Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masato
Vet inte, tror din är från USA eftersom jag har en kompis som beställde en därifrån och har samma stickers som dig. Min version är iaf med bluetooth och 120g hdd (+2gb ram som jag själv uppgradera då ). Jag tror USA versionen inte har inbyggd BT och 100gb hdd.

STår dock BT och 120gb hdd om du läser på bilden han tagit

Gissar att lintax har köpt den senare än dig.. -> nya stickers.. klistermärkena du har Masato ser ut likadana som på A6Tan jag hade.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098748
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010085086

Jag köppte nyligen bärbar dator och jag måste säga att jag blev så sjuuukt nöjd både med musen och med PCn. Ett riktigt litet(knappast )kraftpaket och musen är helt sjukt skön. Datorn köpptes för att kunna has på lan och ja det presterar oftast bättre än min stationära.

En död pixel flyttade dock ner detta köp från väldigt nöjd till rikitgt nöjd.
(Försöker dock i skrivande stund lösa detta problem med programmet UDPixel)

HP nx9420
C2D T7200 (2Ghz)
1gig RAM (DDRII 5300)
Mobility Radeon X1600 (256MB)
17" WXGA+ (1440 x 900)
VISTA capable (Gratis uppgradering till Vista)
1 död röd pixel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleshen
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098748
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010085086

Jag köppte nyligen bärbar dator och jag måste säga att jag blev så sjuuukt nöjd både med musen och med PCn. Ett riktigt litet(knappast )kraftpaket och musen är helt sjukt skön. Datorn köpptes för att kunna has på lan och ja det presterar oftast bättre än min stationära.

En död pixel flyttade dock ner detta köp från väldigt nöjd till rikitgt nöjd.
(Försöker dock i skrivande stund lösa detta problem med programmet UDPixel)

HP nx9420
C2D T7200 (2Ghz)
1gig RAM (DDRII 5300)
Mobility Radeon X1600 (256MB)
17" WXGA+ (1440 x 900)
VISTA capable (Gratis uppgradering till Vista)
1 död röd pixel

men hallå, den är ju ny, då får du en ny skärm, HP har väll också deadpixel warranty, eller

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Asså ja det har dom men den täcker knappast 1 död sub pixel...
http://www.tomshardware.com/2003/03/19/penalty/page7.html#iso...

Permalänk
Medlem

Luftar min MacBook lite. 1.8 ghz Intel Core Duo 512MB Ram

Lite kassa bilder...men men, det är ju en Mac

MvH

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleshen
Asså ja det har dom men den täcker knappast 1 död sub pixel...
http://www.tomshardware.com/2003/03/19/penalty/page7.html#iso...

vet bara att kompisen hade 1st död pixel (för ett tag sedan) på sin 9400, Dell kom och bytte skärmen direkt, just för att den var ny. (i o f är Dell jäkligt noga om det gäller en helt ny dator, dom skulle t o m komma och byta min skärm, bara för att ikonerna var lite halvsuddiga, men det ordnade sig (bara att ominstallera)).

oftast om datorn är helt ny brukar det inte vara några problem. har du pratat med HP ?

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Hur jävligt är det egentligen med en död pixel? Aldrig sett fenomenet själv, men låter ju helt sjukt irriterande? Finns det något sätt att garantera sig mot det när man köper över internet?

Permalänk
Avstängd

som sagt, vissa supportrar är generösare en andra , oftast är det "tyvärr" vilken person man ringer till på supporten. träffar man rätt, får man hur mycket hjälp som helst (och så ska det ju inte va)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

I detta fallet så är det inte särskillt jävligt. Det är inte alltid den syns. Men nu när du säger det så ska jag nog ringa och höra med HP och se vad de säger.

Permalänk
Avstängd

du kommer bara reta dig på det annars, självklart ska du ha en dator som funkar 100% om den är ny, inget att snacka om.

du har väll 2 veckors "öppet köp" som alla andra !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Jag retar mig inte direkt på den förutom det faktum att det är en död pixel. Men det stör mig inte direkt när jag använder datorn. Jag ska ringa HP imorn och se vad de säger, tack för uppmuntran till denna handling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
STår dock BT och 120gb hdd om du läser på bilden han tagit

Gissar att lintax har köpt den senare än dig.. -> nya stickers.. klistermärkena du har Masato ser ut likadana som på A6Tan jag hade.

det är nog som du säger, den Lintax har är nog nyare. Köpte min runt början av November. Tycker dock mina stickers är jättefina , fin kontrast med chassin och matchear "silver vs. black" themet :p. Men trots allt är det insidan som räknas ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
som sagt, vissa supportrar är generösare en andra , oftast är det "tyvärr" vilken person man ringer till på supporten. träffar man rätt, får man hur mycket hjälp som helst (och så ska det ju inte va)

Så är det säkert. Men när det kommer till de enslildas pixelpolicy så hjälper inte "rätt kille eller tjej" på support.
Pixelpolicy är något man bör ha kollat upp innan köp för att inte få en obehaglig överraskning efteråt.
Vissa godkänner alltså en eller ett par döda pixlar.
Nu verkar det som att HP följer en global standard likt Sony. ISO 13406-2.
Pixeldefekter klassificeras i tre kategorier:

* Typ 1 – pixlarna är alltid ljusa
* Typ 2 – pixlarna är alltid mörka
* Typ 3 – en av subpixlarna fungerar inte

Iden första tabellen ovan visas det antal defekta pixlar som tillåts för en rad skärmstorlekar och upplösningar.

http://www.sony.se/res/images/image/78/1095156816378.jpg

Dock så är jag inte 100% säker på att detta även gäller hos HP.
Men dom kör dock med samma standard.

Upptäcker man döda pixlar innan "öppet köp" tiden gått ut, så kan man ju naturligvis vara snabb och skicka tillbaka den. Annars får man kanske leva med det.

Permalänk
Medlem

Yes, min köpted i början av december. 120gb HD och BT samt 2gig minne här med. Gillar den riktigt skarp. Prestandamonster i liten förpackning. Presterar MYCKET bättre än min gamla inspiron 9300 med ett gf 6800.

Permalänk

Har en 9400 och en D400.

Har en död pixel på 9400, 10x10cm från övre högra hörnet.
Inte kontaktat Dell, men känns inte som att det är nån större ide när man ser vad som står på deras hemsida.

"Notera att pixelfel kan förekomma på LCD-skärmar i form av mycket små punkter/pixlar som förblir konstant mörka eller ljust missfärgade. Dell byter enligt avtalad servicenivå skärmar med pixelfel i överensstämmelse med industristandarder, varför upp till 5 defekta pixlar får accepteras. För vidare information, se:
http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo..."

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Asus U5F

Core 2 Duo T5500
1024MB ddr2 533
80gb 5400rpm
Intel GMA950
12"

Helt suverän.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Här kommer ännu en Asus..

modell - A8FM
C2D T5500 (1.66Ghz)
1GB 667Mhz DDR2
100gb 5400rpm
14 tum (1280x800)
Intel GMA 950
En del trevligt krimskrams som BT, kortläsare, toslink ut osv..

Väger 2.39kg och känns väldigt smidig jämfört med många 15,4 tummare. Grymt nöjd, speciellt med batteritiden!

Permalänk
Medlem

Min underbara Macbook Pro C2D med 2Gb ram. Är min första Mac och jag är toppen nöjd!
Gillar man design och kvalitét kännsla så skall man kolla närmare på denna maskin.

Permalänk
Medlem

Det där ser ju mer ut som 17" , eller har jag fel? Ser så stor ut..

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
Det där ser ju mer ut som 17" , eller har jag fel? Ser så stor ut..

Det är 17" .. vad jag vet finns bara Macbook pro som 17" ..?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

MacBook Pro finns också i 15,4" .. Men jag tänkte mer på att i hans sign står det 15,4" men om du säger att det är 17" har han väl skrivit fel.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleshen
I detta fallet så är det inte särskillt jävligt. Det är inte alltid den syns. Men nu när du säger det så ska jag nog ringa och höra med HP och se vad de säger.

Hej har också en död pixel på min HP dv6189eu, skulle va uppskattat om du kunde berätta om din supporterfarenhet. Har skickat pm med ^^

Hittade detta:

" What are pixel and sub-pixel defects?
A full pixel defect is a bright white dot or very noticeable black dot on the display. No full pixel defects are allowed per HP's monitor specification.
A sub-pixel defect is also referred to as a dot defect.
Bright dot sub-pixel defects are permanently "on", displaying a colored red, green, or blue spot on the display at all times.
Dark dot sub-pixel defects are permanently "off", displaying a black dot on the display at all times. "'

Hur vet jag om det är en full-pixel eller sub-pixel defect?

Visa signatur

Vi befinner oss i en galaktisk istid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
MacBook Pro finns också i 15,4" .. Men jag tänkte mer på att i hans sign står det 15,4" men om du säger att det är 17" har han väl skrivit fel.

Oops my bad.. Jo det där måste vara en 17" .. eller så är tangentbordet minimalt ^^

Nej det är fan en 15,4" .. eller så är touchpaden GIGANTISK .. kollade på apple och dom har tydligen ett sånt stort mellanrum även på 15,4an.. .. hmm mystiskt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hehe nä det är en 15,4 ja tuchpaden är STOR och grym! Ja tangentbordet är ganska kompakt jämnfört mot 17 tummaren ser man på retur och shift tangenterna...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Oops my bad.. Jo det där måste vara en 17" .. eller så är tangentbordet minimalt ^^

Nej det är fan en 15,4" .. eller så är touchpaden GIGANTISK .. kollade på apple och dom har tydligen ett sånt stort mellanrum även på 15,4an.. .. hmm mystiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Min underbara Macbook Pro C2D med 2Gb ram. Är min första Mac och jag är toppen nöjd!
Gillar man design och kvalitét kännsla så skall man kolla närmare på denna maskin.

http://www.ankarklint.se/test/Test%20av%20Macbook%20Pro%20Cor...
http://www.ankarklint.se/test/Test%20av%20Macbook%20Pro%20Cor...
http://www.ankarklint.se/glow.JPG

Hur fick du tangentbordet att lysa så det där? Finns det endast på MacBook Pro?

Permalänk
Medlem

Ja, det är endast på pro modellen.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Ok Nu har jag ringt HP-supporten och som jag misstänkte så ville de inte fixa den döda pixeln. MEN han gav mig 2 saker att försöka. Antingen låta UDPixel programet stå på i typ 12h eller att trycka på pixeln när jag startade datorn. Jag provade det senare och gissa vad. DET FUNGERADE!!

Men nu när jag tittade medan jag skrev så var den tillbaka. Så jag tryckte på den igen och efter lite tryckande så försvann den igen. Förhoppningsvis så leder detta till något iallafall. Pixeln verkar vara lite mer upplivad. SÅ jag ska fortsätta massera den ifall den kommer fram igen och sammköra det med UDPixel.

Permalänk
Medlem

Fleshen:

Till mig sa de följande:

Då din dator är så pass ny, bör du gå tillbaka med den till återförsäljaren med
den.
En helt död pixel räcker för rep/utbyte.

______________________

Så jag har en fråga infölr bytet

Hur kan jag backupa hela datorn. Jag har en extern hårddisk och vill backupa operativsystemet med installationer, ngn som vet ngt smidigt sätt, kanske någon mjukvara? Tack för all hjälp på förhand.

Visa signatur

Vi befinner oss i en galaktisk istid...

Permalänk
Avstängd

HP ska väll kunna hjälpa dig, jäkligt svagt av HP supporten, inte fan ska du behöva "trycka" på skärmen.

skulle häva köpet direkt, aldrig skulle jag acceptera på en sånn ny fin dator.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AKing
Fleshen:

Till mig sa de följande:

Då din dator är så pass ny, bör du gå tillbaka med den till återförsäljaren med
den.
En helt död pixel räcker för rep/utbyte.

Observera också att jag bara har en död Subpixel som nu varierar mellan död och inte död