Abit överklockningstävling 2006

Permalänk
Melding Plague

Abit överklockningstävling 2006

I söndags sponsrade Abit och några tillverkare till en överklockningstävling i Singapore. Tävlingen går ut på att överklocka så mycket som det går med luft- och vattenkylning och det finns bilder på de mest extrema uppsättningarna kylning på processor, nordbrygga och grafikkort.

Läs nyheten: Abit överklockningstävling 2006

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

stora saker men inget som håpller ilängden tyvärr o dyrt är det med:(

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

De ser ut att ha roligt iallafall.

Permalänk
Medlem

Gillade snubben som hade dubbla deltor på gpu'n. Måste ju låta som en hel storm runt burken.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

undra ifall Noctua-kylaren skadar grafikkortet när man har den 90 grader

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Var kul att se de där "nördarna", men väldigt segt att ladda bilderna trots universitetets 100 mbit uppkoppling.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Var kul att se de där "nördarna", men väldigt segt att ladda bilderna trots universitetets 100 mbit uppkoppling.

Om det går segt från en site endast så beror det väl snarare på servern man hämtar materialet från än sin egen uppkoppling?

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Synd att vi inte har sånt här i sverige, hade varit fett ballt.

Permalänk
Medlem

Vi nördar är inte vackra har jag konstaterat efter att ha kollat in bilderna

Jag undrar vad dubbla fläktar på min infinity hade gjort för min CPU temp. Måste testas!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att det var värsta nördfesten. 19 personer i lagen hade glasögon, mot 14 personer utan hahahha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldreven
Jag upptäckte att det var värsta nördfesten. 19 personer i lagen hade glasögon, mot 14 personer utan hahahha

Är man datornörd pga glasögon? i mitt fall stämmer det iaf ;D

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Om det går segt från en site endast så beror det väl snarare på servern man hämtar materialet från än sin egen uppkoppling?

Japp, var meningen att det skulle vara underförstått att servern är dålig eller överbelastad.

Permalänk
Medlem

Haha dom var ju inte vackra någonstans. Lite tråkigt att man inte får veta deras överklockningsresultat.

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p

Permalänk
Inaktiv

det fanns några som såg okej ut. inte det värsta man sett

Permalänk
Medlem

Jag tycker också det var lite synd att inte man fick se hur mycket dom klockade, inte ens vinnarna. Fula nördar med fet plånbok och dålig hörsel - jajjamensan

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldreven
Jag upptäckte att det var värsta nördfesten. 19 personer i lagen hade glasögon, mot 14 personer utan hahahha

Då var mitt öde förutbestämt alltså. Jag upptäckte mitt synfel redan innan jag suttit vid en dator för första gången

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.