Adobe Reader får stöd för gpu-acceleration

Permalänk
Medlem

Läser vetenskapliga artiklar dagligen som ligger på PDF. GPU-acceleration kan låta bra, men då skolans datorer har de sunkigaste grafikkorten är det ingen bra utveckling. Adobe Reader har bara blivit segare för varje version.

Permalänk

Har inga problem alls med acrobat reader. Ah jo på min 350 mhz.

Permalänk
Medlem

Problem tror jag att det är väldigt få som har, däremot tycker många liksom jag att adobe blivit bloat:at. ACDSee gick samma väg, men nu har de senaste versionerna av de tu "gått till sig" och startar snabbare

Ontopic: Nice, mer konstiga stöd för mitt grafikkort ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kars
Låter som många här aldrig gjort PDF-filer själva, eller ens vet vad de är till för. Foxit må vara snabb, men den renderar som en kråka och så fort dokumenten blir komplexa kan det knappt visa sidorna ordentligt.

Men visst, om man bara stöter på en pdf ibland i form av ett produktblad kanske det är irriterande.

Håller med. Foxit reader fungerar inte bra alls.

Acrobat reader krossar foxit många ggr. om. Hela poängen med PDF är att det ska se likadant ut överallt. Foxit pallar helt enkelt inte att visa sidorna korrekt och då försvann den enda vittsen med PDF.

Bojkotta PDF helt eller bojkotta foxit för foxit gör det bara värre.

Och acrobat reader har blivigt snabbare med senare versioner, var väl version 6 som var katastrofalt seg (om jag minns rätt) men sen dess har det blivigt bättre och det är egentligen så mycket acrobat reader som är problemet. Det största probelemet anser jag vara de extremt kassa plugginnen till Firefox/Opera/IE. Öppnar man dokumenten för sig så är det inga problem men öppnar man dem i valfri webbläsare så kan man vara säker på att skiten kraschar webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Jomenvisst, för vi lever alla i windowsland och producerar dokument i microsoftprogram.

Bra försök, men standarden är öppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Bra försök, men standarden är öppen.

Tillåt mig att uttrycka mitt tvivel.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Foxit Reader som gäller. Det är väl ungefär 40 gånger snabbare än adobe reader. Man hinner knappt blinka innan allting poppar upp.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Är FoxIt 100% kompatibel och är det gratis?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Är FoxIt 100% kompatibel och är det gratis?

Som sagts, den är inte 100% kompatibel.

Gratis är den om man blundar för reklamen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Som sagts, den är inte 100% kompatibel.

Gratis är den om man blundar för reklamen.

eller högerklickar och bockar ur så den inte visar reklam...
Märker att det var för avancerat för flera.

Kan hålla med om att Adobe ryckt upp sig en del. Sexan var nog värst i serien, det ser inte ut som att den senaste versionen har något skräp som ligger och kör i bakgrunden heller.
Men jag håller mig hellre till foxit och den inbyggda läsaren i osx.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Dom som klagar på just Adobe Acrobat har nog inte en blekaste vad vadnligt formatet PDF är.
Hur många av er som klagar vet att nästan alla företag, sjukhus mm använder funtkionen scan-2-mail via sina kopieringsmaskiner?
Dom lägger in sitt dokument, skriver in sin e-mail (eller någon annans) på skärmen och trycker start. På mindre än 10 sekunder har man en 30 sidig PDF-fil i sin e-mail som inte tar mer än ca 300 KByte om det är mest text.

Har testat FoxIt, kan inte använda då den inte alls kan hantera komplexa PDF-filer, visar många bilder upp och ner.

Kommer åt alla mina servicmanualer via PDF ute på nätet och dessa går ej att läsa i FoxIt.

Har alla som klagar testat 7:an? Om man tycker 7:an är seg så bör man nog köpa en ny dator...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Vad i det du nämner är unikt för PDF att göra?
Och vad skulle inte ett annat format kunna göra bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
eller högerklickar och bockar ur så den inte visar reklam...
Märker att det var för avancerat för flera.

När jag högerklickar på reklamen i foxit reader händer ingenting.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hest
Får gärna fixa GPU-stöd till Photoshop. Fast det finns nog redan?

Ja, de gör de faktiskt, om du äger en Mac, har ett kompatibelt grafikkort och använder PS CS3 Beta så kan du pröva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Vad i det du nämner är unikt för PDF att göra?
Och vad skulle inte ett annat format kunna göra bättre?

Kan du nämna ett format som har dom egenskaper PDF-formatet har?
Vad jag vet finns det inget som kan jämföra sig i daxläget när det gäller funktionalitet, kraftfullhet och utbreddhet.

Att det finns/kommer att finnas alternativ är båda bra och dåligt. Just att PDF är så kraftfullt och att det sedan är en sådan standard gör att det fungerar bra i praktiken.

Att ha flera olika format gör allt så mycket sämre då man inte kan integrera hårdvara och mjukvara på lika smidigt sätt.
Det positiva är att ett nytt format kommer med nya idéer. Men som det är nu så utvecklas PDF-formatet hela tiden, samma som själva läsaren utvecklas. Och sedan är det bakåtkompatibelt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Kan du nämna ett format som har dom egenskaper PDF-formatet har?
Vad jag vet finns det inget som kan jämföra sig i daxläget när det gäller funktionalitet, kraftfullhet och utbreddhet.

Att det finns/kommer att finnas alternativ är båda bra och dåligt. Just att PDF är så kraftfullt och att det sedan är en sådan standard gör att det fungerar bra i praktiken.

Att ha flera olika format gör allt så mycket sämre då man inte kan integrera hårdvara och mjukvara på lika smidigt sätt.
Det positiva är att ett nytt format kommer med nya idéer. Men som det är nu så utvecklas PDF-formatet hela tiden, samma som själva läsaren utvecklas. Och sedan är det bakåtkompatibelt.

Nej få saker kan mäta sig med PDFs marknad idag. Och det är inte nödvändigtvis något postitivt...
Adobe har haft monopol i decennier så att slå sig in har kanske inte varigt det lättaste.

Det är jusst det att PDF fungerar så kasst i praktiken som gör det till en kass lösning. Hade det fungerat bra hade jag inte klagat.

Vet inte vad det är som gör PDF så svårt att implementera. Men något måste det vara för det finns ju inga alternativ som fungerar förutom Adobes egna läsare - och den är även den utomordentligt kass - känns verkligen som man behöver en nystart med ett vettigt format i grunden.

Visst utvecklas PDF och acrobat reader. Men sällan som det uvecklas till något bättre...
Verkar som de haft tur med senare versioner men det kan inte varigt svårt med tanke på vilket bottennapp version 6 var. I klass med real-player i sina sämsta dagar. Och det är ungefär så lågt man någonsin kan komma om man begränsar sig till internet.

Att de nu även försöker lura på alla som laddar ner acrobat reader att ladda ner något annat skit är patetiskt. Samma fula stil som apple kör med quicktime. Löjligt.

Valfritt format får ta över vilken dag som helst.
Spelar ingen roll om formatet PDF i sig är bra, när ett av de större användningsområdena är att förmedla dokument till slutkund och alla läsare suger så suger helheten.