Mac får blu-ray i februari?

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig? hd-dvd kommer vinna.. shit jag läste att xxx antal företag stödde hd-dvd för ett år sedan osv osv .. om inte företagen släpper sina prylar hur skall vi då kunna välja? verkar som folk blir irriterade så fort formatet de inte gillar får en annahängare. själv struntar jag i vilket format som vinner, ps3an lagarar datan för sina spel på bd så där fyller dess lagringsutrymme en funktion. kommer den på mac okej shysst hoppas de drar nytta av den. Själv laddar jag ner mina filmer/serier. vilket format som än vinner vet jag att det inte kommer kosta mycket mer än 1500-2000kr när jag väljer att köpa en standalone spelare. så var det när jag köpte dvd och så kommer det var nästa gång oxå. Jag behöver inte nödvänidgtvis vara först men jag tackar de som vågar för att de visar vägen för framtiden, för det är trots allt konsumenterna som vågar satsa. de som är först ut. som visar vägen för oss andra. även om de väljer fel. så vilket format det än blir så kommer det i slutändan vara de modiga som vågar göra ett val och pröjsa för det som visar vägen för framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Nu ville jag inte ha källa angående Samsung utan hans uttalande:

Det är väl självklart att man måste kunna ange källa om man kommer med ett uttalande som är formulerat som han har formulerat det.
Sen så är det visst inte omöjligt att ange en källa till hans påstående, eller anser du inte att det här är en källa som skulle täcka hans uttalande?
http://news.com.com/FAQ+HD+DVD+vs.+Blu+ray/2100-1041_3-588695...

snarare väldigt ologiskt att be nån källhänvisa åsikter/antaganden tycker jag allt. att ha en åsikt och källhänvisa sin grund för antagande däremot är högst logiskt.

nej det gör jag inte, känner däremot att uttrycket "teh old" passar ovanligt bra in här.. (notera även vad jag länkade tidigare till och sen hur den där analysen avslutades)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Nintendo skall släppa en wii som kan spela vanliga DVDer nästa år men bara i japan. ingen HD DVD alltså. vart theinquirer får något annat ifrån kan man undra eftersom det strider mot vad nintendo själva har sagt.

Förövrigt behöver man ju bara läsa artikeln för att märka att de bara spekulerar ..

Smartare av dom att släppa DVD, hur många har inte dvd filmer idag?
nästan alla, och DVD ligger på sin höjdpunkt kommer att ta minst 5 år innan den kurvan faller (som VHS mot DVD) och om 5 år så är Wii ganska gammal.
Deras nästa konsoll kommer innehålla något annat en DVD rom.

HD-DVD kommer att få det tuft om inte det hanteras rätt, När Sony om 1 år har sålt mer en 10Milj PS3 så kan det vara svårt att stoppa den...

För När man har sätt en film (som jag "Man on Fire") i HD format
så tappar man lusten att köpa DVD film, det käns som att köpa VHS när det va nytt med DVD...skilnaden är STORT!

Och PS3 är en billig enhet att ha i vardagsrummet som kan spela upp film i HD upplösning och det råka vara en Blu-Ray spelare i den

Eller har jag fel?

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Smartare av dom att släppa DVD, hur många har inte dvd filmer idag?

Precis, och vad ska man då med ännu en DVD-spelare till?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

IHome

Man behööver ju inte vara gud för at förutså ett mediacenter från apple snart kommer.

"iHome" kommer givetvis givetvis med stöd för tv-kort i HDTV och Bluray-spelaresamt grafikkort med DHCP/HDMI. Vidare lär ju WLAN 802.!! N vara standrt för att kunna streama trålöst och högupplöst till "iTV" lådan,

Det ska bli spännade att se om de lyckas klämma in wireless USB i både mediacenter och iPod-movie

. Tror även att kommande iPhone kommer att ha fjärrstrynings funktioner alá Salling Clicker för integration med Frontrow i detta media center.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Undrar i vilken modell en kommer hamna. Ska dom rikta det till profesionella användare som vill bränna mycket eller till hemanvändare som vill spela film?

Troligast är väl att den hamnar bakom lucka nummer 2 i Powermacen.

Högst otroligt om det skulle hamna i en Powermac.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Att Blu-Ray kommer förlora i vardagsrummen är nästa omöjligt då den sitter i PS3an, för varje konsoll som säljs så säljs även en Blu-Ray spelare. Säljs en Xbox 360 så säljs inte en HD-DVD varje gång, kanske 1/7 gång.

Bara för att den finns säger inte att den kommer användas.

Mängden PS3or är dessutom ganska få, särskilt på den europeiska marknaden inom en överskådlig framtid.

Permalänk
Medlem

Jag baserar min åsikt på den information som jag läst mig till under hela HD-DVD vs BD kriget. Omöjligt att lägga till källa på alla artiklarna...

Permalänk
Medlem

Re: IHome

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodiakonline
Man behööver ju inte vara gud för at förutså ett mediacenter från apple snart kommer.

"iHome" kommer givetvis givetvis med stöd för tv-kort i HDTV och Bluray-spelaresamt grafikkort med DHCP/HDMI. Vidare lär ju WLAN 802.!! N vara standrt för att kunna streama trålöst och högupplöst till "iTV" lådan,

Det ska bli spännade att se om de lyckas klämma in wireless USB i både mediacenter och iPod-movie

. Tror även att kommande iPhone kommer att ha fjärrstrynings funktioner alá Salling Clicker för integration med Frontrow i detta media center.

eheheh....dom filmbolagen som inte ville vara med Sony på deras Blu-Ray
kommer att få en stor sak i R**en!!! eheheh....

Jag tror att dom som inte är med nu...kommer att krypa till korset!!!

Blu-Ray blir bara starkare....

Visa signatur

:D