Permalänk
Medlem

Alien vs. predator 3

någon som vet något om det spelet?

Ska tydligen göras iaf. =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

URL!? :>

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk
Medlem

Sök! Det var en tråd uppe angående det bara för någon dag sen.
Och för att svara på frågan; Nej det verkar inte som om det kommer att komma om jag minns rätt,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Och den där nyheten sa väl inte att det ska komma ett AvP3? Dom ska göra ett Alien rollspel inte AvP3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
Och den där nyheten sa väl inte att det ska komma ett AvP3? Dom ska göra ett Alien rollspel inte AvP3.

Men... Står "ett actionspel sett ur förstapersonsperspektiv och ett rollspel" och
"det första ska släppas 2009".

Så vi kan nog förvänta oss ett AvP3 eller ett Alien ???. Men som sagt så är faktiskt Alien universumet detsamma som Predator universummet.
(åtminstone så finns det spår av Aliens i Predator 2 och spår av Predators i Alien 2 om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

"Sega har tecknat ett avtal med Fox om att göra nya spel baserade på de mycket populära Alien-filmerna."

Mao inte ett nytt AvP utan ett Alien spel. Hade gärna sett att 3an ska komma men det finns inget som tyder på det tyvärr. Sen är det mer eller mindre samma "universum" dom utspelar sig i men det är långt från samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infelix
"Sega har tecknat ett avtal med Fox om att göra nya spel baserade på de mycket populära Alien-filmerna."

Mao inte ett nytt AvP utan ett Alien spel. Hade gärna sett att 3an ska komma men det finns inget som tyder på det tyvärr. Sen är det mer eller mindre samma "universum" dom utspelar sig i men det är långt från samma sak.

Sluta att förstöra mitt hopp

Aja, det är ändå survivor med Aliens och Marines som är roligast i AvP2

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Precis, vem bryr sig om predator? Det är ju att sitta i mörkret med 5 skott kvar i pistolen och sen hör det där "plipp!" ljudet som är den goa känslan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Precis, vem bryr sig om predator? Det är ju att sitta i mörkret med 5 skott kvar i pistolen och sen hör det där "plipp!" ljudet som är den goa känslan.

Jag njöt precis lika mycket av att sitta i mökret och sakta smyga mig på mina 4 skraja polare med sina laddade vapen som predator

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
(åtminstone så finns det spår av Aliens i Predator 2 och spår av Predators i Alien 2 om jag kommer ihåg rätt.

är det filmerna du menar nu?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är det filmerna du menar nu?

jupp

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
(åtminstone så finns det spår av Aliens i Predator 2 och spår av Predators i Alien 2 om jag kommer ihåg rätt.

Det finns en alien skalle i med i predator 2 men jag tror inte det finns någon koppling i alien 2 till predator då alien 2 gjordes året innan första predator filmen släpptes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Det finns en alien skalle i med i predator 2 men jag tror inte det finns någon koppling i alien 2 till predator då alien 2 gjordes året innan första predator filmen släpptes.

Du har nog rätt. Bara hoppas att AvP2 filmen blir bättre än AvP som var lika bra som smurf snor.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd

Har läst i pcgamers tidning att spelet heter Aliens: Marine Colonies...
(den tidningen kommer att komma ut den 6 maj nu)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Har läst i pcgamers tidning att spelet heter Aliens: Marine Colonies...
(den tidningen kommer att komma ut den 6 maj nu)

Colonial Marines menar du nog

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

kommer både ett Alien spel samt ett Alien vs Predator 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensJens
kommer både ett Alien spel samt ett Alien vs Predator 3

Källa på AVP3?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77472

sätt även lite om de på andra sidor, verkar inte finnas mycket om de för tillfället iaf.

Permalänk
Medlem

AvP 3 på gång! Verkar som att vi får en ny del i serien tidigt nästa år.

Alien vs. Predator gör comeback
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31411
http://www.gamedaily.com/articles/news/sega-vs-aliens-vs-pred...

Citat:

Sega har utannonserat att en ny Alien vs. Predator-titel är på väg av utvecklarna Rebellion - samma företag som ansvarade för den klassiska actiontiteln från 1999. Tidigt nästa år är tanken att två av filmhistoriens vidrigaste och mest elaka kreationer får göra upp igen, i ett spel vi för tillfället saknar vidare uppgifter om. Varsågod, ett stycke Sega-PR:

The innovative new AvP game presents an exciting opportunity for us. It represents a fantastic addition to our growing Aliens franchise and the reinvention of one of gaming's most cherished iconic titles.

Sega lovar att mer information kommer "vid ett senare tillfälle". Tills dess hurrar FZ-redax över att ett nytt spel i serien kommer överhuvudtaget. Samtidigt som vi med skräckblandad förtjusning minns hur läskigt Rebellions original var.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Spel*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Precis, vem bryr sig om predator? Det är ju att sitta i mörkret med 5 skott kvar i pistolen och sen hör det där "plipp!" ljudet som är den goa känslan.

Är du galen? Det mest tillfreställande is spelet var ju att dela kroppen på dom stora aliensorterna med kastskivan. Stort morrande monster kommar, man plockar up skivan och målsökningen aktiveras och man kastar och delar alien på mitten. Inget känndes bättre i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AvP3? Grymt! Ett av de bästa lan-spelen nånsin får en uppföljare!

Åh, jag minns än när jag spelade det första gången. Första matchen någonsin för mig, jag spelar som Marine... min UI buggar och jag har ingen aning om hur många skott jag har kvar och ingen radar. Så plötsligt dyker ett Predator-ansikte upp mitt i skärmen, jag hoppar till så att jag faller av stolen och skriker som en stucken gris. Hur härligt som helst

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Haha, jag kan se det framför mig! Själv vågade jag inte ens spela igenom demot.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ojoj! Härliga nyheter!
Har som så många andra många roliga minnen från lan där vi nötte AvP och AvP 2 hela nätterna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Detta måste självklart få en online funktion!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Ni har glömt det viktigaste...DETTA MÅSTE FÅ COOP!

Lägger dom inte in co-op så halveras betyget direkt...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Ni har glömt det viktigaste...DETTA MÅSTE FÅ COOP!

Lägger dom inte in co-op så halveras betyget direkt...

Håller med.. detta ska vara som left 4 dead.. fast AvP såklart

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Håller med.. detta ska vara som left 4 dead.. fast AvP såklart

Tror inte själva coop-delen är så viktig då ett spel som lägger fokus på just detta redan finns;
colonial marines.... google it

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Tror inte själva coop-delen är så viktig då ett spel som lägger fokus på just detta redan finns;
colonial marines.... google it

ett spel kan inte få för många spellägen.. bästa spelen har allt

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv