Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harre
Sitter fortfarande och väntar på att de från Team teknik som comhem har anlitat för att byta mitt uttag skall komma hem till mig... men de har ju tagit över 2 veckor nu.

Varför man inte kan få uttaget hemskickat så man kan byta själv förstår jag inte. Det är ju bara en coax-kabel som ska kopplas in i en fin liten dosa bara.

För att sen ringer du likförbannat till dom och klagar när det inte funkar, bättre låta en fackman göra sitt jobb, inte byggaren bob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
För att sen ringer du likförbannat till dom och klagar när det inte funkar, bättre låta en fackman göra sitt jobb, inte byggaren bob.

,

hehe byggarebob

Permalänk
Medlem

Undra hur det går med uppgraderingen i GBG..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ytterligare uppskjutet hörde jag idag tyvärr. Allt bör vara klart 20/12, tror inte de gör allt melan 19-20e dock utan åtgärdar efterhand fram till den 20e. Jaja så kan det gå när inte haspen är på Tycker konstigt nog alltid det är Uppsala och Göteborg som blir belastade då comhem gör något...

Nu blir det en öl och piptobak.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ytterligare uppskjutet hörde jag idag tyvärr. Allt bör vara klart 20/12, tror inte de gör allt melan 19-20e dock utan åtgärdar efterhand fram till den 20e. Jaja så kan det gå när inte haspen är på Tycker konstigt nog alltid det är Uppsala och Göteborg som blir belastade då comhem gör något...

Nu blir det en öl och piptobak.

Vet du möjligtvis hur det ser ut för södra delen av Stockholm, närförorterna tex masmo, fittja, vårby, hallunda, alby? Rullar det på problemfritt där eller har dom också driftproblem som övriga Sverige har?

Permalänk
Medlem

Ingen aning, det är ju vissa småbelastningar kvar (säg att hastigheten går ned till 10-12mbit på primetime) på vissa ställen som inte gör att comhem nekar uppgradering till 24mbit. Det fixas väl efterhand. De riktiga problemområdena är Uppsala och Göteborg och det enda jag haft öronen på spets om. Uppsala är väl heller inte 100% fixat. Hastigheten kanske är rätt OK där nu men precis som i Göteborg kan uppkopplingen komma och gå..

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

när kommer dom uppgradera UPC nätet för tele i botkyrka ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Hur vet du ALLT phunky?

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Har inte följt tråden på ett tag men nu när jag kollar http://192.168.100.1/ ser jag "9571000 bits/sec" (stog 2900000 något förut när jag uppgraderade till 24 Mbit) och jag får endast ut 8 mbit nu.... har de nedgraderat mig i smyg eller?

Går jag in på comhems hemsida står det som vanligt att jag har 8/8 och att jag kan uppgradera till 24 Mbit.

Kommande faktura ser också lite skum ut:

Citat:

Bredband Large 24000 369,00
070101-070131

Bredband Large 8000 339,00
070101-070131

Bor i Stockholm, Haninge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Har inte följt tråden på ett tag men nu när jag kollar http://192.168.100.1/ ser jag "9571000 bits/sec" (stog 2900000 något förut när jag uppgraderade till 24 Mbit) och jag får endast ut 8 mbit nu.... har de nedgraderat mig i smyg eller?

Går jag in på comhems hemsida står det som vanligt att jag har 8/8 och att jag kan uppgradera till 24 Mbit.

Kommande faktura ser också lite skum ut:

Bor i Stockholm, Haninge.

Du är nergraderad till 8Mbit Download ja...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Har inte följt tråden på ett tag men nu när jag kollar http://192.168.100.1/ ser jag "9571000 bits/sec" (stog 2900000 något förut när jag uppgraderade till 24 Mbit) och jag får endast ut 8 mbit nu.... har de nedgraderat mig i smyg eller?

Går jag in på comhems hemsida står det som vanligt att jag har 8/8 och att jag kan uppgradera till 24 Mbit.

Kommande faktura ser också lite skum ut:

Bor i Stockholm, Haninge.

Hehe vi kunde inte ens uppgradera till 24/1 här, bor också i Haninge (Brandbergen).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
när kommer dom uppgradera UPC nätet för tele i botkyrka ?

Inte den blekaste, arbeten med att fixa upc's nät kommer hålla på ett bra tag efter nyår också. Inget jag är inblandad i.

AdaaM: Jobbar som entrepenör åt comhem blandannat.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velosider
Hehe vi kunde inte ens uppgradera till 24/1 här, bor också i Haninge (Brandbergen).

Jag bor också i brandbergen och uppgraderade på comhems hemsida dagen efter man kunde det. När jag kom hem (gjorde det i skolan) var mitt modem synkat till 24/1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Jag bor också i brandbergen och uppgraderade på comhems hemsida dagen efter man kunde det. När jag kom hem (gjorde det i skolan) var mitt modem synkat till 24/1.

Vårat webbkonto blev helt plötsligt spärrat så vi ringde till dem och de sa att det inte var klart i brandbergen O_o. Bor du i ett Akelius hus eller den "andra delen" av brandbergen? (skulle tro det eftersom de andra husen har ownit). Drygt att de över gatan har både comhem OCH ownit ethernet.

Edit: Visste inte att det fanns andra swecare här i slummet xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dålig fart på tptest

tja
inte så värst lysande fart mellan 1600-2300 här på hisingen/gbg men det har vi ju vetat om länge och läste nu att phunky skrivit att 20 december va nytt datum.. Men det funkar gott och väl att surfa på , märker ingen skillnad att läsa aftonbladet 1800 eller 0200. har vart så lågt som 2.5mbit men verkar mest ligga på runt 10mbit på tp test vilket jag nöjjer mig med tills efter nyår , sen kanske ja frågar nån stackare på comhems support om det e nåt fel=)
Nu kl 0230, 10mbit på tptest ,tror SweCarl porrsurfar!
tack för mig

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Har inte följt tråden på ett tag men nu när jag kollar http://192.168.100.1/ ser jag "9571000 bits/sec" (stog 2900000 något förut när jag uppgraderade till 24 Mbit) och jag får endast ut 8 mbit nu.... har de nedgraderat mig i smyg eller?

Går jag in på comhems hemsida står det som vanligt att jag har 8/8 och att jag kan uppgradera till 24 Mbit.

Kommande faktura ser också lite skum ut:

Bor i Stockholm, Haninge.

Ring dom.. samma sak hände mig, Det visade sig att det hadde blivit fel i deras system och att jag hadde 2st abbonemang 24Mbit och 8Mbit. och när modemet updaterade under veckan så fick den 8mbit.

Permalänk
Medlem

kollade mitt modem 42884296 bits/sec konstigt att det står 2900000i andras modem, nåt fel hos mig då lr?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velosider
Vårat webbkonto blev helt plötsligt spärrat så vi ringde till dem och de sa att det inte var klart i brandbergen O_o. Bor du i ett Akelius hus eller den "andra delen" av brandbergen? (skulle tro det eftersom de andra husen har ownit). Drygt att de över gatan har både comhem OCH ownit ethernet.

Edit: Visste inte att det fanns andra swecare här i slummet xD

Bor i ett lerduvan hus. Höghusen vid minigolfen, om du vet vart den ligger.

Permalänk

Nu skrattar jag åt hela Upcs gammla nät

jag kan även se all trafik som sickas från vart o bla bla , detta är jue inte alls bra .

antipiratbyrån skulle bara kunna plocka 1 efter 1

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Nu skrattar jag åt hela Upcs gammla nät

http://img80.imageshack.us/my.php?image=ownbymems1.jpg

jag kan även se all trafik som sickas från vart o bla bla , detta är jue inte alls bra .

antipiratbyrån skulle bara kunna plocka 1 efter 1

schysst att du postar en bild på folk ip och macadress också.

sen vad är det APB ska plocka de ser ju bara ipet vilket de kan göra i daxläget också, det de inte ser är vem det tillhör.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
schysst att du postar en bild på folk ip och macadress också.

sen vad är det APB ska plocka de ser ju bara ipet vilket de kan göra i daxläget också, det de inte ser är vem det tillhör.

det är ju bara "random" IPn istort sätt ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

du ser all aktivitet som rör sig på linan med //Razer

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
du ser all aktivitet som rör sig på linan med //Razer

Jassså? är det bara genom ditt subnät eller? hur kan du se det?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

waow, nån har laddat ner cain & abel och sniffat lite trafik.

jag är imponerad.

och nej man kan inte se all "aktivitet" som rör sig på "linan". vad det nu betyder.

suck.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Nu dog min "upc" lina.. 2/1mbit just nu klockan 19.00

Senast jag hade sådär låga värden var när upc presenterade sin 8+ tjänst. Tack combort.

Permalänk

zka : det hände mig med exact klockan 19.00 fick starta om utrustningen.

kommer bara upp i 5 mbit uppload nu också

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Usch va trött ja börjar bli på comhem ...
Har klagat på dom sen den 24/10 och är felanmält men händer inget och vägrar diskutera kompensation innan felet är åtgärdat...

TCP
Sändning: 155,97 kbit/s
Mottagning: 5,58 Mbit/s
UDP
Sändning: 913,97 kbit/s
Mottagning:16,09 Mbit/s

Synd man har bindningstid kvar

Permalänk

Nu har mitt abb strulat länge länge.

Har inte uppgraderat, men nu är min bindning äntligen klar och jag tänker aldrig binda mig igen. Utan nu blir det bara löpande abbonemang.

Har medium numer f.d. large.

Men jag har märkligt uppförande och långa dröjsmål innan sidor visas. Samma här som ovan att ingen diskussion ang kompensation innan de åtgärdat sina fel. Men jag tänker stå på mig för jag har lagt mycket tid.

Sen har jag inte fått min faktura som är e-faktura. Jag har anmält att jag vill ha den till min nya bank tre gånger utan resultat. Men jag gissar att det inte accepterar ett dåligt beteende med fakturan. Även om jag strular med betalning så anser de att de har rätt att strula mot mig men jag får inte strula tillbaka

Men ryktet har sagt att göteborgsproblemen ska vara lösta mitten december. Och med tanke på hur extra struligt det är i dag så kanske det är p.g.a underhåll

J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
För att sen ringer du likförbannat till dom och klagar när det inte funkar, bättre låta en fackman göra sitt jobb, inte byggaren bob.

Nu har byggare Bob varit här och bytt uttaget, och ca efter en timme som de sa så funkade internet igen... känns så skönt nu att få snabbt bredband igen... och de går undan kan jag lova... slangar hem grejer i 2.7MB/s nu...

verkar bara som att jag peerar via telia nu till sunet, men sålänge jag får denna goa hastighet så bryr jag mig inte så mycket.

1 <1 ms <1 ms 2 ms 192.168.1.1
2 49 ms 75 ms 77 ms VT-DOC-6-Cable3-0.comhem.se [80.216.92.1]
3 61 ms 150 ms 64 ms 213.200.189.96
4 72 ms 82 ms 67 ms 213.200.189.131
5 130 ms * * se-sto01a-ra2-ge-1-0-0-0.aorta.net [213.46.176.89]
6 55 ms 47 ms 49 ms 213.46.176.134.aorta.net [213.46.176.134]
7 77 ms 120 ms 51 ms s-bb2-pos7-1-0.telia.net [213.248.66.9]
8 52 ms 39 ms 37 ms s-b4-pos5-0.telia.net [213.248.66.14]
9 14 ms 19 ms 41 ms nordunet-113054-s-b4.c.telia.net [213.248.97.94]
10 38 ms 51 ms 41 ms stockholm2-POS6-0.sunet.se [193.10.252.178]
11 27 ms 25 ms 35 ms stockholm4-POS0.sunet.se [130.242.82.50]
12 92 ms 176 ms 129 ms uu-ftp-1-pos1-0.sunet.se [130.242.205.218]
13 55 ms 60 ms 31 ms archive-r1-eth0.sunet.se [130.242.205.210]
14 85 ms 45 ms 47 ms ftp.sunet.se [194.71.11.70]

Nu ska jag bara ringa comhem imorgon och be de justera min räkning, har juh inte haft bredband och telefoni nu på över en månad.

Permalänk

Inte sett något prat om högre upload på ett par sidor. Någon som vet något nytt?

Visa signatur

-: Crestron :-