Ni som spelar mycket, idrottar/tränar ni också?

Permalänk
Medlem

Ni som spelar mycket, idrottar/tränar ni också?

Själv sitter man typ none-stop när man har tid, personligen har jag aldrig idrottat förutom på skolan. Men gym och idrott är inte precis samma sak så enligt mig ;P vet inte riktigt om detta har nåt med spel att göra men alla spel är oftast lag baserade.

*Edit oja man kanske inte bara sitter framför burken så man kan ju ha andra aktiviteter med. Som typ att man tränar på nåt instrument, you name it bara ni håller på med det mycke*

*Edit handtlar, bänkpress, motion cyckel hemma räknas som "gym"*

*Edit Insatta hobbies såsom Instrument, luftballongflyge, skydiving, och andra lustiga saker

Permalänk
Medlem

Gym och kampsport.

Permalänk

Saknar ytterliggare träningsformer..
Själv så tränar jag spinning 3-4ggr och gympa 1-2 ggr i veckan.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Jag gymmar, cyklar och springer.

Sedan blir det lite badminton ibland också

Permalänk

Nej, idrottar inte.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Känner mig faktist lite kass, idrottar ingenting alls faktiskt =/
Går fram och tillbaka till skolan typ varje dag men det är bara 5-10 minuters gång åt varje håll.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Känner mig faktist lite kass, idrottar ingenting alls faktiskt =/
Går fram och tillbaka till skolan typ varje dag men det är bara 5-10 minuters gång åt varje håll.

Mmm den enda motionen jag får är nära jag cyklar i vått och tort till skolan vet inte hur långt det är men tror att det är max 4km ^^

Permalänk
Medlem

Styrketränar, i snart 8 månader nu

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kondition för att hålla igång.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Är ute och går/springer tre till fyra gånger i veckan, en timme åt gången kanske, räcker för mig.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Styrketräning och kroppsbyggning 5-6ggr i veckan 1-2h.
Pysslar med musik oxo, men det är mest framför datorer och synthar, dvs stillasittande.
Passar perfekt med kroppsbyggning när man annars e så stillasittande framför burken och behöver vila upp musklerna för muskeltillväxt.
Å eftersom man sitter så mkt framför datorn slipper man käka så förbannat mkt kalorier.
Folk brukar undra varför jag växer så mkt när jag nästan bara sitter framför datorn...hehe...träna hårt 1,5h sen datorn..fina fisken för muskeltillväxt^^

edit: Passade på att byta avatar..dagsformen för en hardcoregamer^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Spelar innebandy ca 3 gånger i veckan och försöker att gymma ca 5 gånger i veckan. Att hålla igång är ett måste :D.

Permalänk
Medlem

Går bara på styrketräning under sommarlovet. Har inte tid/orkar inte efter skolan.

Har EN gympa lektion i skolan, som är 1 h 30 min.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Spelar tennis två gånger i veckan, kör lite fys då och då samt cyklar lite här och var.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

sitter still hemma halva året. rör mig ganska bra på jobbet; vaktmästare/snickare.

skatar som regel på somrarna, men blev lite i somras.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eidor
Spelar innebandy ca 3 gånger i veckan och försöker att gymma ca 5 gånger i veckan. Att hålla igång är ett måste :D.

woah!

Du kommer ju träna sönder dig själv om du fotrstätter sådär!

styrketräning räcker gott och väl att bara köra 2-3 ggr i veckan om man gör det rätt.. 5 ggr i veckan plus 3 ggr innebandy e bara inte bra.

VILA ÄR A OCH O FÖR HÅRD TRÄNING! tänk på det!

// Ett litet tips från en f.d söndertränad idrottare

Visa signatur

Fuck, Shit, Jesus!

Permalänk
Medlem

Tycker jag har nog bra kondistion för att "springa" iväg från problem eller använda tillhygen men han starkt funderat på att köpa en bänkpress vek som man är stortsett. Hälsan är ju viktig om man inte vill få hjärtproblem eller nåt annat ^^ så man dör lite tidigare som man kunnat spela dator på.

Permalänk
Medlem

det går ju att träna framför datorn vid en bra 18års film:)

ne men seriöst, det blir väl gym ca 3 ggr i veckan för min del + fotboll på sommaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tycker jag har nog bra kondistion för att "springa" iväg från problem eller använda tillhygen men han starkt funderat på att köpa en bänkpress vek som man är stortsett. Hälsan är ju viktig om man inte vill få hjärtproblem eller nåt annat ^^ så man dör lite tidigare som man kunnat spela dator på.

Hoppa bänkpressen och köp ett gym kort. Att bara träna ett fåtal muskelgrupper är ingen höjdare, omväxlande träning is the shit...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

du får bra mycket bättre resultat i bröstmusklerna om du tränar resten av kroppen också, istället för att bara träna bröst..

käka mycket, håll dig till fria vikter och basövningar så ska du se att det inte kommer dröja länge innan du får ganska maffiga resultat:)

Visa signatur

Fuck, Shit, Jesus!

Permalänk
Avstängd

Jag extremsportar om det räknas!

Permalänk
Medlem

Jag kör bil till jobbet varje morgon, det måste väl räknas ändå?

Nej, men alvarligt talat så blir det några golfrundor varje år, men otränad som man är så är det knappt man tar sig runt. Och ju längre man kommer, desto tröttare blir man, och av den anledningen minskar koncentrationen mer och mer och då slår man snett och vilt, och långt ut i skogen, vilket i sin tur gör att man får springa längre å längre för att hitta bollen. Det är en ond spiral. ^^

Och trots att man slår bort i snitt fem bollar per hål så känns det som om golfbagen bara blir tyngre. ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Hoppa bänkpressen och köp ett gym kort. Att bara träna ett fåtal muskelgrupper är ingen höjdare, omväxlande träning is the shit...

Gym är nog ändå inte nåt jag kommer börja med men en bänkpress nån cyckeltur och käka pasta, ägg och rostade mackor borde nog räcka för mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag kör bil till jobbet varje morgon, det måste väl räknas ändå?

Nej, men alvarligt talat så blir det några golfrundor varje år, men otränad som man är så är det knappt man tar sig runt. Och ju längre man kommer, desto tröttare blir man, och av den anledningen minskar koncentrationen mer och mer och då slår man snett och vilt, och långt ut i skogen, vilket i sin tur gör att man får springa längre å längre för att hitta bollen. Det är en ond spiral. ^^

Och trots att man slår bort i snitt fem bollar per hål så känns det som om golfbagen bara blir tyngre. ;D

Kör du rally till jobbet räknas det nog.

Permalänk
Medlem

Robbaz:
Köpa en bänkpress kan vara ett mycket bra alternativ till dagar man inte hinner till gymet..vilket är allt för ofta för mig^^
Men innan du börjar köra hemma med fria vikter MÅSTE du veta att du utför övningarna rätt, så först gym SEN bänk och hantlar hemma.
Just nu kör jag enbart hemma, men har väl hyffsat bra utrustning och god kunskap i hur man lyfter.
Att gå till gym kan vara kostsamt, så be om en gratis provomgång på stället(vissa gym erbjuder 1månad gratis träning) innan du bestämmer dig.
Du måste juh trivas oxo.
Sen be nån med koll lägga upp ett bra träningschema och lite mat-tips.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

"Nej jag idrottar inte men har andra hobbies."

Lär mig spela på elgitarr, har fått intresse för musik helt enkelt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sen kan man hålla sig i trim framför datorn om man surfar mkt prOn...
Om inte annat får man säkert en välutvecklad muskulatur på högra underarmen.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Robbaz:
Köpa en bänkpress kan vara ett mycket bra alternativ till dagar man inte hinner till gymet..vilket är allt för ofta för mig^^
Men innan du börjar köra hemma med fria vikter MÅSTE du veta att du utför övningarna rätt, så först gym SEN bänk och hantlar hemma.
Just nu kör jag enbart hemma, men har väl hyffsat bra utrustning och god kunskap i hur man lyfter.
Att gå till gym kan vara kostsamt, så be om en gratis provomgång på stället(vissa gym erbjuder 1månad gratis träning) innan du bestämmer dig.
Du måste juh trivas oxo.
Sen be nån med koll lägga upp ett bra träningschema och lite mat-tips.

Instruktioner är nog alltid viktigt men maten jag äter, äter jag nästan fullt utbildad kock ;P

Permalänk
Medlem

Jag skulle mer än gärna idrottat, sitter med ungefär 6 kg övervikt runt magen. Jag är förövriht en smal kille (En bening mulatt med ölmage är inte sexigt). Men nu är det så att jag känner inte vidare många personer här i Gävle, och att träna ensam är som att gå ut och äta ensam. Kanske kul nån gång men inte mer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

På sommarana cyklar jag dirt o street nästan 24/7 men nu på vinterhalvåret blir det att sitta hemma med datorn.

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

Tränar styrketräning 5ggr i veckan + promenader med flickvännen så

fått 20kg muskler på 2år så man känner sig lite biff på krogen iaf haha. Men innan dess tränade jag mycket fotboll osv

Visa signatur

sad panda