G.Skill lanserar minnen på 2 gigabyte

Permalänk
Melding Plague

G.Skill lanserar minnen på 2 gigabyte

Med Windows Vista runt hörnet har tillverkaren G.Skill lanserat två nya minnesmoduler på 2 gigabyte som skall säljas separat och i paket om 4 gigabyte. Frekvenserna är 667 respektive 800 megahertz och latenserna är inte helt oväntat relativt höga.

Läs nyheten: G.Skill lanserar minnen på 2 gigabyte

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt! Ser fram emot att kunna avnjuta mycket minne i windowsmiljö.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Det låter skit bra. Synd att man har en 1gbs sticka med adata =(. Men 3 eller 5 gb minne hade inte varit fel :D. Hur mycket kommer det att kosta då?

Permalänk
Medlem

4 gig låter som lite overkill ändå, men så är det ju alltid i början

Permalänk

pris?

Visa signatur
Permalänk

"Microsoft rekommenderar 1 Gigabyte för Vista [...]".
Det känns som om man ska ta Microsofts rekommendationer som en underdrift i det här fallet?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

1 Gigabyte för Vista, sen lär man behöva lite till spelen, antivirusprogramet och torrentklienten som står och surrar i bakrunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
1 Gigabyte för Vista, sen lär man behöva lite till spelen, antivirusprogramet och torrentklienten som står och surrar i bakrunden.

Vista drar inte 1GB utan är rekommendationerna för simpla användare som inte kör några kraftfulla program. Vista fungerar utmärkt på min laptop med 512MB minne. Problemet är bara det att sen kan jag inte köra mycket mer än själva OS:et.

2GB kommer man långt med i Vista och 1GB duger fint för vanliga användare.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

XP tycker jag går grymt segt med 512MB, dock tror jag 2GB kommer räcka rätt bra i vista, fast jag har själv beställt ytterliger 2GB nu så det blir totalt 4GB för egen del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
"Microsoft rekommenderar 1 Gigabyte för Vista [...]".
Det känns som om man ska ta Microsofts rekommendationer som en underdrift i det här fallet?

Deffo, jag har hört att OCZ planerar att lansera 4 gigs kit med ram riktat mot gamers när Vista släpps.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

WinXP 32bit har väl en gräns på 3.5gb minne om jag inte minns fel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

kommer det vara stor skillnad med dessa latenser i jämförelse med tex. corsair 6400 C4 eller C5 minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
WinXP 32bit har väl en gräns på 3.5gb minne om jag inte minns fel.

Nja, men därimot har väl 32 bitars arkitekturen en gräns på 4 Gb. Om jag nu inte minns fel