Datorhandel i konkurs??

Permalänk
Medlem

Dom jävlarna! Alltså datorhandel... Beställde grejor för 2 månader sen, betalade i förskott. Efter 1 månad skickade dom kolliid på paket som tillhörde någon annan kund, då hävde jag köpet och begärde pengarna tillbaka... tror ni jag fått något?

Jag ska fan anmäla dom för bedrägeri imorgon.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

"Gapa efter mycket..." finns det visst ngt som heter...

Permalänk
Medlem

Härligt att den skitbutik äntligen gått under. Jäkla trist för er som har blivit utan varor dock.
Men jag och andra har varnat för den här butiken här på Swec, på prisjakt med flera ställen så jag tycker det är lite konstigt att så många härifrån fortfarande shoppar där?

Permalänk
Medlem

kanske funkar för dom(funkade) dator handel kanske hade 1000000000 kunder varav 10000 inte var nöjda, visst syns det mer än en butik som har 1000 kunder där 1 ikke är nöjd?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

ja, de hade förmodligen en miljard kunder...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd

Jag har beställt därifrån och jag vart riktigt nöjd, priserna va skitbra, synd att dom gick i konkurs!

Permalänk
Avstängd

Ja, som en tidigare skrev så ifall man använt VISA eller något annat kreditkort så borde man få pengarna tillbaka ifall det nu dragits några. Saken är ju den att företaget inte har rätt att dra pengar från kortet förrän varorna är skickade. Förskottsbetala är inget bra alternativ ochd et borde folk lära sig alltså! Använd kreditkort eller betala när paketet kommer. Då ska det aldrig kunna gå fel helt enkelt.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

om man e dum

o förbetalar eller så - så måste jag säga att man är djävligt dum (vill inte säga sinnesjuk) - men jag ger ingen på stan 3 eller 5 eller andra tusen när de står o säger köp här vi är billigast - leverans - nä det vet vi inte kom och köp konsumerad grött eller vad det kan bli

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
för att dom var överlägset billigast när jag beställde min skärm.... sen vet jag att det var lite av en chansning... men att dom skulle gå i konkurs och att man inte skulle få tillbaka några pengar överhuvudtaget hade man ju inte precis räknat med
detta är vad jag kallar kasta pengar i sjön.... nästan 3 tusen också, jävligt tråkigt.... något måste det ju finnas man kan göra ?

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Efter att så mycket galla som spytts över Datorhandel på detta forum, på Pricerunner och på Prisjakt så måste man ju som konsument förstå att det innebar en stor risk att beställa från detta högst oseriösa företag. Så det man måste fråga sej varje gång man handlar är om det är värt ett par hundringar att riskera flera tusen och dessutom gynna ett oseriöst företag.

Om man ändå tycker det är värt det får man faktiskt stå sitt kast när varorna inte dyker upp, man blir av med pengarna eller i bästa fall får ägna timmar åt att bråka med företaget för att få sina saker.

Så jag kommer varken sörja Datorhandel eller de som blev av med pengar efter att jag och många andra lagt ner tid och energi på att skriva varning efter varning på detta och andra forum.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Kontakta konkursförvaltaren och hoppas på att få ut något ur konkursboet. Tyvärr så är inte utsikterna för det särskilt goda.

Detta är en av anledningarna till att man ALDRIG skall betala i förskott. Har firman inga andra alternativ för betalning.... välj en annan firma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Jag har beställt därifrån och jag vart riktigt nöjd, priserna va skitbra, synd att dom gick i konkurs!

Det finns ju en orsak till att de konkade. jag tror inte att de hade i avsikt att blåsa folk men ett företag måste tjäna pengar för att kunna finnas kvar.
Alla som är billigaste på pricerunner tjänar inga pengar och jag garanterar att de inte kommer att finnas kvar om ett par år.
De gånger som seriösa företag som komplett och dustin är billigast är bara när de kör kampanjer. Annars ligger de normalt på 5-10 plats... varför? Just för att kunna överleva som företag och ge kunderna service och garanti även efter köpet.

Visa signatur

- Who are you? -