Permalänk
Medlem

Multitronic.se

Har precis fått mina 5st WD diskar som jag beställde av Multitronic. beställde dem 14.40 och fick dem dagen efter till ett. enligt mig jäkligt bra pris (WD3200SB 320GB PATA raid edition = 908:-/st). Mycket trevliga att prata med på telefon dessutom. Verkar vara nyöppnade i Sverige, men har varit verksamma i Findland tidigare.

Rekommenderas!

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Verkar vara jäkligt bra priser.
Sitter med pekfingret 2cm ifrån ENTER-KNAPPEN för att beställa 2 st diskar o ny processor-kylning själv

Tackar för länktipset

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Ser ut som ett skrivbordsföretag som använder sig av www.gnt.se som leverantör och lager. (fast lite snyggare design).

Bra att tänka på att de flesta skrivbordbolagen har väldigt kort livlängd.
Men detta bolag verkar har hållit på ett tag och har några anställda så de kanske kan bekräfta undantaget.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Mm svår bedömt företag så här i början...
Det sjuka är att man inte riktigt tror på företaget fast att det funnits så pass länge i Finland. Få försöka hitta "betyg" på nån finsk sida.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Ser ut som ett skrivbordsföretag som använder sig av www.gnt.se som leverantör och lager. (fast lite snyggare design).

Bra att tänka på att de flesta skrivbordbolagen har väldigt kort livlängd.
Men detta bolag verkar har hållit på ett tag och har några anställda så de kanske kan bekräfta undantaget.

Iofs men får man problem inom garantitiden och detta företag har gått i konkurs så är det gnt.se som får ta smällen då man får gå bakåt i leden enligt KKL! Men enligt andra inlägg här inte utan att man får räkna med en del strul då leverantörerna inte direkt är så förtjusta i att ta i sådana ärrenden men KKL är icke förhandlingsbar så dom får helt enkelt gilla läget så att säga!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Ser ut som ett skrivbordsföretag som använder sig av www.gnt.se som leverantör och lager. (fast lite snyggare design).

Bra att tänka på att de flesta skrivbordbolagen har väldigt kort livlängd.
Men detta bolag verkar har hållit på ett tag och har några anställda så de kanske kan bekräfta undantaget.

Multitronic har funnits sedan 1995. Men tidigare bara i Finland. Nu har de också etablerat sig i Sverige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Iofs men får man problem inom garantitiden och detta företag har gått i konkurs så är det gnt.se som får ta smällen då man får gå bakåt i leden enligt KKL! Men enligt andra inlägg här inte utan att man får räkna med en del strul då leverantörerna inte direkt är så förtjusta i att ta i sådana ärrenden men KKL är icke förhandlingsbar så dom får helt enkelt gilla läget så att säga!

I teorin låter det ju jätte bra.... Men i praktiken är det inte så.
Vad jag har hört från flera som har försökt reklamera till distributören så har de mer eller mindre sagt "stick och brinn". De har ju inget med privatpersoner att göra så de bryr sig inte om de blir anmälda. Arns anmälning är inte ett skit värt för dem då beslutet är frivilligt att följa. Däremot om privatpersonern orkar och ha råd att gå till tingsrätt för att hävda sin rätt brukar de förlika. Det är billigare att förlika var 100:e person än att hålla på med massa returer åt privatpersoner.

Och ovanstående förutsätter att kunden vet från vilket företag produkten är köpt i från början. Och om man nu vet vart den kommer ifrån så måste kunden också kunna bevisa det med ett kvitto att den är köpt där vilket bara konkursboet har... Och de lär ju knappast bry sig.

Det enda hoppet är oftat att vända sig till tillverkaren direkt.

Eller att man köper från en etablerad firma som har större sannolikhet att finnas kvar den dagen man behöver hjälp.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

I Finland har Multitronic en en "fysisk" shop i Vasa. Chiefen e dansk.

Permalänk

Inget av deras telefonummer finns i Eniro. Jag kollade i bolagsverkets näringslivsregister, där finns inget Multitronic i Stockholm, däremot finns ett avregistrerat Multritronic Enterprice Handelsbolag i Västra Götalands län som verkar vara någonting annat. Aktiebolag borde man väl hitta hos bolagsverket?

Det verkar som Multitronic gömmer sig. Så med tankte på garanti, support och service, så hade jag aldrig beställt någonting från dom. Luktar faktiskt skrivbordsföretag m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DayWalker
Inget av deras telefonummer finns i Eniro. Jag kollade i bolagsverkets näringslivsregister, där finns inget Multitronic i Stockholm, däremot finns ett avregistrerat Multritronic Enterprice Handelsbolag i Västra Götalands län som verkar vara någonting annat. Aktiebolag borde man väl hitta hos bolagsverket?

Det verkar som Multitronic gömmer sig. Så med tankte på garanti, support och service, så hade jag aldrig beställt någonting från dom. Luktar faktiskt skrivbordsföretag m.m.

Citat:

Oy Multitronic Sverige AB
Organisationsnummer: 502064-2566

Adressuppgifter
Adress: Strandvägen 7 A

Postnummer: 114 56

Postort: Stockholm

Län för säte: Uppgift saknas

Telefon: Uppgift saknas

Verksamhetsfakta
Verksamhet: Partihandel med datorer och kringutrustning samt programvara
(Huvudnäring enligt SCB, SNI2002:51840)

Antal anställda: Uppgift saknas

Inregistrerat: 2006-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Med tanke på vad som skrivits i denna tråden, vore det tacksamt om du kunde klargöra din åsikt på ett mer förståeligt sätt...
Något som du som moderator, med din vana hur svårbegripligt det kan vara på nätet, borde förstå ...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Med tanke på vad som skrivits i denna tråden, vore det tacksamt om du kunde klargöra din åsikt på ett mer förståeligt sätt...
Något som du som moderator, med din vana hur svårbegripligt det kan vara på nätet, borde förstå ...

Tror inte Santa Claus hade någon direkt mening att visa en åsikt med sitt inlägg utan ville nog enbart visa att bolaget är registrerat i Sverige. På så sätt har han då visat föregående talare att företaget inte alls gömmer sig, utan att vederbörande missat i sin sökning efter det.

Mer ontopic så har jag handlat med detta företag på B2B basis när jag tidigare jobbade för en svensk distributör. Då hade de ingen verksamhet i Sverige men de handlade rätt betydande mängder. Så hyffsad storlek i Finland bör dem iaf besitta.

Min personliga uppfattnig är att det bör gå att lita på detta företag. Men detta är enbart baserat på min uppfattning av den finska delen och jag har alltså inte fysiskt handlat av dem i Sverige som PP.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Jag letar på bolagesverket, här är länken dit: https://snr3.bolagsverket.se/snrgate/default.jsp
Jag skrev in olika sökningar på fältet i vänstra kanten med det som poppade upp på sökningen 'multitronic' var endast följande:

Antal träffar: 1 Sökord: multitronic
Organisationsnr: Företagsnamn(firma): Företagsform: Firmatyp: Län: Status:
916850-9926 MULTITRONIC ENTERPRISE HANDELSBOLAG HB Firma 14 Avregistrerad

SantaClaus, på vilken sida har du hittat infot??

Det kunde kanske vara intressant att kika in i Strandvägen 7 A och se om dom har sitt kontor där. Eller kanske ett virtuelt kontor? Iallafall kanske det här verkar intressant?? http://www.7a.se
Det kan ju vara så att dom inte har personal i Sverige?

Någon som frågat dom vart man skickar trasiga varor? Det nämner dom inte i sin websida. Inom Sverige kostar 10kg icke-skrymmande paket 185kr och till Finland kostar motsvarande 456,25 kr enligt posten.se.

Du som köpte hårddiskarna, vilken betalningsmetod använde du? Kunde alltid vara kul titta på deras postgironummer och se vart den leder.

Permalänk
Medlem

Betalade med Visakort

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DayWalker
Jag letar på bolagesverket, här är länken dit: https://snr3.bolagsverket.se/snrgate/default.jsp
Jag skrev in olika sökningar på fältet i vänstra kanten med det som poppade upp på sökningen 'multitronic' var endast följande:

Antal träffar: 1 Sökord: multitronic
Organisationsnr: Företagsnamn(firma): Företagsform: Firmatyp: Län: Status:
916850-9926 MULTITRONIC ENTERPRISE HANDELSBOLAG HB Firma 14 Avregistrerad

SantaClaus, på vilken sida har du hittat infot??

Det kunde kanske vara intressant att kika in i Strandvägen 7 A och se om dom har sitt kontor där. Eller kanske ett virtuelt kontor? Iallafall kanske det här verkar intressant?? http://www.7a.se
Det kan ju vara så att dom inte har personal i Sverige?

Någon som frågat dom vart man skickar trasiga varor? Det nämner dom inte i sin websida. Inom Sverige kostar 10kg icke-skrymmande paket 185kr och till Finland kostar motsvarande 456,25 kr enligt posten.se.

Du som köpte hårddiskarna, vilken betalningsmetod använde du? Kunde alltid vara kul titta på deras postgironummer och se vart den leder.

Uppgifterna kommer från UC.

Ang. trasiga varor så är det återförsäljaren, dvs. multitronic som ska stå för frakt så länge man handlar i egenskap av privarperson.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DayWalker
J...
Det kunde kanske vara intressant att kika in i Strandvägen 7 A och se om dom har sitt kontor där. Eller kanske ett virtuelt kontor? Iallafall kanske det här verkar intressant?? http://www.7a.se
Det kan ju vara så att dom inte har personal i Sverige?

På den URLen kan man hitta att de tillhandahåller tjänsten "virtual office". Såhär beskrivs den: "Virutal Office är ett alternativ för dig som inte behöver en arbetsplats men en representativ adress för ditt företag och en fast plats att kunna hålla dina möten." (Mer info finns på deras sida).

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

Deras organisationsnummer är för ett aktibolag. Aktiebolag startar med talet 5 så vitt jag förstår det.

Men PRV (patent och registreringsverket) säger att varken Multitronic AB eller organisationsnumret 502064-2566 existerar i deras register.

Jag är nyfiken på hur dom kan ha aktiebolag utan att finnas i registret hos varken bolagsverket och PRV. Däremot är dom registrerade hos skattemyndigheten.

Vissa bildar utländksa bolag som dom kör i Sverige, oftast pga av att slippa mata in +100k kr. Dom har nog gjort något sånt, men får man tagga AB då?

Permalänk
Medlem

Har mängder med erfarenheter av multitronic...dock .fi inte .se
Multitronic.fi hör till de absolut bästa i Finland!
Alla gånger jag beställt har produkterna kommit snabbt och servicen har varit prickfri!
Mycket tillmötesgående personal!

Detta gäller som sagt den finska delen...men jag har svårt att tänka mig att den nyöppnade svenska kan vara sämre!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DayWalker
Deras organisationsnummer är för ett aktibolag. Aktiebolag startar med talet 5 så vitt jag förstår det.

Men PRV (patent och registreringsverket) säger att varken Multitronic AB eller organisationsnumret 502064-2566 existerar i deras register.

Jag är nyfiken på hur dom kan ha aktiebolag utan att finnas i registret hos varken bolagsverket och PRV. Däremot är dom registrerade hos skattemyndigheten.

Vissa bildar utländksa bolag som dom kör i Sverige, oftast pga av att slippa mata in +100k kr. Dom har nog gjort något sånt, men får man tagga AB då?

Kan det inte bara vara den enkla versionen? Dvs att det är ett finskt bolag, vilket det är ifrån början. Dvs Multitronic Oy vilket är finskarnas motsvarighet till AB, sedan har man väl öppnat en filial här i Sverige.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Några fler som har handlat från multitronic.se och kan dela med sig av sina erfarenheter. Är sugen på att dra iväg en beställning, men vet inte om man vågar. Känns nästan som om det är för bra priser för att vara sant. Ta en titt på http://www.multitronic.se/multitronic.php?mode=5 (support). Hur kan man missa att översätta hard drive med hårdskiva?

Permalänk

Jag har handlat där, fungerade riktigt bra. Snabba leveranstider och de svarade snabbt på mail.

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat där. En samsung 500gb hårdskiva (för 1394:-) samt en UPS.
Tyvärr var UPS:en trasig så jag har en RMA på gång.
Hittills ser det bra ut, 45 min efter mitt mail hade jag en fraktsedel (PDF) att skriva ut och sätta på paktetet.

SKa bli intressant att följa. Bra returhantering är viktigt när jag väljer leverantör iaf.

Permalänk
Multitronic.se

Multitronic Information

Hej! Jag noterade diskussionen om Multitronic här, och ser att ni hittat några relevanta frågeställningar jag skall försöka svara på från företagets sida.

1: Multitronic Sverige AB är ett finskt aktiebolag som ägs till största del av Multitronic Oy - runt 55-60%. Övriga delar ägs av de 4 huvudägarna i Finska bolaget Multitronic Oy samt 3 personer bosatta i Sverige och sista delen av personalen i Finland.
Multitronic Oy har kreditstatus AAA av ASIAKASTIETO - finsk motsvarighet till UC. I vår bransh i Finland har enbart 3% av företagen denna status.

2: Multitronic Oy har varit verksamt sedan 1995. 2001 byttes ägare till de nuvarande 4 huvudägarna och vartefter har en del anställda köpt ägande. Bolaget har sedan 2001 byggts upp från scratch för aktiv Internethandel. Vi utvecklar alla applikationer, grafik, program och dylikt själv.

3: Multitronic Sverige AB har kontor på Strandvägen 7A i Stockholm. Vår verksamhet körs båda från Sverige och Finland, med två personer lokalt i Stockholm och utveckling med fler på gång i Dalarna. Telefonsupport och -försäljning finns i båda länderna simultant. Mail besvaras också från både Finland och Sverige.

5: Multitronic Oy har byggts upp på kostnadseffektiva rutiner. Med Multitronic Sverige AB är det tänkt att vi skall dra nytta av stordriftsfördelar. Konceptet är samma som i Finland. Välbeprövat, fungerande och tillförlitligt.

6: Är vi ett skrivbordsbolag som inte kommer att hålla länge? Nej det är vi inte. Vi har i praktiken nästan inga driftkostnader i Sverige. Kunskap om e-handel har vi redan från Finland. Websidan utvecklas och drivs redan på svenska i Finland. Finska bolaget går med vinst. Långsiktighet är ett av våra grundmotton.

8: Har vi avhämtning / fysisk butik på Strandvägen? Nej av kostnadskäl och brist på lämplig logistik där har vi valt bort detta till en början. Hur som helst levereras beställningar som beställts före kl. 14 och som finns i lager följande dag med Posten eller Stockholms Åkeri. Försändelser går direkt från distributör till slutkund. Vår uppgift är att se till att detta händer så smidigt så möjligt både i köp- och aftersales skedet.

Vår verksamhet har byggs på samma sätt i Finland och i Vasa har vi idag 600 m2 kontor, service och försäljningsutrymme.

9: All personal inom Multitronic Oy och Multitronic Sverige AB har svenska som modersmål - utom jag och en finsk kille som arbeter på deltid.

10: Multitronic Oy's webshop blev testad 2 gånger i fjol:

- Multitronic placerade sig på sjunde plats bland 351 deltagande affärer. Bland "data" webbshopparna placerade sig Multitronic på delad andra plats tillsammans med Verkkokauppa.

- Mikrobitti (finsk datatidning) gav Multitronic högsta betyg 10 av 10 som enda företag bland alla testade i kategorin kommunikation/tillgänglighet/snabbhet på mail/telefon.

11: Eftersom vi enbart är vanlig dödliga kommer vi också att göra fel ibland. Eller vi kommer att vara involverade i händelser där saker går snett - tex. leverans som inte kommer fram. En bugg i någon applikation. Misstag händer hos några av våra samarbetspartners. Hur som helst ser vi till att våra rutiner ständigt utvecklas och förbättras så att sådana fel undviks. Till glädje för kund och för ökad effektivitet för oss. För att fortsätta utvecklas välkomnar vi också feedback och diskussioner som detta och hoppas att detta svar gav lite mer tydlighet

Permalänk

Re: Multitronic Information

Citat:

Vi utvecklar alla applikationer, grafik, program och dylikt själv.

Ursäkta frågan men webshoppen på www.multitronic.se är definitivt en 'köpt' webshop av GNT. Samma layout, kategorier och produkter. GNT är ju också ett finskt företag så för Sverigemarknaden kanske ni köpte in deras shop istället och alla leveranser och dylikt går igenom dem medan ni sköter support?

Hur funkar det med att ni gör alla saker själva?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Multitronic Information

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakershaker
Ursäkta frågan men webshoppen på www.multitronic.se är definitivt en 'köpt' webshop av GNT. Samma layout, kategorier och produkter. GNT är ju också ett finskt företag så för Sverigemarknaden kanske ni köpte in deras shop istället och alla leveranser och dylikt går igenom dem medan ni sköter support?

Hur funkar det med att ni gör alla saker själva?

Vad 17 spelar det för roll bara det är funktionellt (är det?). Visst kan det vara bra med individuella lösningar och lite personligt "lullull", men allt extra kostar. Betalar gärna för varan och inte för "förpackningen".

Permalänk
Multitronic.se

Hejsan,

Webshop:n är inte köpt - men produkter kommer från GNT.

GNT säljer e-lösninger till återförsäljera - en sådan lösning har vi dock inte.

Om du går på www.multitronic.fi och kollar under kontakt ser du en bit ned av sidan att vi har en avdelning för programmering och internet tjänster. Här jobbar tre personer på fulltid. Knappast skulle vi betala lön att dom om vi har köpt lösningen.

Vi försöker ständigt att uttveckla vår ehandelslösning och om du jämförar den med en "GNT Shop" så ser du en stor skillnad - tex har vi:
- prisuttveckling
- automatisk notifikation kring lager status / prisändring
- om du kollar i steg 1 i varukorgen så ser du också her lösningar som inte finns i en GNT shop:
- fråga Multitronic
- fråga en vän
- sänd önskelita
- spara varukorg (om du är loggat in)

Med de tre första gömmas köpkorgen och den som mottager mailen kan klicka på en link som genast öppnar vår sida med produkterna i varukorgen.

Detta har en GNT lösning inte.

Om du har inloggning hos oss finnas där också en rad andra funktioner - tex kolla:
- order historik
- lättera att göra RMA
- ställa in hur produkt sorteringar göras
- visa priser med och utan moms (kanske en GNT shop har detta också?
- skall produkt info komma som en "pop up"

I produktlister har vi en "mouse over" effekt som viser en thumbnail när man drar musen över produktbeskrivning.

Vi har givetvis också andra lösningar än GNT-Webin inte har.

Så vår ehandelslösning är definitivt inte - om jag får använda dina egna ord - köpt från GNT!
Produkter och produktinfo kommer derifrån. Vi har ju jobbat med GNT i många år i Finland - men om du kollar på finska site så har vi en rad produkter som GNT Finland inte har. Detta kommer vi nog också att ha i Sverige så småning om.

Men det är rätt att GNT skötar vår logistik samt produkter och produkt info kommer från dom. Strukturen är också baserat på deras "logik" - men vi kan om vi vill ändra den.

Sista slutligen kan du kolla vår IP och jämföra den med GNT shops - så ser du att vi använder egen infrastruktur. En GNT shop är hostat hos GNT.

Hoppas jag fick klarat utt denna fundering också.

Men som sagt är det bara att skriva i forumet, maila eller ringa oss om där är oklarheter som där finns behov av att få klarlagt. Så skall vi svara bäst vi kan...

Permalänk

Bra svarat

Vid en snabb överblick av sidan och produkter var det väldigt mycket som var likt men som du säger det kan bero på att ni har GNT som leverantör.

Permalänk
Medlem

Bra företag. Snabb leverans, bra priser, bra sortiment. Allt som fattas är en hämtbutik i Stockholm.

Permalänk
Medlem

mina erfarenheter.

Här kommer mina erfarhenheter. Svart på vitt. Jag ger ingen annan åsikt än denna. Kolla hela tiden datum och hur tiden rinner iväg:
Jag hade beställt en Shuttle XPC SD11G5 från multitronic i i början/mitten på mars. Anmäler en DOA den 22 mars.

1. 22 mars
Hej!
Jag har köpt en shuttle SD11G5 av er. Tycker att den beter sig lite underligt. Vet inte om det är jag som missar något eller om det är ett hårdvaru fel på den.
Symptomen är iaf som följer:

Vid installation av Linux eller Windows XP SP2 så går installationen bra så länge man håller sig i max 800x600.
I linux vid boot efter installationen så får jag nåt slags video flimmer efter jag gjort mitt val av boot metod i grub.
När jag testat med Windows Xp så kommer maskinen upp. När jag sedan installerar de medföljande drivrutinerna för vga kortet och bootar om så
kommer den bara till initalisering av ivrutinen sen bootar maskinen om igen. Fortsätter så för evigt i en loop.

Har testat att uppdatera BIOS till version sd11s00l va sd11s00G som va där från början.

HAr också testat en massa olika bios inställingar för att försöka ta reda på om någon av dom kan fixa detta problem.

Det jag hittar om detta på Internet är denna http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=35425&si...
Som är på ett sätt liknande men inte riktigt.

Har testat med att koppla upp den både digitalt till en skärm och analogt till en skärm. Har också haft både den analoga och den digitala inkopplade.

Summering: Vad jag kan se så verkar den inte klara högre upplösningar 800x600 även då jag har rätt drivrutiner. Enl shuttle ska den iaf klara 1280x1024 och enl uppgifter från andra har de kört den mycket högre..

Har suttit 2 kvällar med denna och man börjar ju misstänka att det kan vara nåt fel på den. Jag jobbar som data konsult men man kan ju alltid ha missat nåt, Tycker dock att den beter sig konstigt.
Vad tycker ni?

2. svar 22 mars
Hejsan,

Givetvis låter det som ett hårdvara problem. Kan vi få ordernummer så vi kan komma videra.

Mvh

Jens
Multitronic

3. 22 mars
ordernummer är 3397.MvhHardy

So far so good:

4. 22 mars

Hej!

Detta gäller ST 500178, produkt SHUTTLE XPC SOCK 479 INTEL 915GM (SD11G5).

Har gjort en DOA - dead on arrival - ansökan på denna.

Återkommer när vi har svar.

Mvh

Jens
Multitronic Sverige AB

5. Zzzzzz 5 dagar senare. 27 mars

Hej!

Detta gäller följande produkt:
Produkt: SHUTTLE XPC SOCK 479 INTEL 915GM
Produktkod: SD11G5
Serienummer: 070213125192
Felbeskrivning: unsable to run higher resolution than 800x600

Multitronics case nummer är: ST 500178

Returnumret(RMA) är:

Returneringsadressen är:
Multitronic Sverige AB
Strandvägen 7A
11456 Stockholm

Sänd paketet som "kundreturnering" via posten. På det sättet kan du
skicka paketet utan postavgifter. Använd den bifogade PDF-filen för
att skriva ut ett adresskort som du fäster på försändelsen.

Skriv RMA-numret, din adress och ditt telefonnummer på ett papper som
du lägger inuti paketet.

Packningsinstruktioner:
Processorer:
Returnera en Boxad processor med dess fläkt och kylfläns, annars tas den inte emot. Returnera en normal processor utan fläkt och kylfläns.

Inga retur- och/eller postlappar får klistras ovanpå original
förpackningen.
Detta gäller inte stora förpackningar, t.ex. skrivare, skärm, datorlåda osv.

Garantin behandlas av Multitronic Sveriges leverantör i samarbete med
tillverkaren av din produkt. Beroende på tillverkarens rutiner dröjer
utbytet av produkten upp till 4 veckor.Om den levererade produkten inte är sönder och är ingen garantisak debiterar vi fraktkostnad för ankomst och retur. Service/kontrollavgift debiterar vi därtill 150-350 kr beroende på tiden för utredningen.

Om du har frågor ring eller skicka e-post till oss.

Multitronic Sverige AB
Vesselin

6. 27 mars

Det står skriv RMA nummret men inget RMA nummer finns med i detta mail. Är det jag som missförstått nåt???

Mv
Hardy

7. Zzzzzzzz 2 dagar senare , 29 mars
Hejsan,

RMA nummer behövas - vi koller upp detta imorron och återkommer.

Grejer får inte skickas ivägg utan RMA nummer.

Mvh

Jens
Multitronic

8. 30 mars börjar tröttna lite.

Har ni fixat detta än? Ska försöka skicka denna i helgen så det skulle vara bra. Annars så skickar jag den till er utan något nummer så får ni fylla i det själva.

Mv
Hardy

9. 31 mars

Hej Hardy!

Tyvärr har vi inte fått något RMA nummer från leverantören ännu. Jag har ingen aning om varför det dröjer såhär länge och tyvärr kan jag inte kolla upp det nu idag heller. Vilken adress har du fått på fraktlappen du fick från Vesselin hos oss? Om den går till oss på Strandvägen i Stockholm kan du skicka in den så fixar vi resten, men om det står GNT på den som mottagare kommer paketet tyvärr bara att studsa då det når vår leverantör. Ifall av det senare vore det jättefint om du kan vänta till måndag så får vi ta fram piskan för att lösa detta snabbt.

Trevlig helg så länge!

Mvh

Jon
Multitronic

10. 02 april , jag väntade ett tag
Det va eran adress som stod på. Jag har nu skickat denna via posten idag.

Mv
Hardy

11. 13 april Man är tålmoden.
Har inte hört någonting på 2 veckor. Vad händer?

Mv
Hardy

12. 16 april. Mailen försvinner i cyberrymden
Hallå igen?
Har ni sett denna? Hur går det?

Mv
Hardy

13. 16 april Oj ett svar. och Ja knark är inte bra för dig.
Hej Hardy

Ni vill ångra köpet på
SHUTTLE XPC SOCK 479 INTEL 915GM
070213125192
Garanti: 2 år
Efter som dett har dröjd så länge.
Kan ni skicka Er kontonummer så kan vi betala tillback pengarna för produkten som är 3 862,00 kr

Mvh. Vesselin

14. 16 april. Hardy förklarar igen. Alltid lika pedagogisk.
eh... Jag skickade produkten i retur för att den var DOA. Helst skulle jag ju vilja ha en fungerade produkt då jag ändå msåte beställa denna vara någonstans. Så vad jag efterfrågade var status på returen. kan jag få en fungerade produkt som jag har beställt? Har ni ingen status? OM så är fallet får jag såklart ta pengarna tillbaka men det skulle gynna mig bättre om jag fick en fungerande vara istället. Mitt konto nummer iaf om ni inte kan lösa detta är: Skandiabanken XXXXXxxxxxxxXXXX

Mv
Hardy

15. 17 april. En månad sen jag anmälde felet!
Hej,

Vi hade missuppfattat situationen lite, men vi kan självklart skicka produkten till dig. Vi fick faktiskt veta status idag i det här ärendet. Den hade redan skickats till dig en gång, men tydligen till fel adress. Jag skulle kunna kontrollera din adress för säkerhets skull, så det inte händer igen. Om du kan vara snäll och meddela din adress så kollar vi att den är i sin ordning.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

16. 17 april. Skickar min adress igen.
min väg
xxx xx
Stockholm

17. 24 april.. Zzzzzzz
Man undrar ju vad som händer?

Mv
Hardy

18. 25 april. Frustrerad och blåst på 3,5k?
Hallå? Får man inget svar längre?

//Hardy

19. 25 april
Hej,

Jag beklagar fördröjningen, jag ska vidarebefordra frågan till killarna på avdelningen som sköter de här ärendena.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

20. 25 april. Förlåt lite dryg kanske.

Jag förväntar mig att du hör av dig till mig idag och säger när ni kan skicka produkten till mig.

/Hardy

21. 25 april. Henrik e snabb!
Hej,

Jag ska försöka skynda på ärendet så gott jag kan, men eftersom det inte är jag som sköter de här ärendena kan jag inte garantera att jag får fram informationen idag. Vi hör självklart av oss så fort vi har fått besked om när du kan ha den nya produkten.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

22. 25 april. Usch va dryg jag är.
Gör ni? Det har gått en månad så jag börjar ju tveka.

/H

23. 26 april. en dag senare...
Fortfarande inget svar?

Mv
Hardy

24. 26 april
Hej,

Inget klart svar än tyvärr, men jag väntar svar innan kl 14 idag. Det jag har fått fram är att produkten har skickats från distributören till oss, men efter det har jag inte fått besked än om var den har hamnat. Den borde rimligtvis ha kommit fram allra senast idag.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

25. 26 april. YEs nu jävlar!!! ELLER!?
Hej,

Jag har fått svar att den har kommit till vårt kontor och ska skickas vidare till dig. Jag är inte helt säker på att den hann iväg idag, men jag tror tyvärr inte det.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

26. 26 april. Diplomatisk och hoppfull, nu får väl sagan ett lyckligt slut!
ok . Men då vet jag att den är på väg iaf. tack för svar.

Mv
Hardy

27. 4 maj. Detta är idag!
Jag hade inte fått den igår. Iaf. Det har nu gått en vecka sen ni sa att ni skickade den. Ni har skickat denna va? Har ni något kollinummer från posten på den så jag kan se vart den är?

Mv
Hardy

Döm själva vad detta är för leverantör.

Uppdatering:
Svar från Henrik idag 4maj yiiihaaaaa :):
Hej,

Den har skickats, kollinumret är 84024491453SE.

Med vänlig hälsning,

Henrik
Multitronic Sverige AB

På postens sida. Alla kan följa och se om den kommer fram eller åker någonannanstans.

84024491453SE
Från:
Multitronic Sverige AB
Till:
18133 Lidingö Här är din försändelse:4 maj kl 12:38
Posten Företag Lidingö Centrum, Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe

Det har inte funnits nån vilja överhuvudtaget att informera mig eller att hantera detta på ett bra sätt.
Tex Ett tips Multitronic. Kollinummer, skicka ut detta till kund så fort som ni skickar en produkt med posten. Detta ger Kunden Trygghet!
Hela tiden har jag fått efterfråga info , det är röda tråden. (infon har också varit bristfällig) Det är helt fel och ni bör ta hand om de kunder ni kommer få i framtiden. Jag kommer ge min bestämda åsikt på siter som denna, prisjakt osv.

Edit: Den har kommit till vikingspel.. kan nu hämtas ut. ca 2 månader efter att jag betalade varan.

Permalänk
Medlem

Fy fasen vilket skämt. Många firmor är väldigt snabb på att sälja men när det kommer till kundvård och support tappar de totalt.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT