Två nya Athlon64-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag tänkte mer på att det kommer att vända sig på så sätt att prestandatronen växlar mellan Intel & AMD.. men då var man körd i huvudet eftersom AMD tagit tronen & Intel var körda när man påstod det... Vad skiljer sig nu mot då? Är AMD körda idag eftersom Intel har prestandatronen eller det är precis som jag påstod redan när AMD hade prestandatrornen att spelen är spelbara på vilken man än väljer & äger i spel gör den spelare som har spelskickligheten & i alla andra applikationer handlar det bara om en tidsaspekt?

Vad jag har visat för diagram är upp till mig & dom slutar jag att visa när jag vill samt dom visade jag när noobs hävdade att Intel inte hade en processor med spelprestanda alá AMD...

Suck...det känns som den här diskussionen har tagits upp och dött för många gånger...orkar inte en gång till...

Detta är ingen AMD mot Intel tråd Skruvis.

Vill du diskutera detta så skapa en ny tråd.

...och nej, det var inte jag som började med Intel vs AMD!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Suck...det känns som den här diskussionen har tagits upp och dött för många gånger...orkar inte en gång till...

Detta är ingen AMD mot Intel tråd Skruvis.

Vill du diskutera detta så skapa en ny tråd.

...och nej, det var inte jag som började med Intel vs AMD!

Alltså har jag rätt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Alltså har jag rätt.

Det har jag inte sagt, om du har rätt eller inte får någon annan avgöra.
Vad får dig att tro att du har rätt förresten?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men visst fasen har väl en E6600 ett bra övertag gentemot en AMD X2 4600+. Valde just när jag beställde dator mellan AMD och Intel, jag har alltid kört Intel dock och det blev det nu också, såg ingen anledning till att köpa en AMD nu när det finns nya prollar, ny arkitektur från Intel. Har läst massa recensioner om att C2D gör riktigt bra ifrån sig i spel.

OBS! Jag har absolut inget emot AMD, hade det varit för ett år sen hade valet varit självklart.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

Att C2D just nu ger mest "bang for the buck" är ett faktum. Men vem vet hur det ser ut om något år? Jag har kört AMD de senaste gångerna jag bytt system, men det som avgör valet nästa gång är helt enkelt hur mycket prestanda man får för slantarna.
Förstår inte varför så många trådar måste bli en diskussion om vilket fabrikat som är bäst. Får man en bättre självkänsla genom att hävda att den ena är bättre än den andra? Jag vet inte.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Rätta mig om jag har fel men visst fasen har väl en E6600 ett bra övertag gentemot en AMD X2 4600+. Valde just när jag beställde dator mellan AMD och Intel, jag har alltid kört Intel dock och det blev det nu också, såg ingen anledning till att köpa en AMD nu när det finns nya prollar, ny arkitektur från Intel. Har läst massa recensioner om att C2D gör riktigt bra ifrån sig i spel.

OBS! Jag har absolut inget emot AMD, hade det varit för ett år sen hade valet varit självklart.

Det som menades med jämförelsen ovan var att även fast C2D är snabbare i spel, så kör man oftast spelen med grafikkortet som begränsande faktor. Så du kan inte se skillnad i prestandan när du spelar. Du kan nästan bara benchmarka fram skillnaden, och då med inställningar du kanske aldrig skulle spelat med i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det som menades med jämförelsen ovan var att även fast C2D är snabbare i spel, så kör man oftast spelen med grafikkortet som begränsande faktor. Så du kan inte se skillnad i prestandan när du spelar. Du kan nästan bara benchmarka fram skillnaden, och då med inställningar du kanske aldrig skulle spelat med i vanliga fall.

Så sant så sant!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det har jag inte sagt, om du har rätt eller inte får någon annan avgöra.
Vad får dig att tro att du har rätt förresten?

Jag hade rätt i att det bästa är om prestandakronan pendlar fram & tillbaka samt att om prestandan kommer blir så att det egentligen inte spelar någon roll samt om prestandan mellan de olika tillverkarnas processorer är i något sådär jämnvikt så gynnar det oss konsumenter .. men när jag siade om det engång & höjde ett varningens finger om att hur blir det om Intel fräschar till Pentium M kärnan & pumpar upp bussen så var jag total körd i huvudet... Men AMD åkte dit på en av de 7 dödssynderna.. nämligen högmod, vilket dom verkligen hade när dom sprang runt & slog sig för bröstet & utmanade Intel på benshmarks så sprang Intel tillbaka till utvecklingslabben & började fila för fulla muggar (vilket AMD även skulle gjort om dom var smarta), även det siade jag om . men jag var körd likaså var Intel körda fick jag höra & då hette det varför köpa något som har dåligt pris/prestanda förhållande!

Men jag hade alltså rätt!

Edit: Kanske något otydligt.. men men..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inge tålamod på dagens ungdommar, tror dagens tonnåringar att man skiter ur sig en ny prolle efter lunch-junkmaten?

*asg*
Jag köper iaf , alltid det som ger mest cpu för pengarna, soo faar , alltid AMD! (Fanns ju CYRIX förr=)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag hade rätt i att det bästa är om prestandakronan pendlar fram & tillbaka samt att om prestandan kommer blir så att det egentligen inte spelar någon roll samt om prestandan mellan de olika tillverkarnas processorer är i något sådär jämnvikt så gynnar det oss konsumenter .. men när jag siade om det engång & höjde ett varningens finger om att hur blir det om Intel fräschar till Pentium M kärnan & pumpar upp bussen så var jag total körd i huvudet... Men AMD åkte dit på en av de 7 dödssynderna.. nämligen högmod, vilket dom verkligen hade när dom sprang runt & slog sig för bröstet & utmanade Intel på benshmarks så sprang Intel tillbaka till utvecklingslabben & började fila för fulla muggar (vilket AMD även skulle gjort om dom var smarta), även det siade jag om . men jag var körd likaså var Intel körda fick jag höra & då hette det varför köpa något som har dåligt pris/prestanda förhållande!

Men jag hade alltså rätt!

Edit: Kanske något otydligt.. men men..

Du är så duktigt skruvis! Så är du nöjd nu?!
Sweclockers egna Saida

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag hade rätt i att det bästa är om prestandakronan pendlar fram & tillbaka samt att om prestandan kommer blir så att det egentligen inte spelar någon roll samt om prestandan mellan de olika tillverkarnas processorer är i något sådär jämnvikt så gynnar det oss konsumenter .. men när jag siade om det engång & höjde ett varningens finger om att hur blir det om Intel fräschar till Pentium M kärnan & pumpar upp bussen så var jag total körd i huvudet... Men AMD åkte dit på en av de 7 dödssynderna.. nämligen högmod, vilket dom verkligen hade när dom sprang runt & slog sig för bröstet & utmanade Intel på benshmarks så sprang Intel tillbaka till utvecklingslabben & började fila för fulla muggar (vilket AMD även skulle gjort om dom var smarta), även det siade jag om . men jag var körd likaså var Intel körda fick jag höra & då hette det varför köpa något som har dåligt pris/prestanda förhållande!

Men jag hade alltså rätt!

Edit: Kanske något otydligt.. men men..

rätta mig om jag har fel.
men gjorde inte amd samma sak? de fixade väl fram amd64 då de gick in i labbet, intel kommer jag inte ens ihåg vad de utvecklade... för det var inte anmärkningsvärt vad jag kommer ihåg

skit samma, jag hade iaf valt en intelprolle idag, så du behöver inte börja grina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jahapp redan 2 bekräftelser på att jag har rätt, det märks att det svider..

Bara för att göra dig besviken amd power så valde jag en X2 4200+ till min grabb bara för ett par veckor sedan, så nej jag väljer ingen Intelpropp idag.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jahapp redan 2 bekräftelser på att jag har rätt, det märks att det svider..

Bara för att göra dig besviken amd power så valde jag en X2 4200+ till min grabb bara för ett par veckor sedan, så nej jag väljer ingen Intelpropp idag.

Kan inte påminna mig att jag har sett någon påstått att Intel skulle va slut. Det har välle bara varit ett konstaterande hur det sett ut för tillfället. Precis som nu.

Du som kan se in i framtiden, hur ser det ut om ett år eller om två år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
1. Kan inte påminna mig att jag har sett någon påstått att Intel skulle va slut. Det har välle bara varit ett konstaterande hur det sett ut för tillfället. Precis som nu.

2. Du som kan se in i framtiden, hur ser det ut om ett år eller om två år?

1. Sök på Sledgehammer..

2. Förmodligen som nu, en av tillverkarna har den bättre presterande processorn.. förhoppningsvis är den dock inte brutalt överlägsen utan det är mer jämnvikt , vågskålen vippar fram & tillbaka med inte för långa tidsmellanrum... vilket jag även påstått är det bästa för oss konsumenter.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
1. Sök på Sledgehammer..

2. Förmodligen som nu, en av tillverkarna har den bättre presterande processorn.. förhoppningsvis är den dock inte brutalt överlägsen utan det är mer jämnvikt , vågskålen vippar fram & tillbaka med inte för långa tidsmellanrum... vilket jag även påstått är det bästa för oss konsumenter.

Ja mycket kan hända på ett år. Vem trodde för ett år sedan att Dell skulle sälja AMD vid den här tiden t.ex. Inte särskilt många Intelfanboys i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Ja mycket kan hända på ett år. Vem trodde för ett år sedan att Dell skulle sälja AMD vid den här tiden t.ex. Inte särskilt många Intelfanboys i alla fall.

Nej det trodde dom säkert inte men indikationerna fanns där.. Men åandra sidan påstod många amdfanboyz att Intel inte kunde ta fram något i tid för att slå amd.. Först kom där en lätt vänster krok sen kom en rak höger..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej det trodde dom säkert inte men indikationerna fanns där.. Men åandra sidan påstod många amdfanboyz att Intel inte kunde ta fram något i tid för att slå amd.. Först kom där en lätt vänster krok sen kom en rak höger..

Är du en så som alltid måste ha sista ordet skruvis?
Du börjar bli rejält jobbig nu.
Som jag "förutspådde" skulle du fortsätta med Intel vs AMD ändå.

Suck alltså....

Svarar du på detta inlägg vet jag med bestämdhet att du alltid måste ha sista ordet, så jag reserverar mig redan nu...nej jag måste inte ha sista ordet jämt så kom inte med något sånt nu.

...jag vet ju redan att du inte kommer att ge dig så tillåt mig att skratta.
LOOOOOOOOL

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless