Nintendo Wii - För småbarn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Kom ihåg att medelgamern är 33 år gammal fast medelåldern på SweClockers är lägre. Det som skrivs i den här tråden är alltså statistiskt ointressant om man ska se till hela demografin.

Är medelgamern 33 år? Till vadå, PC,eller någon konsol eller allt? Tycker att 33 låter väldigt högt. Tror själv att det är många 14-15 åringar som spelar spel men inte lika många 50 åringar...

Permalänk
Medlem

Det bästa Nintendo någonsin släppt är 8-bitars.
Wii är inte ett dugg underhållande (enligt mitt personliga tycke så klart)!

Permalänk
Medlem

Problemet med nintendo är att dom riktar in sig mot japaner då skaparna själva är japaner.

98 % av japanerna är barnsliga till sinnet, inte som vi i västvärlden som vill bete oss mogna och vuxna redan på dagis.

Därav att spelen är så färgade och allt är så barnsligt format. Undantaget kan väl vara Zelda till en liten del.

De flesta spelen från japan är ju just sådär barnsliga och så, "kawaii" faktorn har en stor betydelse i japan därav att spelen är som dom är.

Sony däremot gör tvärtom.

Vem som sedan är vinnaren spelar mindre roll. Båda säljer ju bra i Japan och det är det som spelar roll.

Notera att en hel del spel aldrig kommer ut i västvärlden, utan många sådana spel håller sig kvar i japan eftersom det inte säljer bra i västvärlden.

Vilka som skulle köpa spelen här skulle till 99 % vara weeaboos (japan fanatiker).

Spel som släpps här är ju spel dom tror säljer bra för oss västerlänningar (eller random land i världen förutom japan då).

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Problemet med nintendo är att dom riktar in sig mot japaner då skaparna själva är japaner.

98 % av japanerna är barnsliga till sinnet, inte som vi i västvärlden som vill bete oss mogna och vuxna redan på dagis.

Därav att spelen är så färgade och allt är så barnsligt format. Undantaget kan väl vara Zelda till en liten del.

De flesta spelen från japan är ju just sådär barnsliga och så, "kawaii" faktorn har en stor betydelse i japan därav att spelen är som dom är.

Sony däremot gör tvärtom.

Vem som sedan är vinnaren spelar mindre roll. Båda säljer ju bra i Japan och det är det som spelar roll.

nintendo äger.wii har sålt mer i usa än ps3

Permalänk
Medlem

ja för i staterna är den ju billig som satan och man har ju faktiskt mer kul med en wii än ps3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
nintendo äger.wii har sålt mer i usa än ps3

Och det har absolut inget att göra med hur många Ps3:s som kommit ut?;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Och det har absolut inget att göra med hur många Ps3:s som kommit ut?;)

är ju fler som är nöjda med wii än som är nöjda med ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Och det har absolut inget att göra med hur många Ps3:s som kommit ut?;)

turk-många!!

Visa signatur
Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Är medelgamern 33 år gammal? Har du en källa? Jag är nyfiken på detta. Och det är inte så att jag misstror dig, jag bara har aldrig reflekterat över den totala medelåldern för dator- och tvspelare.

Detta kommer från Entertainment Software Association som The Entertainment Software Association (ESA) is the U.S. association exclusively dedicated to serving the business and public affairs needs of companies that publish video and computer games for video game consoles, personal computers, and the Internet. ESA members collectively account for more than 90 percent of the $7 billion in entertainment software sold in the U.S. in 2005, and billions more in export sales of U.S.-made entertainment software.

Här är själva statistiken: http://www.theesa.com/facts/top_10_facts.php

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Nintendo har alltid haft de lite yngre (de under 18) som målgrupp, varför skulle då Wii mer vara inriktat för de äldre?
Det är bara fånigt att inte inse det...
Sen att vissa fortfarande är lite mer barnsliga än andra och fortfarande gillar barnspel är inte mig emot, men Wii är fortfarande mer inriktat för de yngre punkt slut.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Nintendo har alltid haft de lite yngre (de under 18) som målgrupp, varför skulle då Wii mer vara inriktat för de äldre?
Det är bara fånigt att inte inse det...
Sen att vissa fortfarande är lite mer barnsliga än andra och fortfarande gillar barnspel är inte mig emot, men Wii är fortfarande mer inriktat för de yngre punkt slut.

så zelda m.m är småbarns spel? knappast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
så zelda m.m är småbarns spel? knappast

tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
tycker jag

bara för zelda är för svårt för dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
bara för zelda är för svårt för dig

Va i 5:an i göteborg idag o testade Wii lite, de hade boxning, golf, monkey ball och zelda där, han bara testa boxning och asså spelen ser bra ut, d e skarpt o fint osv men kontrollerna e tröga, d e väldigt många ggr de inte känner av vad man gör :S? hoppas d kommer nån uppdatering från nintendo som man kan ladda ner till kontrollen som förbättrar signalen eller nåt och vet NÅN vart man kan köpa de extra kablarna för att spela på 480p!!!??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
10 till 16? vilket spel? kanske 15 - 20 och över = X360

Wii = 2

Spel som riktar sig till 20+? Är det dom som har extra mycket blod i sig då eller?

Känns som om det är samma gamla diskution, det kommer aldrig leda nånvart... Låt den nyss fyllda sextonåringen som känner sig som en stor och vuxen man kranka ner på "barnspel" som Zelda, han vet ju uppenbarligen inte vad han missar

Permalänk
Medlem

Om barnspel = bra/roliga spel så javisst, då älskar jag barnspel

och 18åringar = småbarn så är väl jag ett småbarn då.

Säga punkt slut efter att ha sagt sina egna åsikter känns ju också väldigt meningsfullt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Problemet med nintendo är att dom riktar in sig mot japaner då skaparna själva är japaner.

98 % av japanerna är barnsliga till sinnet, inte som vi i västvärlden som vill bete oss mogna och vuxna redan på dagis.

Därav att spelen är så färgade och allt är så barnsligt format. Undantaget kan väl vara Zelda till en liten del.

De flesta spelen från japan är ju just sådär barnsliga och så, "kawaii" faktorn har en stor betydelse i japan därav att spelen är som dom är.

Sony däremot gör tvärtom.

Vem som sedan är vinnaren spelar mindre roll. Båda säljer ju bra i Japan och det är det som spelar roll.

Notera att en hel del spel aldrig kommer ut i västvärlden, utan många sådana spel håller sig kvar i japan eftersom det inte säljer bra i västvärlden.

Vilka som skulle köpa spelen här skulle till 99 % vara weeaboos (japan fanatiker).

Spel som släpps här är ju spel dom tror säljer bra för oss västerlänningar (eller random land i världen förutom japan då).

Du vet att sony också är ett japanskt företag va? Jag är ledsen att behöva skjuta dina fördomar i sank.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Sen att vissa fortfarande är lite mer barnsliga än andra och fortfarande gillar barnspel är inte mig emot, men Wii är fortfarande mer inriktat för de yngre punkt slut.

Är man flera stycken och dessutom berusade är t ex. Mario kart och Super monkey ball 2 på GC hur kul som helst.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Barnsligt vadå då? På vilket sätt skulle det var mer "vuxet" att underhållas av våldsorgier? Nej vet ni vad, barnsliga spel är åtminstone harmlösa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Barnsligt vadå då? På vilket sätt skulle det var mer "vuxet" att underhållas av våldsorgier? Nej vet ni vad, barnsliga spel är åtminstone harmlösa.

Vi har ju redan diskuterat detta. Pubertetskris är inte vuxet.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Personligen gillade jag mer blodiga spel när jag var yngre, 14-17 år, skulle inte alls bli förvånad om det stämmer att de äldre spelarna spelar Nintendo, det är relativt logiskt också med tanke på att mångas första erfarenhet av spel kommer från Nintendo 8-bitars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Va i 5:an i göteborg idag o testade Wii lite, de hade boxning, golf, monkey ball och zelda där, han bara testa boxning och asså spelen ser bra ut, d e skarpt o fint osv men kontrollerna e tröga, d e väldigt många ggr de inte känner av vad man gör :S? hoppas d kommer nån uppdatering från nintendo som man kan ladda ner till kontrollen som förbättrar signalen eller nåt och vet NÅN vart man kan köpa de extra kablarna för att spela på 480p!!!??

har testat wii hos en polare inga problem med kontrollen inte

Permalänk

De flesta kommenterarna verkar handla om okunskap. WiiSports ser ut som det gör för att det ska vara ett spel för alla som showcasar kontrollen. Boxning kan verka slött, men man måste gå tillbaks till "defense-pose" innan man börjar med nästa slag (som i verklig boxning). Pubertetskrisen har vi snackat om etc etc.

Handlar inte spel om att ha barnasinnet kvar?

Permalänk
Medlem

Förrsten, wii kanske inte är för småbarn egentligen?
Bara ordet Nunchuk känns faktiskt lite väl "adult"?
Hur skoj och framförallt våldsamt kommer det inte va när småkidzen istället för att spela börjar svinga sina Nunchuks mot varandra?

Dessutom så återkallar nu Nintendo 3.2 miljoner säkerhetsremmar till wiimote pga bristande säkerhet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,955694,00....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Förrsten, wii kanske inte är för småbarn egentligen?
Bara ordet Nunchuk känns faktiskt lite väl "adult"?
Hur skoj och framförallt våldsamt kommer det inte va när småkidzen istället för att spela börjar svinga sina Nunchuks mot varandra?

Dessutom så återkallar nu Nintendo 3.2 miljoner säkerhetsremmar till wiimote pga bristande säkerhet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,955694,00....

Återkallar kanske inte är rätt ord. De har en sida uppe där man kan beställa (gratis) nya remmar om man vill. Inte så att alla måste skicka in sina wiimotes som aftonbladet får det att låta som

Gäller enbart USA/Canada vad jag såg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Va i 5:an i göteborg idag o testade Wii lite, de hade boxning, golf, monkey ball och zelda där, han bara testa boxning och asså spelen ser bra ut, d e skarpt o fint osv men kontrollerna e tröga, d e väldigt många ggr de inte känner av vad man gör :S? hoppas d kommer nån uppdatering från nintendo som man kan ladda ner till kontrollen som förbättrar signalen eller nåt och vet NÅN vart man kan köpa de extra kablarna för att spela på 480p!!!??

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66169

Vad nu en som hatar Nintendo, och mytar munnen full i varje tråd för att få någon att följa en i ens oändliga hat, ska med kabeln till..

Och nej kontrollen är inte trög. Boxningsspelet i Wiisports är däremot värdelöst, SPELET är värdelöst programmerat och känner egentligen inte igen några som helst rörelser, förutom blocken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Återkallar kanske inte är rätt ord. De har en sida uppe där man kan beställa (gratis) nya remmar om man vill. Inte så att alla måste skicka in sina wiimotes som aftonbladet får det att låta som

Gäller enbart USA/Canada vad jag såg.

Ok my bad..som inte kollade upp fakta..
Mmm..nintendo är smarta och vill inte få någon miljon/miljardstämning på sig! Dvs att det bara gäller USA/Canada.
Här i Norden existerar inga sådana "rättigheter"..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66169

Vad nu en som hatar Nintendo, och mytar munnen full i varje tråd för att få någon att följa en i ens oändliga hat, ska med kabeln till..

Och nej kontrollen är inte trög. Boxningsspelet i Wiisports är däremot värdelöst, SPELET är värdelöst programmerat och känner egentligen inte igen några som helst rörelser, förutom blocken.

den går inte att hitta i siba eller nåt sånt? och jo ja tänkte att jag kanske skulle köpa en wii ändå

och går det att lire tex zelda eller red steel med calssic controller? den fina nya för nintendo wii

Visa signatur
Permalänk
Medlem

alla tror att PS och XBOX är för de lite äldre och mognare spelarna, bara för att dom har fler "first person shooters" och lite fler realistiska spel.

en helt snevriden uppfattning enligt mig, jag spelar spel för att dom har känsla och för att det är kul & Nintendo ligger högst gällande dom 2 punkterna har jag märkt! Lätt roligaste konsollen (säger dock inte att PS och XBOX är dåliga)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

På tal om componentkablar så kanske man ska ta och titta här:

http://www.gamevideos.com/video/id/8006

Och ställa sig frågan om det är värt det?

Jag är osäker. Jag har en HDTV på ingång så jag får se hur det ser ut, men intrycket jag fick av den filmen var inte tillräcklig för att lägga ut pengar på en kabel... än

Nukloch:
Nej, det går inte att lira de spelen med classic kontrollen. Spelen använder Wiimoten för det mesta och den klassiska kontrollen har inte rörelsekänslighet. Den är enbart till gamla spel som man köper.