Corsair lanserar fickminne med plats för 16 GB

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar fickminne med plats för 16 GB

Corsair har i sin Flash Voyager-serie lanserat vad som förmodligen är världens första fickminne med en lagringskapacitet på hela 16 gigabyte.

Läs nyheten: Corsair lanserar fickminne med plats för 16 GB

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

va? Läshastigheten är medan lästhastigheten är? :S

Permalänk
Medlem

Woot! En Windows Vista installation i ett portabelt USB minne (Vet inte om det ens går men det vore coolt).

"Note to self: Bli inte en forumhora efter 5 st whiskeycola".

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Riktigt nice. Snart kommer man kunna gå runt med några terabyte i fickan känns det som.

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan det finns en ipod med flashminne. Borde ta ner vikten och storleken markant.

Edit: Menar såklart en ersättare till nuvarande Ipod Video.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Undrar hur lång tid det tar innan det finns en ipod med flashminne. Borde ta ner vikten och storleken markant.

Har du hört talas om iPod nano?

och sedan lär det ju ta dryga 40 timmar och fylla hela minnet^^

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Jojej: Ironi?
om inte så säger jag bara Nano

och jag hoppas verkligen att flashminnen blir större snabbt så att man kan bli av med de förfärliga hårddiskarna Och att bli av med de ömtåliga dvd-skivorna vore inte helt fel heller. Varför inte ladda ner filmerna på nätet och köra dem ifrån flashminnet istället för att ha repiga dvd-skivor...?
FLash till folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
Jojej: Ironi?
om inte så säger jag bara Nano

och jag hoppas verkligen att flashminnen blir större snabbt så att man kan bli av med de förfärliga hårddiskarna Och att bli av med de ömtåliga dvd-skivorna vore inte helt fel heller. Varför inte ladda ner filmerna på nätet och köra dem ifrån flashminnet istället för att ha repiga dvd-skivor...?
FLash till folket!

Flashminnen klarar bara av att skrivas till ett x antal gånger.
dock så är det rätt så många gånger men jag tror inte det hade fungerar som system disk en längre tid.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Har du hört talas om iPod nano?

och sedan lär det ju ta dryga 40 timmar och fylla hela minnet^^

Okej, omformulerar mig.

Undrar när det finns en ersättare för Ipod Video med duglig läs- och skrivhastighet som kör med flashminne.

nöjd?

(edit: Med lagringskapacitet motsvarande idag, ~30Gb)

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Flashminnen klarar bara av att skrivas till ett x antal gånger.
dock så är det rätt så många gånger men jag tror inte det hade fungerar som system disk en längre tid.

vadå ett x antal gånger , bifoga gärna länk till den nyheten......att det inte kan skrivas flera gånger till sådana minnen, de rensas väll som flashminnen gör eller vadå, det finns ju massa flash diskar som görs/håller på att göras.,,,, men att de skulle sluta fungera efter ett tag?? ke=? ps: o då menar jag inte flash minnen som man har i fickan och går sönder för att du bär runt den,, utan stillsamma hårdiskar som är på g till marknaden just nu, som bara ligger helt stillsamt tyst som ett löv i vattnet ^^

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Synd att den var så ful bara...

Aja snart kommer andra med 16 GB också så.

Permalänk
Medlem

The 16GB storage capacity allows you to store up to four full DVD movies or over 20 CDs of music. The drive is also bootable so you can install Windows on it and boot directly from the flash drive. Sustained read speeds are around 22MB/sec and sustained write speeds are 7MB/sec. Priced at $299.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ber
vadå ett x antal gånger , bifoga gärna länk till den nyheten......att det inte kan skrivas flera gånger till sådana minnen, de rensas väll som flashminnen gör eller vadå, det finns ju massa flash diskar som görs/håller på att göras.,,,, men att de skulle sluta fungera efter ett tag?? ke=?

Det är ingen nyhet, det har man vetat sedan de kom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory#Limitations

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Vad menar de med "åtta högupplösta filmer"?
Senast jag kollade så får det plats med ca två "högupplösta", beroende på komprimering och sånt.

Permalänk
Medlem

ju större minne desto mindre sliter man på de där x antal gångerna iof..

iPod nano har ju snabb skrivning förresten, tar inte många minuter att fylla. jämfört med det apsega M2-minne jag kör med nu iaf.. saknar min nano..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Verkar vara på väg in till Komplett och pris är satt.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329427

Finns även en från Twinmos men den är mycket dyrare.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327227

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Varför så mycket om 16GB? 64GB stickorna har funnits ute ett tag redan...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ca 30 minuter att fylla den, inte jäte dåligt iaf!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför dom inte kan speeda upp läs och skriv hastigheten på dom
Skrivhastigheten är under all kritik.
läshastigheten är väl rätt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vad menar de med "åtta högupplösta filmer"?
Senast jag kollade så får det plats med ca två "högupplösta", beroende på komprimering och sånt.

Beror också på hur långa fimerna är. Man kan få in nästan oändligt många oändligt korta högupplösta filmer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Varför så mycket om 16GB? 64GB stickorna har funnits ute ett tag redan...

För dödliga: Nej, det har verkligen inte funnits 64GB USB-stickor att köpa.
Vem fan bryr sig om det finns en 64GB-sticka för 75.000:-/st i tjugo exemplar någonstans?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
För dödliga: Nej, det har verkligen inte funnits 64GB USB-stickor att köpa.
Vem fan bryr sig om det finns en 64GB-sticka för 75.000:-/st i tjugo exemplar någonstans?

Du har noll koll på vad dom kostar ser jag för man får dom för runt 30.000kr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Synd att den var så ful. Jag kan tänka mig att köpa en lite stilrenare.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Synd att den var så ful. Jag kan tänka mig att köpa en lite stilrenare.

Jupp, tänkte precis samma sak. Kostar den 3000kr kan man väll få den i nått snyggt aluminiumskal? Som den ser ut nu ser det mer ut som en såndär plastleksak som följer med Kalle Anka-tidningen, tillverkad i kina för 20öre. Drömmen är ju ett skal som är CNC-fräst i ett enda stycke, gärna från en solid aluklump, så man känna doften av kvalitet på flera meters avstånd.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Synd att den var så ful. Jag kan tänka mig att köpa en lite stilrenare.

Den är stöt och vattensäker, varvid det lite klumpiga utseendet.

Har en sådan sticka (fast 1gb), den känns väldigt "stabil" i konstruktionen!

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du har noll koll på vad dom kostar ser jag för man får dom för runt 30.000kr.

Öhm, vad de kostar var inte direkt diskussionsvärdet.
De är väl dessutom större än denna?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jag har också en sådär stick fast i 1gb, jag är mykcet nöjd med den förutom att locket lossnar lite väll enkelt.

Visa signatur

:: AMD winchester 3200+ @ 3800+ :: Zalman 7700 AlCu :: Thermaltake Xaser V Blue Damier :: DFI LanPatry UT :: Hiper 580W :: Power Color x850XT :: Kinston Hyper X 2x512mb @2-3-2-6-1T 2,3v :: Razer Diamondback :: 3Dmark 01 :: 25210p 03 = 12492p :: 05 = 6130 ::