Jag knölade ner den ändå och testade med ett par stift som stack utanför. Krävdes lite våld då två av stiften behövdes böjas undan lite lätt. Men det gick! Och det funkade

Så nu är jag nöjd och glad.