Permalänk
Medlem

Ny AMD Dual-Core Optimizer

Ny AMD Dual-Core Optimizer finns att ladda ner här:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Jag har själv inte haft möjlighet att testa den ännu men kommer att lägga in den ikväll...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Måste man avinstallera det gamla då?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

ny? är det inte samma gamla vanliga?
vad är det för ändringar.. vore kul med lite info

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0icer
ny? är det inte samma gamla vanliga?
vad är det för ändringar.. vore kul med lite info

Ja den är ny under release date så står det November 2006 men sedan vad som är nytt vet jag tyvärr inte.

@Soyish
Jag förmodar att man är tvungen att avinstallera den gamla så var det förra gången dom släppte en ny version.

Jag har fortfarande inte fått möjligheten att testa denna ännu men kommer göra så så fort jag kan (ser ut att bli runt kl. 2300 ikväll) ...

Edit/ Har kört in den nya nu och jag märker ingen skillnad alls i spel (som har funkat bra tidigare också i och för sig) och ingen skillnad i 3dmarks 05/06...
Men den kan kanske vara bra för folk som fortfarande har problem med sina dubbelkärniga AMD processorer./Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jo, jag verkar ha problem med min så det kanske blir och testa till slut.
Kör ni med AMD X2 Drivrutin också, eller endast med Optimizern?
Jag får det inte att fungera med någon (har dock inte testat med nya versionen av optimizern)

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0icer
Jo, jag verkar ha problem med min så det kanske blir och testa till slut.
Kör ni med AMD X2 Drivrutin också, eller endast med Optimizern?
Jag får det inte att fungera med någon (har dock inte testat med nya versionen av optimizern)

Jag kör både med hotfixen från ms och drivrutinen från amd och det funkar för mej, se till att inte ha igång "cool n quiet" för det kan skapa problem...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Får ju inte av 'cool n quiet' eftersom bios är låst, you know...hp.
Men den går aldrig tyst längre, utan surrar ibland. Vet inte om den stängt av sig själv kanske.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Kan du inte stänga av cool n quiet i windows då?
Jag har för mej att man ska kunna gå in i energialternativ och sedan ändra det där också...

Men eftersom jag aldrig har använt cool n quiet så är jag inte helt 100% säker men jag har för mej att jag läst något om det någonstans...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]