Uppdateringar från Futuremark

Permalänk
Melding Plague

Uppdateringar från Futuremark

Mjukvarutillverkaren Futuremark, som bland annat producerar prestandatestprogramserierna 3DMark och PCMark har idag släppt uppdateringar till 3DMark06, 3DMark05 samt PCMark05. Nytt är bland annat stöd för Windows Vista.

Läs nyheten: Uppdateringar från Futuremark

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice!

Dock tycker jag att alla tar 3DMark på för stor allvar, tex. så får jag inte så bra med poäng i 3DMark 06 och 05 men jag kan köra dom flesta spel laggfritt på relativt bra grafiknivå!

Men man får en bra bild om hur bra grafikkort är i jämförelse med varandra och det är nog det som är det viktiga!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Nice!

Dock tycker jag att alla tar 3DMark på för stor allvar, tex. så får jag inte så bra med poäng i 3DMark 06 och 05 men jag kan köra dom flesta spel laggfritt på relativt bra grafiknivå!

Men man får en bra bild om hur bra grafikkort är i jämförelse med varandra och det är nog det som är det viktiga!

Argumenterade du nyss mot dig själv? O.o

Äh, jag håller med till punkt och pricka, även om jag inte kört 3dmark sedan jag senast bytte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Argumenterade du nyss mot dig själv? O.o

Äh, jag håller med till punkt och pricka, även om jag inte kört 3dmark sedan jag senast bytte

Kanske var lite lätt att missförstå

Det jag menade var att det är en stor skillnad mellan 3DMark och spel.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte varför 05 & 06 inte känner igen mitt grafikort riktigt. Det står bara "Generic VGA with 284 Mb Ram". Så jag kan aldrig publicera mina scores.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Generic VGA with 284 Mb Ram det var det märkligaste jag har höt.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jyllmas
Generic VGA with 284 Mb Ram det var det märkligaste jag har höt.

Inte direkt. Typ som att säga att det är en bil med 170hp.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kan man inte enbart ladda ner 3dmark 05 v130 patchen? Hittar den inte, bara full install.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jyllmas
Generic VGA with 284 Mb Ram det var det märkligaste jag har höt.

Hehe aah jag vet, den kan inte känna ingen mitt kort eller räkna minnet på den

Men när man startar själv programmet så kan den känna ingen kortet osv. Men inte när man får resultaten.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|